stian83 Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Jeg fulgte nøye med på Balticmarkedet i fjor og har nå en 86-modell med 320 HK motor fra 2005. Er kjempefornøyd. Min erfaring tilsier at prisene ikke vil falle noe mot sommeren - i hvert fall ikke for båtene med nyest/størst motorkraft. De som blir liggende lenge er typisk 80-talls med original motorinstallasjon med de minste VP/BMW. I juni/juli gikk prisene faktisk opp samtidig som at det ble lengre mellom godbitene. Hvis 2015 er likt som 2014 vil jeg anta at du gjør beste kjøpet i disse dager. Link to post
stian83 Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 (redigert) Kan jeg spørre hva du ga? Ang fjord 880. Vil ha 4 dedikerte soveplasser oppredd, og byssa ute. Derav baltic fra 80 tallet. Hadde en bare kunnet skru motor hehe.. har også inntrykk av at der er nå- eller til høsten som gjelder. Skal ha nå. Ikke en sesong til uten båt Redigert 7.April.2015 av stian83 (see edit history) Link to post
Gabi Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Vi kjøpte i slutten av mai for 2 år siden. Da hadde vi bestemt oss for type båt, prisleie og hva slags motorer vi kunne tenke oss. Når det så kom en til salgs som fylte disse kriteriene (måtte jo også være i bra stand ellers også selvsagt) så var vi kjappe på trekkern. Og dermed kjøpte vi båt fort. Vi ville også ha båt før ferien. Solgte den gamle daycruiseren rundt 17. Mai... Link to post
finnmarken Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 (redigert) Ang fjord 880. Vil ha 4 dedikerte soveplasser oppredd, og byssa ute. Derav baltic fra 80 tallet. Hadde en bare kunnet skru motor hehe.. 4 dedikerte soveplasser oppredd kan jeg gi deg, men maten må du lage nede i AC. Jeg er enig at det er fint å lage mat og gjøre oppvask ute, men det har sine fordeler med å ha byssa nede i AC. Det gir deg flere sitteplasser ute, samtidig som du slipper å ha ungene løpende forbi der du skal lage mat. Redigert 7.April.2015 av finnmarken (see edit history) Link to post
stian83 Svart 9.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 (redigert) Dobbel Redigert 9.April.2015 av stian83 (see edit history) Link to post
stian83 Svart 9.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 (redigert) Det er det med de soveplassene og lugarer som drar meg mot baltic, og ikke fjorden til Finnmarkingen. Men vi får se. Ingen ting er utelukket. Jobber mye om dagen, reiser. Og hjemme er det kjøkken bytte. Så de aktuelle blir solgt med engang. Nå gikk den med minste vp motoren, som var priset ok. Etter endel mere forum og motor lesning, så har faktisk motoren som sitter i fjorden til finnmarken utpekt seg som ett sikkerere kort. Ford sabb 2728. Da har jeg igjen denne balticen http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=57504675&ref=conversation&fks=57504675 lest mye om denne motoren, og skal vist være en steinknuser av rang. Tilsier en marsj på 18-19 knop. Så var det prisen, som jeg syns er drøy, men tror selger slipper den godt under prisant. Vurderer leie noen fra knbf for besiktigelse. Kommer meg hjem over helga, så kanskje se på den neste helg. Så får vi se hva som skjer. Redigert 9.April.2015 av stian83 (see edit history) Link to post
Lindal Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Hva med en summer family? der er det godt med sengeplasser og kjøkkenet ute. veldig praktisk og god båt. den går jo ikke særlig fort da, men men. Link to post
finnmarken Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Ser bra ut den Stian83, og ja, Ford 2728 anbefales. Link to post
nordan family 27 Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Det finnes jo de med 200 hk Ford, de marsjer jo fint og uanstrengt i 15 knop de. Men det er langt mellom de med den beste motoriseringen. Link to post
finnmarken Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Min Fjord 880 marsjer fint og uanstrengt i 20 knop med 200 HK Ford. Da er turtallet 2150. Max turtall er ca 2500 omdr og da gjør den 24-25 knop. Link to post
KongKing Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Hvis den Forden er like gammel som båten så ville jeg vært skeptisk... Men kommer den ned på 200K-tallet så kan det jo være aktuelt. Men ha litt is i magen. Hvis du har opp mot 400k å bruke så er denne Balticen med Yanmar 290 hk fra 2007 et bedre valg. Den har alt av utstyr og mye av det av nyere dato: http://www.finn.no/42734531 Denne annonsen ligger passiv så den er ikke søkbar. Jeg har 7-8 i "min finn" av balticer som ikke ble solgt i fjor. Kk Link to post
