Jump to content

båtvalg, 500 000, 2 cabiner 1.gangskjøper


stian83

Recommended Posts

Satt ned kr 50 fra 650, som var utropsprisen. Mer realistisk pris nå, som vil være mulig å forhandle på (vil jeg tro). Meget godt holdt og utstyrt båt. Det er slike båter fra entusiaster som er gøy å overta og eie. Her går en til duk og dekket bord med riktig motor til.

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

.. fine båter, men må drive og re opp foran, det er det som trekker ned..

 

Fin dobbelseng i aktercabinen, da.. Så har den stikk-kabin, litt trang, men.. Luftig og fin forcabin contra min. Traust design, men må si jeg liker de siste utgavene av disse Nidelvene. Synes ikke prisen var skremmende, men den går vel for 550' ?

Link to post
Share on other sites

Ja, det er noe galt med alle disse båtene. Det blir snakk om kompromisser hele veien. Det er ikke lett på bygge et bittelite hus med mange stor rom :giggle:

Men de er helt ok å brenne inne med, begge disse båtene :thumbsup: Ikke barebare å få solgt for tiden, så det er viktig at det er attraktive båter !

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvilken utgifter var dette da, Finnmarken? Ekstraordinære ting, eller?

 

Diverse lekkasjer på noe slanger til drevet, noe reimer og strammehjul, et par alarmsensorer. Vet ikke egentlig alt. Jeg synes bare det er fryktelig i forhold til en såpass ny båt, med kun 800 timer.

 

Har selv en gammel "rakker" fra åtti-tallet. På 10 år har den fått ny olje og filtre hvert år og det er vel det. Ja et litt sink også selvsagt.

 

Mitt poeng er at det kan se ut som utgiftene på nyere og mer moderne motorer, dessverre ser ut til å gi minst like store utgifter som gamle enkle motorer. Veldig trist egentlig, men mye av grunnen blir selvsagt at service og konservering på de gamle og enkle er lettere å gjøre selv. Det merkelige er dog at det ofte kan se ut som disse mer moderne motorene får diverse kostbare småfeil.

Link to post
Share on other sites

Sett på nidelvene i havna, de blir litt små ved siden av baltic. Men det oppleves kanskje ikke slikt? Jeg skal handle båt som jeg skal ha de neste 10 årene. Nå er gutta mine 4 år, og en på 11 uker. Fruen vil ha "kortspill" sofa. Personlig liker jeg godt løsningene på eldre baltic, med doble stikk køyer, og sofa i baug og byssa ute. Men vet ikke om jeg orker all oppussing med så gammelt, være seg el opplegg osv.

Jeg kan støpe, fikse elektrisk, treverk pluss pluss, men null med motor. Derav har en 30år gammel motor 0 i verdi for meg.

Denne nidelven skal jeg følge nøye, for dette er ett trygt kjøp tror jeg. Må snart ned fra gjerdet, og få handlet! Bare glad for alle meninger. Tror mange sitter på gjerdet. Faren for at fokus på ett godt kjøp kontra ett riktig tror jeg mange kan gå i. Er meget opptatt av pris selv, litt merkelig det der. Skal liksom gjøre årets handel.

Får ringe på den nidelven, og høre litt.

Redigert av stian83 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis du ikke vil ha gammel motor kan jo denne være bra http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=50286795&folderId=3361265

 

Ellers så jeg at du nevnte denne. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=49396284&folderId=3361265 En av de få Atlanticene som ikke er undermotorisert.

 

Om ikke denne er solgt nå så tror jeg han går 100k ned nå på høsten http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=49613314&folderId=3361265 Forøvrig heller ikke undermotorisert

 

Fin båt dette også da siden du nevnte Fjord 880 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=50665256&folderId=3361265 Litt undermotorisert, men fin.

 

Og i all beskjedenhet http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=49809947&searchclickthrough=true :wink:

Link to post
Share on other sites

 

 

Ligger tvers ovengor en Ramin 30 i Drøbak. Fin båt! Blir litt som nidelven som jeg har på lista. Mangler litt innv. plass. Men det må prøves, og føles på. Nå er det innkjøring før vintern, på skei caravan.. brå kjøpte meg vintervogn :) så fremtidig båtpuss må nok gjøres før sommern og ikke i påsken;)

Heller mest mot baltic/atlantic med motorbytte. I denne lange ferden er jeg kommet dit hen at det viktigste for meg er:

Yanmar motor, av nyere dato, ikke undermotorisert, marsj min 15 knop helst opp mot 20

Rikholdig utstyrsliste, varmer, dusj, plotter thruster vinsj osv

2 sovecabiner ( kan muligens vike,men vil helst ha 2 dedikerte sovecabiner )

Ikke hardtop

"Stor" uteplass

Godt vedlikeholdt.

Ramser vel opp en baltic her jeg :)

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

http://www.finn.no/50977005

Denne er til salgs, av ett bp medlem, viste det seg etter kjap googling..

For en annonse, men hva tenker dere om båten. Den ser jo meget pen ut utv. Innv er den relativt lik opphavet, om enn bedre holdt. Motor, teknisk, Pris

 

Innlander?

 

Selv om båten er kostet på mer enn prisantydning, så synes jeg fortsatt prisen er stiv. Planløsning gir heller ikke mange faste sengeplasser med skikkelig lengde til å være 31 "ærlige" fot.

 

Forøvrig synes jeg ikke inlanderen er noe mindre overpriset, selv om den kanskje har en bedre planløsning hvis man prioriterer faste sengeplasser.

 

Begge båtene måtte nok ha gått ned ihvertfall hundretusen, inlanderen trolig en del mer, før jeg hadde vurdert noen av båtene.

 

Men jeg synes de fleste båter med noen år på baken er kraftig overpriset da... :smiley:

Link to post
Share on other sites

 

 

Forøvrig synes jeg ikke inlanderen er noe mindre overpriset, selv om den kanskje har en bedre planløsning hvis man prioriterer faste sengeplasser.

 

Begge båtene måtte nok ha gått ned ihvertfall hundretusen, inlanderen trolig en del mer, før jeg hadde vurdert noen av båtene.

 

Ser jo veldig fin ut denne Tresfjorden da. Oppgraderingene ser jo ut som er skikkelig gjort.

 

Når det gjelder Inlander så er jo denne 27 fot etter hvordan man regnet på åttitallet. Dvs at sammeliknet med båter som f eks Scand Baltic og Fjord 880, så er Inlanderen 2 fot mindre. Inlanderen er forsåvidt en helt OK båt, men de er lavt priset da alle er "hjemmesnekret". Hjemmesnekret ble endel Scand også på åtti-tallet, mens Fjord kun leverte fabrikkbygde.

 

OG jada, det er som regel endel forskjell kvalitetsmessig på fabrikkbygde og hjemmesnekrede. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nidelven blir for dyr. Fasit i hånda er i overkant av 500 båtlapper. Pluss solgte framen min i dag, gammel dame som trenger en motorkyndig kar, lot hun gå billig, beholdt jolla og påhenger.

As norge skal ha en del kronasjer neste juli, så er fremdeles avventende.

 

Har 2 igjen på lista,

En inlander som begynner og bli ok i pris og en baltic med nyere motor som må realisere at markedet ikke er helt topp før jeg gjør noe..

Ble litt onkel skrue når kr kom inn.. men plutselig blir det hentetråd.

:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...