Knude Svart 8.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 Grimstad gjestehavn i formiddag. Vi har fin utsikt Går rette veien..... Det gjør det også i aktercabinen selv om det går seint. Godt ikke noen skal betale for dette Skapet har dør. Det er malt, alle skjøter i platene har nå eikelist. Lamper og usb lader denne gangen fra Biltema. Mange detaljer selv om rommet ikke er så stort. Stikk køye med kasse over en masse slanger i forbindelse med dagtank for diesel. ⁹⁸ Her mangler litt polstret taktisk men det kommer som neste post på programmet. Vinduene fikk noen kraftige eike lister( ble kanskje litt for store) Lugaren blir helt grei spesielt for gjester ombord som vil ha litt privat liv. Har noen barnebarn som snart er der Det er egen inngang gjennom lageret under akterdekket som har stor luke eller gjennom motor rommet. Det blir også rømnings veien ved behov. Ser frem til å ta ibruk lagerplassen under senga da den rommer mye. Ikke så mye igjen nå ! Snart helg også så god helg! Knude Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Sjøholken Svart 8.April.2021 Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 Dette ser veldig bra ut Knude, blir dette en enelugar? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 8.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 @Sjøholken madrassen blir 90 cm bred. Om det blir flere i den køya må di være veldig gode venner men ja. Enkeltseng. Ikke utrolig om det blir en veldig fin plass om det er mye bølger eller en middagslur sånn litt for seg selv...... mulighetene er mange. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 9.April.2021 Link til dette innlegget Svart 9.April.2021 Har snakket med Industrilim, bare si fra hvor mye polyuretan lim 2k du skal ha då får du vareprøve. 2k skummer ikke i nærheten så mye som 1k. Det blir jo utrolig fint nå synes jeg @Knude! 😊😊 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 9.April.2021 Link til dette innlegget Svart 9.April.2021 Følger og med på det flotte arbeidet du legger ut her Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
oberst1 Svart 9.April.2021 Link til dette innlegget Svart 9.April.2021 Ja, fortsatt en fryd å følge med når det kommer oppdateringer Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 9.April.2021 Link til dette innlegget Svart 9.April.2021 Imponert! Og savner Grimstad når jeg ser bilder derfra, er en av stedene på Sørlandet som jeg alltid har likt best! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Knude Svart 10.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2021 Hei @Solbris II så bra å få en prøve på dette limet. Det skal bli gøy @oberst1 / @LALUNA II mange takk . @Pequod jo Grimstad er en fin liten by. Det som er så unikt med Grimstad er at det også er en aktiv by om vinteren med mye folk å handel. Vi trives veldig bra. Nå er snart siste rommet ferdig ombord. Bare noen detaljer igjen. Har også noen detaljer her og der men det blir ikke så mye å skrive om. Så er det jo utsiden av skuta. Det er nå på tide å ta den til det nivået som jeg ønsker. Overbygget ser ut som et appelsinskall å skroget som det har en eller annen sykdom. Vi skal også på slipp igjen. Blir litt spennende om det blir kronasje til en utenpåliggende akter thrust eller..... vi får se. Er også inntresert i om andre har erfaring med utenpåliggende thrust Noe sånt kanskje ? Sliping / rubbing / polering av gelcoat blir neste store prosjekt. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 11.April.2021 Link til dette innlegget Svart 11.April.2021 Du får snakke med meg før du handler trøster @Knude. Jeg kjenner de der ganske godt. Hvor mye lim trenger du? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Knude Svart 11.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2021 En fin test av limet er å reparere akterspeil på ei gummijolle som trenger vedlikehold. 0,5 kg ville jeg tro . Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Bernt Aaby Svart 22.April.2021 Link til dette innlegget Svart 22.April.2021 Har brukt noen timer på å lese meg igjennom denne tråden. Vel, Knude, nå ønsker jeg meg din arbeidsevne/-lyst som britisk corona-smitte over det ganske land, og bøyer meg i støvhatten for stayer-evnen i prosjektet. Har overtatt ei 20 fots risørsjekte i furu på eik, og håper å kunne få FM-motoren til å gå før våren er omme. Noe av hemmeligheten ved et lykkelig liv, er å kunne innse sin egen begrensning. Det har jeg nå fått anskueliggjort til gagns! Lykke til på veien videre! Med vennlig hilsen Bernt Aaby, Tistedal Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Ligger du fremdeles i Grimstad @Knude, eller har du flyttet tilbake til Arendal? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Komodo skrev for 1 time siden: Ligger du fremdeles i Grimstad @Knude, eller har du flyttet tilbake til Arendal? Det kan jeg svare på😊😊😊 Grimstad!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Komodo skrev for 1 time siden: Ligger du fremdeles i Grimstad @Knude, eller har du flyttet tilbake til Arendal? Du kan låne en bil....😉 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Knude Svart 28.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Vi er i Grimstad gjestehavn. Det var noen som skal hente båt ryktes det. Ta turen bortover om det blir tid @Komodo Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Komodo Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Solbris II skrev 23 minutter siden: Det kan jeg svare på😊😊😊 Grimstad!😁😁 Bjørn Løvjomås skrev 20 minutter siden: Du kan låne en bil....😉 Knude skrev 8 minutter siden: Vi er i Grimstad gjestehavn. Det var noen som skal hente båt ryktes det. Ta turen bortover om det blir tid @Komodo Det kaller jeg tilbakemelding Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Knude Svart 28.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 (redigert) Når overtar dere stafettpinnen i Arendal da @Komodo Redigert 28.April.2021 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Komodo Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 Vi busser oss til Arendal i morgen, så blir det avgang derfra på fredag morgen. Litt usikker på hva det blir tid til i morgen kveld, så det må vi se an. Men det hadde vært utrolig gøy å fått truffet rederen av MS Knude Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 28.April.2021 Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 En vakker skapdør i den lugaren Knude. Ligner mye på dem jeg tar æren for å ha spikket selv i Hulda :-) Du er vel snart ferdig. Jeg sitter og verker, venter på coronapass. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 28.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2021 (redigert) Ja fine dører @Hulda Vi er snart ferdig innvendig sånn grovt sett. Mye småting her å der som blir tatt når det passer. Blir en litt defus overgang til vedlikehold. Får håpe du snart får fritt leide så du også kan pusle litt med dine prosjekter i Hulda. @Bernt Aaby Takk for hyggelig kommentar. Ei 20 fot sjekke med FM moror er jo gøy å holde på med. Den kan du få mange fine turer med. Lykke til med båtpussen. Redigert 28.April.2021 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 9.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 (redigert) Grå og stille Søndagskveld i Grimstad gjestehavn Inne har vi det helt bra. Siste rest i akter cabin. Opprinnelig plan var å lage senga for en standard madrass. Denne gangen gikk det rett å slett ikke. For mye krinkelkroker .... Fikk tak i et stykke med gul 35kg. skum madrass som var for stor. Mal må man lage for at dette skal bli bra. Bruker gråpapir å tusj for å merke alle vinkler Så legge den oppå madrassen for å streke opp . Av erfaring vet jeg at dette er eneste rette metoden når det er så mye fasong alle veier. Da passer den på første forsøk. Denne ble kutta med baufil blad siden skum saga var 5 mil unna. Går det også Teppe på dørken også etter gråpapir mal. Trinnet inn inneholder forresten eksospotta til Vetus motoren men det kan ingen se. Så var det disse smådetaljene da.... Endelig var det helt ferdig å klart til innflytting. Av andre smådetaljer så ble hvitemalte dørker i motor rommet lyst og fint. Ha en fin uke ! Redigert 9.Mai.2021 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 Det ble helt lekkert!😊😊😊 Egentlig akkurat som forventet!!! Så forresten en Nor Star 290 i dag!😃😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Knude Svart 9.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2021 Hei @Solbris II Takk for det. Nor Star 290 er fin den. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 7.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2021 Ikke at det egentlig er så mye å skrive om men...... Driver på med rester innvendig som ingen andre ser. At deg går ann å være så dumt å hoppe over å bore dreneringshull å coating flere plasser under dørk bare fordi det er mulig å komme til etterpå. Etter en feil på ei dusjpumpe ble det hyperaktueldt. Det har blitt mange økter på kne i det siste. Siden vi ofte legger til med bakenden av båten mot brygge ble fenomenet passerelle aktuelt. Naboen har sånn Å vi laget en sånn... Sommeren har kommet til Grimstad med mye fint vær. Turismen har også begynt å kommet men akkurat i dag var det ikke andre på brygga enn de fastboende. Benyttet anledningen til å begynne å blankslipe overbygget. Der er alle flater bortsett fra et stykke fra vinduene sånn Rulle struktur. Siden vi ligger på ei brygge med mange båter er eneste alternativet å slipe med vann. Noe griseri da jeg begynner med k180 Så over på k400 og opp til k800 . Så en omgang med rubbing for å se hvor det må pusses mere. Heldigvis kom det en seiler fra havet så da var det slutt for i dag. Var ikke så gøy....... Vi har i år nytt betalings system i Grimstad "Gomarina" som sikkert blir bedre enn sånn det var før. Snart blir det flytting herifra for å gi plass til alle som besøker Grimstad. God sommer. Knude Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Komodo Svart 7.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2021 Knude skrev 24 minutter siden: Siden vi ligger på ei brygge med mange båter er eneste alternativet å slipe med vann. Noe griseri da jeg begynner med k180 Så over på k400 og opp til k800 . Så en omgang med rubbing for å se hvor det må pusses mere. Hva slags slipemaskin bruker du når du vannsliper? Hvordan tilfører du vann, lar du det renne hele tiden fra en slange, eller dusjer du med ei sprutekanne? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.