Jump to content

Prisoppgang på diesel?


evenR4u

Recommended Posts

Siden du er så bekymret (?) for de med en lønn under snittet så mener du kanskje at det eneste rettferdige er å innføre lik lønn for alle uansett?

Han sa vel bare at indirekte skatter, enten det er dieselavgift, moms, bompenger etc har en daarligere sosial profil enn progresssiv inntektskatt. Kan ikke skjoenne at det skal vaere et saa kontroversielt utsagn.

Link to post
Share on other sites

Om ikke regjeringa har hatt hele hånden på kommende års budsjett er det verd å merke seg hvilke prioriteringer de gjør der de endrer. Og det er ikke for eksempel til fordel for gamle og helse - nei, det er store skattelettelser til de som har mer enn nok fra før av. De øker også minstesatsen for barnehageplass og øker dieselprisen på den avgiftsfrie dieselen

 

Ingen av regjeringens tiltak har utjevnene virkning. Det er tvert i mot - regjeringen viser med all tydelighet at de ønsker større forskjeller blant folk.

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

En trenger ikke ta bølgen, det rekker lenge å takke dem for denne julegaven ... de serverer det norske folk

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det er nok ikke umulig at det vil hende, det er jo ikke noen grunn til så mange differensierte avgifter på ett produkt. En avgift på ett produkt, og så kan folk selv bestemme hvordan de vil bruke produktet..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kanskje du er ein med høg lønn som reiser mykje utanlands med fly og? Forresten, kor mykje reiser du årleg med fly.

Med ca 1500 kilometer fra bosted til barnas besteforeldre føles det av og til nødvendig med flyreiser - men allikevel, antall flyreiser pr år går gradvis nedover for min del. Og ja, avgiftsnivået på drivstoff for fly burde ligge like høyt som avgiftsnivået for drivstoff for båt - selv om flyreiser ikke bare er for rekreasjonens skyld.

 

Pussig det, jeg skrev i et annet innlegg at jeg nok - på lik linje med de fleste her i landet - har hatt en formidabel reallønnsvekst over de siste 10-20 årene - men i 1998 pendlet jeg omtrent mellom Oslo og Tromsø, mens i dag er hyppige flyreiser utenfor budsjett. Selv om flyreiser stort sett er latterlig billig blir det fort dyrt når man er en hel familie, og særlig når man bare har anledning til å fly i skoleferiene. Dessuten blir det jo lite tid til slikt når man har båt :-)

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...