Jump to content

Oppussing av "Bergtatt" -prosjekttråden


Pequod

Recommended Posts

IMG-1557.jpg.898aaf690040f01e70eb156a578cd00a.jpg

 

Jaja, det går sakte framover... Blir nok ferdig i morgen, så blir det 17. mai-lunsj om bord og et par dager med småpirk som skal unnagjøres. 

 

Jeg har gjort en god del feil, og har kommet til den konklusjon at uansett blir det bedre enn det var før...Noen steder er det fint, andre steder ikke. Kanskje gjør jeg det på nytt et par steder, men det blir ikke før til høsten. 

 

I dag har jeg også fått hjelp til vask av kalesje og vask av båt. I morgen tar jeg resten av dørkbelegget og polerer litt over fenderlista. Helt kvitt restene etter de hersens måkene ble vi ikke, men det ble i det minste mye bedre. Neste år kommer etter planen en ny kalesje, da skal den blå uansett være vinterkalesje i resten av sin levetid.

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev for 11 timer siden:

Helt kvitt restene etter de hersens måkene ble vi ikke, men det ble i det minste mye bedre. 

 

Et tips til å bli kvitt måkeskitt er noe så enkelt som spytt! Det løser det hele opp på kort tid slik at det lett lar seg vaske bort. Og så er det noe man alltid har med seg. Med mindre man er veldig tørr i munnen da;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

index skrev for 14 timer siden:

 

Et tips til å bli kvitt måkeskitt er noe så enkelt som spytt! Det løser det hele opp på kort tid slik at det lett lar seg vaske bort. Og så er det noe man alltid har med seg. Med mindre man er veldig tørr i munnen da;-)

Tror ikke jeg har nok spyttproduksjon til fikse hele kalesjen, gitt! :lol:

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Da ble båten i alle fall noenlunde klar for 17.mai  lunsj i dag!

 

CD359829-1E32-4C6A-B08A-7955F75CB8C2.jpeg.62a981cdc696339ec397f48033a63b91.jpeg

 

Jeg har som sagt fått bevist at jeg fortsatt har tolv tommeltotter og har gjort en del feil som jeg skal rette opp i løpet av sommeren, ikke de helt store, men irriterende nok. Har en hel rull igjen...

 

5B689BBD-6748-4E3E-A420-8BD5F5FB5296.jpeg.dc998d9785abe99e3a702443fc370a73.jpeg

 

Men jeg synes uansett at det er bedre nå enn det var, så da er jeg vel litt fornøyd i alle fall! Heldigvis har jeg jo noen matter som kan kamuflere de største feilene...

 

 

 

 

 

 

 

 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har noen følere ute, men tenkte jeg skulle spørre her i gruppa om det er noen som har erfaring med firmaer eller privatpersoner som kan ta ut båtvinduer og sette dem inn på nytt for å tette lekkasjer, samt legge isolering og nytt skrogtrekk i kabinen?

 

Eller eventuelt om det finnes noen her på forumet som har gjort dette - med hell! - og som kunne tenke seg å hjelpe meg med det, mot betaling selvsagt?

 

Jeg kan selv påta meg å klargjøre kabinen ved å fjerne gammelt skrogtrekk, fjerne limrester, vaske og prime underlaget slik at alt er klart. Jeg kjøper selvsagt inn utstyr, isolering og nytt skrogtrekk, butyl til å tette osv.

 

Og nei, jeg klarer IKKE å gjøre dette alene, og x antall videolinker til YouTube er derfor av null interesse! :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...