SoBo Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Dybder skal vel være på laveste lavvann og høyder over på høyeste høyvann. Vi pleier også å kjøre på SB side av Klokkøya. Trivelig å kjøre den indre leia her. God tur videre. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Ja. Det er oppgitt etter laveste lavvann. Endelig ble det Bobåt Link to post
Øya Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 SAP har god oversikt. Vi kjører begge sider men ruten til SAP er grei. Fra FLY har dere full oversikt. Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
sap_2000 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Her er passasjen vi gikk på vestsiden av klokkøya også, men som SoBo sier, pleier vi også å gå på østsiden som i forrige innlegg Jernstaken skal dere ha på bb side. Fruen på baugen. Jernstaken som nevnt over foran oss. Mvh. SAP Link to post
Verrie Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Sørlandsleia har jeg gått flere ganger med 66 foteren, stakk tett innpå 2 meter. Var aldri borti noe (dog var vrangsund noe "trang", men ikke problem). Link to post
Zitt Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Ikke for å uroe dere gutter, men jeg blir litt engstelig i slike farvann. Kanskje jeg hadde gått gjennom med gummibåten, eller kanskje jeg rett og slett hadde tatt toget! Link to post
Snekker'n Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Takk for hjelpen. Det gikk bra. Ble litt svett da dybdemåleren viste 1,3 meter, men ingen kontakt med moder jord. Buster X med Yamaha 70 Link to post
sap_2000 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Da er dere vel forbi klokkøya ser jeg :-) Vrangsund neste Gled dere :-) Mvh. SAP Link to post
Øya Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Rett frem ett stykke til så skarpt styrbord. Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
SoBo Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Vrangsund er fantastisk.med Flosta kirke imot når dere kommet der ut på andre siden. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
kennilse Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Herlige live bilder. Kan bare tenke meg hvor flott det er med egen båt. Mvh Kenneth Link to post
Øya Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Kjører som en drøm du Tom. Må stikke av i ett møte Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Dykker Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Smalsund for ett par minutter siden. Link to post
Øya Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 PS. Styrbord siden av øya i front. Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
sap_2000 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Håper dere får tatt noen fine bilder i dag :-) Går dere sammen med Diesel Dahl i dag? Legger ut tracket inn mot Snaresund etter at dere har krysset Tvedestrandsfjorden etterpå. . Går dere rundt Bukkholmen, så vær obs på skvalpeskjæret ut for nordtippen som ikke er merket med stake Jernstaken før Snaresund kan man gå på begge sider av. Snaresund. Brua er 6 meter og sikkert over 7 meter reelt med dagens vannstand. Snaresund Full av abstineser nå merker jeg. Vil på båttur igjen NÅ :-) Mvh. SAP Link to post
Verrie Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 sap_2000, hukommelsen min svikter sikkert, men er der ikke noen grunner i forhold til Snaresund man skal være obs på, spesielt når der nå er svært lav vannstand? Link to post
sap_2000 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 (redigert) Ikke så vidt jeg vet. Ca 2,5 meter i renna. Nå står det en skog av staker der på hver knaus virker det som. Tror ikke alle stakene stod der i "gamle dager"... Hvor spesifikt var det du tenkte på? Redigert 28.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
TM1 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Er vel greiere å gå sør om Bukkholmen. Kamera Langesund:: http://159.130.203.241/view/viewer_index.shtml?id=0 Link to post
peppen Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Velkommen i mitt nærområde, dere passerte nettopp hjemmehavna! Link to post
Snekker'n Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 DieselDahl går ytre leia. Buster X med Yamaha 70 Link to post
sap_2000 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 sap_2000, hukommelsen min svikter sikkert, men er der ikke noen grunner i forhold til Snaresund man skal være obs på, spesielt når der nå er svært lav vannstand? Her er et utsnitt av Snaresund fra NaViDa (statens kartverk) Eneste måtte være 1,3 meteren man har på sb side etter passering av brua, men stod det ikke en stake på den også nå? Fra flybridge i dette flotte været har de full oversikt :-) Nord for Bukkholmen er for turens skyld. Flott uthavn innenfor holmene øverst i bildet også til senere feriebruk :-) Mvh. SAP Link to post
Verrie Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Var den 1,3 meteren jeg tenkte på ja. Noen år siden jeg gikk her, har vært for høy til å komme under bruer, men den gangen mener jeg der ikke sto stake på den grunna. Link to post
sap_2000 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 (redigert) Da var Snaresund passert. Så gøy at dere gikk indre lei og virkelig artig å følge med på live kameraet :-) . Trangt og godt :-) Var det god sikt i vannet, og så dere så bunnforholdene godt fra Fly? Redigert 28.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Var den 1,3 meteren jeg tenkte på ja. Noen år siden jeg gikk her, har vært for høy til å komme under bruer, men den gangen mener jeg der ikke sto stake på den grunna. Så ikke noen stake på videoen fra Tom, men mener det var en form for merke på den i sommer. Mulig privat??? For en flott kystripe vi har :-) Mvh. SAP Link to post
Snekker'n Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Kaptein Tom så rett fram! Han ville ikke se ned.... :-) Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn