Vidar'n Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Fant annonsa som er utgått, men dog, båten er ikke solgt. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=44766080&folderId=32152 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Flott.. nå er den lagret.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Vidar'n Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Jeg solgte min P 55 i fjor til fordel for en familieeiendom, angrer som pokker på at jeg heller ikke lånte eiendommen oppover pipa, men greit nok, artig med hytte i skjærgården også. En ny båt dukker muligens opp i det fjerne.. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Det er bare en morsom vintergreie det, og plutselig kan du føre 24 mtr. Er det ikke det det er nå a? Helt korrekt! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Er der noen av disse båtene som har doble vindusglass? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fjord28cs Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Hva med denne? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46307698 Grei størrelse, samt noe til overs på budsjettet til å oppgradere med nye gadgets? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 I de fleste princessbåter sitter man lavt og har små vinduer. Skulle eg bo fast i båt ville eg satt høyere/ hatt lavere vinduer ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Fjord 28cs.. jeg har sett litt på den.. sikkert en grei båt. . men. . Faller ikke helt i smak. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Sæbø.. det er og noe jeg tenker litt på. Når jeg sitter i sofaen på nw så ser jeg greit ut.. det er viktig.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ruby Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Sæbø.. det er og noe jeg tenker litt på. Når jeg sitter i sofaen på nw så ser jeg greit ut.. det er viktig.. :-) Jeg har selv en Bayliner 4788, omtrent identisk til den 4588 som var link til i starten her. Med de store vinduene har vi en fantastisk utsikt både fra salongen og pilothouse, og ikke minst på den svære flybridgen. Noen har sågar kalesje til flybridge, da fungerer dette utmerket som "vinterhage" om du vil ha det slik. Vi hadde "bestemt oss" for en slik båt og så på mange på nettet før vi begynte å se for alvor. Første gang vi kom ombord i en var vi helt solgt, og to måneder senere var vi på hentetur..... Vil anbefale deg å spandere på deg en tur og se på den som ligger til salgs. Jeg er helt sikker på at du kan diskutere prisen slik markedet er nå. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 (redigert) Hei Den Neptunus'n var vel optimal. Ser fin ut også, samt lyst og trivelig Redigert 23.Januar.2014 av Kire (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Er det noen som har noe kjennskap til Neptunus båter..hvor er de produsert? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kire Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Er det noen som har noe kjennskap til Neptunus båter..hvor er de produsert? Neptunusyachts.com. Ligger i Ontario i USA, send dem en Mail ang aktuell båt. Det kunne jo vært artig. En kjenning hadde en slik noen år tilbake og den var lekker Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 (redigert) Mener Neptunus på den tiden ble produsert i Nederland. Kjent for kvalitet. Tror de flyttet/ ble overtatt/ solgt over dammen pga dårlig marked en gang på 90-tallet. Her er en fra '91 som er produsert i NL http://www.boattrader.com/listing/1991-Neptunus-13.8-Flybridge-102045318 Og en fra '92 Trykk på "general" http://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/350494/NEPTUNUS-145.html Redigert 23.Januar.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Her burde jeg jo spør en ekspert.. på Nederlandhandel.. :-) kjenner du noen Sap.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Regina III Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Store vindusflater gir varmetap, selvfølgelig. Men det er nok viktigere å undersøke og ta hensyn til hvordan skrog og overbygning er bygd opp. For isolasjo og ikke minst å unngå kondensering så bør det være sandwich konstruksjon med divinycell eller balsa som kjernemateriale. Jeg opplever en enorm forskjell mellom forrige båt, en Marine Trader uten sandwich før og en Nordhavn isolert overalt som vi har nå. For vinterbruk betyr dette veldig mye. Husk at båter som er beregnet for bruk i varme strøk med aircondition kjøling ofte er godt isolerte. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Det var et meget godt moment ReginaIII jeg vet jo at det er to kjøle/varmeagregat ombord i den neptunusen. Kansje den er isolert? Det hadde vært et pluss. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 (redigert) Her burde jeg jo spør en ekspert.. på Nederlandhandel.. :-) kjenner du noen Sap.. :-)Hehe. Blir spennende fremover med båtjakt og livet som båtboer da :) Det er store og tunge båter med store motorer du ser etter med høyt forbruk om du er tung på hendlene. Men klart, du kan tusle avgårde på én maskin i 6-7 knop med hyggeligere forbruk også. Uansett så bør motorer og annet teknisk sjekkes nøye så du ikke skaffer deg for mye uforutsette problemer og utgifter. Lykke til Bjørn. Gøy å følge med :-) Håper allerede på en hentetråd, så finn en båt som er lenger unna enn Grimstad, hehe ;-) Redigert 23.Januar.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Tør jeg foreslå Fru Jacobsens gamle P45 med 2 nyere TAMD 74p fra 2002? Den ligger ikke ute nå, men var lenge til salgs. Prisen ble etterhvert lavere enn det som står i den annonsen jeg linker til. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36379237&folderId=3232174 Har ikke fått med meg at den er solgt, så i så fall den dukker vel opp igjen. Plussene slik jeg ser det er at det er en stor og flott båt, men ikke for stor med tanke på håndtering alene, båtplass, kranløft etc. 2 meget riktige, nyere motorer med høy effekt i motsetning til mange andre båter fra denne tiden som er undermotorisert og har gamle motorer med faremomentene dette utgjør. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Veldig bra.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fru Jacobsen Svart 23.Januar.2014 Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Den ble solgt her før jul hørte jeg Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 23.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2014 Å filleren. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nordan family 27 Svart 24.Januar.2014 Del på Facebook Svart 24.Januar.2014 Fairline 43/45 er jo kongebåter, eks finnkode 41873285. Sto vel en slik for snaut 1.2 for litt siden også, men den ble vel solgt. Lå flere Princess 410 innenfor ditt budsjett i fjor, eks finnkode 42559814. Det lå også en p435 for 900' som ble solgt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2014 Må innrømme at jeg sjesker litt på en fairline og ja. De er absolutt med i vurderingen. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Januar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2014 (redigert) Hvor ble siste innlegget av med en finnkode.. :-) Fant det.. det var jo pm.. :-) lurt av tapatalk. :-) Redigert 24.Januar.2014 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.