Jump to content

Hentetråd Molde Oslo


Tom Rør

Recommended Posts

Fantastisk !!!

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Går du inn på linken til Fiskeridirektoratet litt lenger oppe i tråden, er det oppgitt et telefonnummer der, 916 15 504. Du kan jo prøve å ringe det nummeret?

 

Og etter bildet under som vel må være tatt omtrent der dere ligger, er det vel ikke tvil om at det snakkes om rett båt? Eller tar jeg feil?

 

 

munin.jpg

 

 

 

Ellers må jeg si at jeg omtrent har fulgt turen minutt for minutt. Det kommer til å bli mye sitting fremfor PC'n en del dager fremover. Jeg får benytte dagen i morgen til å dra til havnen og vaske båt, for etter hva værmeldingen sier, blir dere vel liggende over i Ålesund?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tom. Ser ut til at dere kan få et øye rundt Stad, fra kl.18:00 på f.k. Lørdag. Lite vind fra sør, men ser greit ut fra Herøy mot Måløy. Fra kl. 12:00 har dere frisk bris mellom Herøy og Måløy. Noe bølger vil dere møte - etterslep av kulingen, men dette klarer dere med den båten.

 

Diesel. Måløy, Askvoll, Strusshavn, Lervik, Haugesund, Tananger, Egersund osv. God tur videre.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Steikje flotte gardine, og båt.

 

Tror nok Lørdagen blir tøff Jawik, men man vet aldri.

Man kan jo bevege seg via vaulene (forbi fosnavåg) og stikke nasa sør om vaulen og kjenne på forholdene, er det tvilsomt så kan man snu

til Fosnavåg, fortsette til Sandsøy/Kvamsøy og se det an.

 

Eg hadde nok ligget i Ålebyen til Søndag morgen og så gjort som nevnt ovenfor. Det er litt viktig å være i nærheten da ting skjer ganske fort, men

det er klart at etter storm så tar det litt tid.

 

Men det behagelige valget er nok fremdeles mandag morgen.

Skal prøve å oppdatere dere inn imellom, men eg er ingen morgenfugl :nonod:

Link to post
Share on other sites

Forøvrig er det Fiskeridirektoratet sin båt som heter Munin, som pleier å ligge der. Søkte den opp på AIS, og ser at den har vært der sent i kveld, men gått videre til Kystverket din kai eller inne ved Gulliksen, VP- verkstedet, innafor Nørvevika. Litt dårlig detaljer på mAIS- kartet.

 

Men i morgen tidlig blir det bedre plass i havna, og da er det bare å legge seg innerst i havna mot broa, eller på den "korte" flytebrygga rett BB for der dere ligger. Men om dere ikke har lyst til å bli skulet på av Munim de nærmeste dagene, så er det sikkert best og legge seg helt innerst i havna :)

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Munin bruker ikkje å ha fast plass. Må være nytt av året, som følge av at den er her under torskefiske i februar og mars.

Best å ligge inn mot kroken ved Redningsselskapet. Der slipper man det verste festbråket., men nå har eg ikkje vært der i fiskesesongen.

Gratulerer med flott båt :cheers_wine:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...