FLS Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 http://www.finn.no/42734531 skiftet eier for halvannet år siden og den er ikke til salgs! Link to post
KongKing Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Ok. Men uansett er dette et eksempel på hva man får for under 400k [emoji2] Link to post
Gabi Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Også er dette dette med service på motor da og evnt reparasjoner. Hvis du ikke gjør mye selv trenger du ett firma til å hjelpe deg. Kan være en sak å sjekke dette med hvilke firma i området ditt som kan serve hvilken type motor også. Jeg valgte bevisst Volvo fordi jeg har flere bra Volvo-firma i nærheten. Og føler meg da tryggere på å få hjelp når jeg trenger det. Link to post
stian83 Svart 10.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Bra tips, men jeg er handy, bare grønn, helt grønn på motor. Har støpt en båt. Har lagt opp strøm i 2 båter, trekt om puter i 1. Så endel av kjøpet er ""kjemi"" med selger. Blir jeg vist litt så klarer jeg det selv. Det avanserte får jeg sette bort. Men nå har begge de aktuelle balticene gått. Så vi får se hva som dukker opp, eller om det blir en annen type båt som må inn på lista igjen. Blir runde i havna til uka for og gitte litt mere "live" på forskjellige båter. Og det er bare 7900 båter på finn.no, var jp 13-14 000 i fjor.. Om noen har lagret en baltic usolgt på finn.no send gjerne im. Link to post
Sitrin Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Hei Stian83. Så denne på nette i dag. Det bør være et bra alternativ. Kjenner ikke annonsert båt, men har selv eid en Master820, og det var et valg vi var godt fornøyd med. http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=57826630&length_feet_to=48&class=6923&class=7959&length_feet_from=27&sort=1&ref=fas Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Bergen dørk Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 (redigert) Dette er et eksempel på at en båt prises helt urealistisk fordi en har tatt en investering som en tror en skal få payback på ved salg. Payback må en jo gjerne få, men denne må, etter mitt syn ned minst 70 K. Dette er og blir en 86-modell, men for en kjøper kan jo dette bli en god deal. Ikke misforstå - jeg synes dette var en flott båt, men å få en slik pris for en 86-modell synes jeg er helt urealistisk. Redigert 11.April.2015 av Bergen dørk (see edit history) mvh Bergen Dørk Link to post
stian83 Svart 11.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Hei. Er det noen av dere som er oppegående på motor, jeg kan sende en im med en finn annonse, som viser bilder av verksted kvitteringer. Motor er utbedret etter havari. Volvo penta 200 hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Heilt normalt, det er ikkje noko å ta på vei for med litt motorhavari. Kvitteringer viser bare hvilke deler som er byttet og tida som er medgått. Som oftest byttes bare slitte og skadde deler + lager og evt sliping av veiv. Det er gjennomslag på de bakre syl med følgende beking av olje og manglende smøring som er vanligst på vp. Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
stian83 Svart 11.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Noen som kan se og komme med en anbefaling? Vp 200 hk Link to post
finnmarken Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Hvis det er VP 41 så tror jeg det skal være gode motorer. 41 B skal visst være noe bedre enn 41 A. Tror disse 41 motorene skal være på 200 HK. VP 40 A og B er også gode, men har en sterk tendens til å slite med varmgang. Tror standardmotor i Scand Baltic på 80-tallet var den VP 40 B 158 HK. Men Ford/Sabb 2728 t er jo mye bedre da. Link to post
stian83 Svart 11.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Sæbø, kan du litt vp- og kunne tatt 5 min og titte på en finn annonse for meg. Og komme med mening? Link to post
stian83 Svart 11.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 (redigert) Takk finnmarken for innput Redigert 11.April.2015 av stian83 (see edit history) Link to post
Bergen dørk Svart 12.April.2015 Link til dette innlegget Svart 12.April.2015 (redigert) Her har du Baltic med nokså ny VP-motor: http://www.finn.no/57867543 Kan jo være verdt å vurdere for å slippe noen sorger og bekymringer. Redigert 12.April.2015 av Bergen dørk (see edit history) mvh Bergen Dørk Link to post
finnmarken Svart 12.April.2015 Link til dette innlegget Svart 12.April.2015 VP D-serie er vel ikke helt uten bekymringer Da ville jeg heller hatt VP 41 serie, selv om det vil gi noe dårligere fart. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn