Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Her er kanskje reisens mål :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
navid Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Det blir saker ja............ ! Uheldig med generatoren da, men med gode hjelpere her på bp så ordner det meste seg. Lykke til videre! Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) Oi, det var en lekker skute Bjørn . Blir spennende å følge med videre. Med VP verksted like ved, og så mange hjelpsomme BP'ere fikser du generatorproblemet greit. Redigert 2.Mars.2014 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Når det gjelder dynamo så er også Gutek på saken. :-) vi samarbeider alle her. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bonus Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Vi får håpe ikke 'alle' skriver timer og sender regning, Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Hehe.. da blir det ikke mer enn ei jolle jeg får med hjem. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Svær skute er det. Ser ut som det er veldig god plass på FB også :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Regner med du legger alle ferier nedom Arendal nå Sap. Plass til deg og oppå. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Verker for å få sett skipet ditt, ja :-) ellers så innvilger jeg deg tilatelse til å ferdes nordøstover også. De vi skal på ferie med til sommeren vil holde BB sydover, så vi får se hvor vi ender opp. Krysser fingrene for at alt er ok med båten (og prisen ;-) ) så vi får 2. episode til uka, hehe. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
navid Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 ........ Ser ut som det er veldig god plass på FB også :-) Med tanke på flying bridge, så har jeg et spørsmål "hengende i lufta" i en annen tråd, der jeg lurer på hvor mange kilo fb`en på en båt av denne størrelsen er godkjent for? Tenker da på at båten kan bli ustabil. Regner med at på nyere båter står det kanskje et skilt opp til fb med max antall kilo? Er det noe skilt som antyder det på denne båten Bjørn? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Har aldri sett eller hørt om noen begrensninger på folk eller vekt på FB i båter i denne klassen, så det er nok antall personer båten er godkjent for som gjelder. Smale, mindre FB båter derimot. Mener Flem 340-350 hadde en begrensning og fikk også nevnt i en båttest at båten oppførte seg anerledes med 4-5 på fb. På en båt som du har og 440 tror jeg folk rømmer fra FB pga ubehag lenge før det ville blitt noe problem eller merket noe særlig forskjell. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
navid Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Ok - det var betryggende å høre. Så da kan jeg bare ta med opp de store vinglassa også..... Sitér dette innlegget Link to post
mgjell Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Ser ut som denne det: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=45637479&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Det er samme båt ja. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Magne A. Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Tror jeg hadde hatt et litt sommerfulger i magen hvis jeg var deg nå :-), håper alt går som tenkt slik at vi får noe og følge med på sydover snart Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) Ok - det var betryggende å høre. Så da kan jeg bare ta med opp de store vinglassa også..... Her er det bare og stable folk oppå hverandre hadde 13 jenter på utdrikkningslag på flyen min. Merket ingen forskjell. Redigert 2.Mars.2014 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
3rik Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Bra du kom deg i havn! Kjørte just forbi FYC og fikk et Glimt av prinsessen, flott skute! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Sønnen fikk se utsiden av P 440. Første han sa var ...STOR. . :-) godt tegn.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tom Rør Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Det var riktig reaksjon :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Får vel se mere i morgen tidlig. Håper vi får flyttet inn der i løpet av kvelden. Men fy for en strøm det var . Bruker dere som ligger der inne å gå uansett strøm. Det så skummelt ut? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Tskjei Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Hva er planen framover da Bjørn? Skøy å følge dere på tur :) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Nå skal det forhandles om P 440. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bergen dørk Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) Det viktigste begge veier er å ha styrestrøm. Det regulerer du greit med din båt. Og det enkleste på vei inn er jo når det går mot flo sjø og mot fjære sjø ut igjen. For min del har jeg aldri planlagt turen inn og det har jeg kun angret på en gang. Det var med en Nidelv 24 med 30 hk med strøm mot på vei ut. Da gikk det ikke.... Bare å gi full peis og ta den av med en gang du er innenfor. Gøy! Redigert 2.Mars.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Tskjei Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Okei :-)Blir det så du skal bo i den noen dager å få prøvd alt? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Bjørn - dette er din vei under Straume bro: Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.