Jump to content

Hentetråd Molde Oslo


Tom Rør

Recommended Posts

Jeg mente nok det samme, men er rusten ålesunder. Har ikke vært i havna på en stund. Poenget er vel at det ikke er vanskelig å finne fram. Når en passerer fyret er det jo ikke lange stykket inn før en ser dette selv, dvs gjestehavna. La jo ved en link fra myndighetene også. :-)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Her er et ruteforslag for første etappe. I overkant av 41 nm .

Er det noen fine plasser vi bør svinge innom?

Er det noen steder vi bør unngå?

 

Da er detaljer rundt Ålesund notert.

Ingen innspill til minneverdige plasser vi bør svinge innom på vei mellom Molde og Ålesund?

Eller steder vi ikke bør oppsøke?

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Ja, da skulle det være temmelig klart rundt Ålesund :) Det er jo ikke direkte komplisert.

 

Tja, mellom Molde og Ålesund.. det kommer jo ann på tida da. Ved tidligere anledning har jeg nevnt Finnøy og Ona for Tom Rør. Men det blir neppe aktuelt når været er livlig. Dessuten blir det en omvei iom det er litt nordover for Molde. Er ikke noen særlige plasser mellom igrunn. Alnes, nordvestlig side av Godøya, er jo en fin plass en sommerdag. Rett ut i storhavet. men igjen så var det været da. Nei, det er vel bare å komme seg til Åleby og ta det der ifra mtp været. Flere plasser å gå til som er i riktig retning.

 

Hva skal båten hete på mAIS?

Link to post
Share on other sites

Ta det med ro rundt, ingen grunn til å stresse eller ta unødvendige tjangser.

Når jeg hentet første Mariell i Kr.sund, feiget jeg ut og tok henne som dekkslast på MS Tonjo ned til Kristiansand.

Angrer nå, skulle tatt turen på egen kjøl.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Da er vi på Gardermoen å vei til Molde :-)

 

Ynskjer dykk ein god tur oppover, då er vi igang. De og fleire titals andre, kansje over hundre :seeya: Vi har litt sommarfuglar i magen vi og :yesnod: .

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Navnet er Mon Bijou, men mAIS'n er foreløpig ikke slått på. Siste posisjon syd av Maridalsvannet. :lol:http://www.marinetraffic.com/no/ais/details/ships/912570902

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...