oivindg Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Gratulerer med flott båt! Jeg er kanskje ikke helt subjektiv, men blått skrog er prikken over i'en. Var det ikke Tom Rør som var kjent for å ha en lettbåt i en spesiell farge? Burde ikke den vært med på turen også? Så kunne snekker'n sittet i jolla mens han filmet. :-) Utrolig spennende å følge disse henteturene, så jeg gleder meg til markøren begynner å bevege seg igjen på Marine Traffic. Øivind Link to post
Regina III Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Du skal vel ikke bytte ut jolla, Tom ? I så fall må du jo få tak i en i samme farge, lett å skille ut på en måte, DER er Tom Rør! Link to post
Tom Rør Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Takk for hygggelige tilbakemeldinger :-) Turen så langt har gått bra, og været i går var ikke ubehagelig på noe vis. Jeg liker ikke å gå innimellom og bortimellom i mørket, men det lille vi gikk i mørket i går var helt ok. Det er hyggelig at så mange følger med, og syns det er gøy å følge oss på vår lille tur nedover kysten. Vi gikk nettop en tur, for å kikke oss litt rundt, og da skiftet været mellom sludd/regn/hagl, og kraftig vind, så vi fant veien tilbake til ebervarmen ombord :-) Link to post
Lars O Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Nå setter jeg meg i bilen og kjører til Bergen for å fylle opp båten med stæsj.......Så jeg foreslår at dere tar en pause i denne tråden til jeg er fremme. Lars O Link to post
Tom Rør Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Du skal vel ikke bytte ut jolla, Tom ? I så fall må du jo få tak i en i samme farge, lett å skille ut på en måte, DER er Tom Rør! Har du snakket med datteren og kona mi? De sier akkurat det samme. Kanskje jeg må lage en poll her på Baatplassen.no , for å stemme på om den skal beholdes Link to post
Snekker'n Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Har startet å planlegge neste etappe. Når vi skal ta den avhenger av været, så det bli ikke i dag. Nedenfor viser jeg to av alternativene. Noen innspill på rutevalg? Buster X med Yamaha 70 Link to post
dacapo Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Jeg ville definitivt tatt føste alternativ selv om Vartdalsfjorden kan være kjedelig. Link to post
aebi Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Den indre ruta kan dere gå i dag, Vartdalsfjorden ligger flat nå. Den nordre kan benyttes på søndag, kanskje med stans utenfor vestveggen av Runde som er et skue verdt. Dessuten kan dere da toppe tankene før Stad i Fosnavåg. Link to post
Key Freak Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Har du snakket med datteren og kona mi? De sier akkurat det samme. Kanskje jeg må lage en poll her på Baatplassen.no , for å stemme på om den skal beholdes Alternativt kan du oppgradere jolla også, nå som moderskipet er oppgradert. For eksempel til denne jeg tok bilde av i Tvedestrand i sommer. Jeg tipset deg vel via Facebook, hvis jeg ikke husker aldeles feil... Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Snekker'n Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 I Ålesund er det kort vei mellom "frelse" og "fortapelse": Buster X med Yamaha 70 Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Gikk forbi båten for en time siden men da så det tomt og mørkt ut. Syntes jeg så olje/dieselfilm i vannet rundt baugen, men det kan jo komme båten forran Link to post
Tom Rør Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 (redigert) Vi var ute og gikk en liten tur i "godværet" da tipper jeg, men nå er vi på plass igjen. Dieselfilmen er ikke fra oss (håper jeg) Redigert 21.Mars.2014 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Snekker'n Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Jeg visste ikke at et av forummedlemmene har sitt hjerte i Ålesund...... Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Hurtigruten la til kai, og ut strømmet godt innpakkede turister. Akkurat da snødde det sidelengs og blåste friskt. Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Et gløtt av sol belyser et klassisk bygg på en odde: Buster X med Yamaha 70 Link to post
Snekker'n Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Noen andre klassiske Ålesundhus: Buster X med Yamaha 70 Link to post
baatsman Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Har den lagt ut anker for å trekke seg ut igjen pga vind rett i siden? Ellers ser det ut som om dere bør låne bort noen fendere til "Richard" Vi sees! Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Den hurtigruta har norovirus ombord, så jeg ville holdt avstand :) Link to post
Regina III Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Hurtigruteskipperene kan dette med å benytte anker som spring. Jeg var med Harald Jarl da ha la til i Svolvær i sterk storm. Ut med anker, svinget rundt på det, inn til kaia, og det var det! (det er ikke akkurat god plass i Svolvær) Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Angående rutene så er de fine. Det litt lengre alternativet til rute nummer 1 er å gå inn borgundfjorden, vegsundet og så ut storfjorden og vartdalsfjorden. Link to post
Ribtjenester Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Har du snakket med datteren og kona mi? De sier akkurat det samme. Kanskje jeg må lage en poll her på Baatplassen.no , for å stemme på om den skal beholdes Bytte ut jolla? Kam jo ikke det, det er ditt fremste varemerke:) www.ribtjenester.no Link to post
Tom Rør Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Hadde koselig besøk av Freelander, og takker så mye for Edelt drikke fra ham og Kaffelars. Det skal nytes etter endt "ekspedisjon" Link to post
M/B Nordheim Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 (redigert) ÅÅÅÅÅ det kan bli slik "Linjeedeltdrikke" "Meeeget oppegående" Redigert 21.Mars.2014 av M/B Nordheim (see edit history) Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
DieselDahl Svart 21.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 http://www.yr.no/kart/#lat=60.90039&lon=5.57076&zoom=6&laga=nedb%C3%B8rskyer&baseid=PunktNorge%3A2839128&proj=3575 Kan se ut som litt bølger fortsatt. Link to post
Tom Rør Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Fikk nok et hyggelig besøk. Eureka stakk innom for en prat. Koselig Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn