Jump to content

Hentetråd Molde Oslo


Tom Rør

Recommended Posts

La nå Tom få bestemme selv når han vil gå!

Det går sikkert fint på søndag, men duverden hvor mye bedre det er når sjøen har fått en sjans til å legge seg litt, spesielt motsjø.

Selv ville jeg antagelig foretrukket å vente til mandag, jeg sier som Vidar "Molaren": "Silkeføre for silkeskippere"

Link to post
Share on other sites

Hei folkens, han er jau rørlegger, er vant til å skjøyte og koble seg innpå bade 2 og 3" vassledningar under fult trykk. Noko motsjø er nok ikkje noko hinder for dei kara`n der. :giggle::giggle:

 

Der er nok værre for oss som må sjå på denna vindusviskaren heile tida :giggle::giggle: Men det blir som å sjå inn i bålet, for ein skogsmatros det då.

 

Kansje dei vil utfordre nattelivet på by`n og då er dei kansje ikkje manøvrerbare igjen før utpå tirsdagen :saint::saint:

 

God tur, når de vel å kaste loss :seeya: .

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Makalaus flott båt då, "Mon Bijou" :thumbsup: . Fine linjer og farge :thumbsup: . Gratulerer om eg kansje ikkje har gjordt det før :seeya: .

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Riktig god formiddag gutter.

 

Gratulerer så mye med en nydelig båt. Ser ut til at alt har gått smertefritt hittil og at dere har full kontroll på alt annet enn været.

Det er fare for at effektiviteten i landet vil ligge på et lavt nivå de nærmeste dagene, er nok utrolig mange som følger dere på turen. Takk for at dere lar oss henge med :thumbsup:.

 

Riktig god tur videre når været får roet seg :smiley:.

Link to post
Share on other sites

Seilskuta til høyre er Wyern av Ålesund og representerer byen under Tall ship race.

 

Dere får rusle dere en tur, det er et kjøpesenter 100 meter til venstre når dere går opp på veien. Dagligvarer og vinmonopol mm. En svært god og hyggelig kaffeplass med mat og kaker er Invit, som har den lekteren rett på vestsiden for dere, med utsikt mot båten.

Ellers er det jo byfjellet og dets over 400 trappetrinn til topps. Der får dere utsyn til alle retninger, til de innerste fjell og helt til Runde, i retning Stad.

 

Velkommen til byen! Så skal jeg se om jeg får ruslet meg nedom på et eller annet tidspunkt.

Link to post
Share on other sites

Seilskuta til høyre er Wyern av Ålesund og representerer byen under Tall ship race.

 

Dere får rusle dere en tur, det er et kjøpesenter 100 meter til venstre når dere går opp på veien. Dagligvarer og vinmonopol mm. En svært god og hyggelig kaffeplass med mat og kaker er Invit, som har den lekteren rett på vestsiden for dere, med utsikt mot båten.

Ellers er det jo byfjellet og dets over 400 trappetrinn til topps. Der får dere utsyn til alle retninger, til de innerste fjell og helt til Runde, i retning Stad.

 

Velkommen til byen! Så skal jeg se om jeg får ruslet meg nedom på et eller annet tidspunkt.

Hehe.. Når jeg leste dette kom jeg på at jeg har jo vært i Ålesund for et par år siden.. Var en fuktig helg:) går vei opp til fjellet om jeg ikke husker feil om man ikke er i form til alle trappene..

 

Forøvrig må jeg si at p42 med blått skrog er en flott kombinasjon. Den båten, nypolert i vårsola blir nok et blikkfang!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Dagen i dag bør i hvert fall være i ri tror jeg..... Meldt 22 m/s. Det rusker godt alt av båter! Like greit! Ålesund er verdt en grundig inspeksjon! Støtter absolutt opp om Atlanterhavsparken!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Dagen i dag bør i hvert fall være i ro tror jeg..... Meldt 22 m/s. Det rusker godt alt av båter! Like greit! Ålesund er verdt en grundig inspeksjon! Støtter absolutt opp om Atlanterhavsparken!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Her kommer noen bilder fra gårsdagen.

 

Flyfoto fra Molde:

 

img_0041.jpg

 

 

Båthavna:

 

img_0047.jpg

Kjekt å se at dere kom dere vel avgårde fra hjemmehavna mi, ser faktisk ut som du hentet båt på samme brygge som jeg ligger også :yesnod:

Jeg er fortsatt på jobb offshore , så jeg kunne derfor ikke stikke nedom havna - god tur sørover :thumbsup:

Dere ser kanskje at det er behov for en Stadt tunnel - det går ofte med noen dager ekstra når man venter på været, som regel blåser det sør-vest når man skal dra sør-over og nord-vest når man ønsker å dra nord-over , dvs man får været rett i mot.

Det er ofte en god regel å vente til vindretning snur - da legger været seg også. Strømsjøen rundt Stadt er ofte sterkest utenfor Kjerringa,dvs nordom fyret. Ta den tiden dere trenger - lurt med fulle dieseltanker - nyt turen :thumbsup:

Redigert av Otto R (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror nok Lørdagen blir tøff Jawik, men man vet aldri.

 

:giggle: Jeg glemte nok at de ikke har seil til å støtte seg på. Vi går jo rundt i dette været og Lørdag kl. 16-18 og utover burde gå fint. Ut Vanylvsgapet fra ca. 12:00 og føl på bølgene som går over i dønninger utover dagen. Inn Sildagapet og rett til Måløy. Selve rundingen går ganske fort med den båten.

 

Men de har jo god tid til å kose seg på land. Larsnesgutten har jo bilder utover Vanylvsgapet og idag morges kunne en godt ha rundet. Stad har nok skremt mange, men det er ikke så ille som en vil ha det til og før en vet ordet av det så er en rundt :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Hei, Tom og Snekker'n!

Hvilken følelse sitter dere igjen med etter den "korte" turen i går? Er båten 100% til forventningene?

Det var litt gynging på skjermen her, men det var vel ikke så plagsomt at det gjorde noe.

Du antydet tidligere at endel av poenget med turen var å se deler av Norge som ellers ikke vil bli besøkt, og nå har dere jo god anledning til å gjøre Ålebyen iallfall. Kanskje noen turer innover i fjordene der også, når dere venter på været?

Dere har sikkert fått det med dere at hele neste uke blir drømmeuke med bare bongovær helt til Oslo, og Snekker'n må ikke få fri et minutt. Det må filmes hele tiden!

Vi krysser fingrene for at Liberty ikke må ut på oppdrag!

Takk for turen så langt, og god tur videre når tiden er inne!

Link to post
Share on other sites

Vinden ser ut til å spakne litt utover lørdagen.

 

 

Værprognosen fra YR, bør du se på er en kombinasjon av Herøy og Nordre Måløy. Har aldri sviktet meg, men så seiler jo jeg uansett forhold :saint: . Kan også ta med Stad / Selje, men den blir nokså misvisende m.h.t. vind og bølger i innløpet av Sildagapet.

 

Men når sant skal sies så er vel en Lørdagskveld å foretrekke Ålebyen og ikke Måløy (nesten dødt) :lol:

 

En annen sak dere bør være obs på er fergene Hareid - Sule (avgang hver halv og hel time) og Kopparnes - Årvika (avgang kvart på og halv). Disse tar ikke hensyn til dere så smett mellom så slipper vi å lese om en ny kollisjon :giggle:

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...