Jump to content

båtvalg, 500 000, 2 cabiner 1.gangskjøper


stian83

Recommended Posts

http://www.finn.no/50711555

Betaler folk faktisk dette? Tenker, båten er forsåvidt midt i blinken, men motoren har verdi kr 0, spør du meg. Liker atlantic, gleder meg til høsten, håper båten ""min"" dukker opp snart

 

60 og 70 serien har nå jeg lest flere steder er kjent for å være steinknusere som lett paserer 10.000 timer. Den motoren med 4500 timer på telleren ble solgt på finn.no for en tid tilbake for kr 60.000,-

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hei.. uten båt enda..men svart belte i finn.no... og sitvasjonen er litt endret. Har bestemt at vi heller handler max 300, helst under, og har penger i tilfelle osv.. må ut med 100 ' i innskudd for båtplass i drøbak. Drømmen er vel egentlig en baltic med bra motor, 2 stikk køyer og ac.. men ser nå på snekker osv. Kravet er bra motor, for det kan jeg ikke noe om, alt annet fikser jeg, være seg strøm, treverk, glassfiber.. vi ser etter 27 fot plusspluss. 4 faste senge plasser, fast sittegruppe "inne" og helst pentry ute.. er vel bare balticen som treffer.. har noen noen lagrede finn linker, send gjerne på im eller legg her :) fortsatt god vinter..

Redigert av stian83 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei igjen. Skal oppover til bergen om noen uker, med jobb. I den forbindelse tenkte jeg sjekke ut 2 stk balticer. Den ene er med en 2000 modell steyr 246 hk, med ca 500 timer, vet den trenger ny register reim og vanlig service osv. Men syns 500 timer er lite! Mener det stod 388 timer i høst, da den lå ute på finn fra privat person. Har hørt/lest at motorer ikke har godt av så lite bruk? Nå har bergen marine båten, og prisen er endel høyere.

 

http://www.finn.no/55026988

 

Hva tenker dere om det, vs en med volvo pente tamd 40 ( ?? ) 200 hk antar den er 1986 modell, som båten, med en heftig verksted regning i 2013, vedlagt bilder av det som er gjort med motor. Synspunkter? Nytt er mye bedre? Gammelt og vedlikeholdt er like bra? Sistnevnte båt er nogenlunde lik i pris, men med mindre jobb i interiør osv. Se bilder. Takk for hjelp, om noen føler seg motorkyndig

##av en eller annen grunn vil den ikke laste opp bilder, har tatt vare på en finn annonse, men vil ikke legge den ut her, da den er slettet, prøver igjen med bilder av verksted regning med spesifikasjoner, i morgen

Link to post
Share on other sites

Noen som kjenner til disse Inlander båtene?

Virker og ligge godt under baltic / nidelv 28 i pris..

http://www.finn.no/50039156

 

Jeg har hatt InLander i 3 år, veldig lik Baltic innvendig, bare litt mindre. Mange sengeplasser, men lite plass til bagasjen.

 

Vi var kjempefornøyd med vår selv om det der satt BMW.

 

Blir vel ikke det samme å sammenligne Polar med Baltic, Polar er ei snekke og Balticen en halvplaner

Link to post
Share on other sites

De aktuelle balticerne er begge 83/86 modeller. Den med volvo er motoren servet for 150 000 i 2013, med bytte av topp, sylinderforing, stilt inn dyser, rengjort osv osv, mens steyr motoren er en 2000 modeller

Polaren er ikke samenlingbar som båt, men den står ikke langt unna, virker velholdt og om enn noe traust, så er den tut og kjør, klar for sesongen, med alt utstyr. Balticene mangler ankervinsj, pysevisp. Men heller mot den med steyr motor. Kan bli fin hentetråd

Redigert av stian83 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Ble ikke jobbing i bergen. Men skal til Ålesund om noe uker og da blir det og besiktige denne om den ikke er solgt. Hva tenker dere om motorern i denne ?

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=56445047&ref=favorites&folderId=1160837&searchclickthrough=true

Er den pga overhaling og anse som trygt kjøp? Og hva tenker dere om dette drevet?

Prisen er 65 000 for høy syns jeg. Hva syns dere?

Redigert av stian83 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tror ikke den med bensin er riktigere priset. Hvor mange er det som vil kjøpe slik båt med bensin?

 

Ellers er dette med overhalte motorer veldig forskjellig. Spørsmålet er hvem som har gjort overhalingen, for her er det vanvittig mye rart. Hvor flink mekaniker er det? Hvor slurvete er denne mekanikeren? Det som antakelig er mye viktigere er vel hvordan motoren har fungert etter overhaling og hvor lenge den har fungert.

 

Men jeg liker også de båtene, bortsett fra at de har drev da.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=57240401&sort=1&ref=fas&searchclickthrough=true

 

dere som kan motor. Hva syns dere? Det er ikke lett og være litt uvitende midt oppi denne båt jakten. De aktuelle båtene går før jeg får ut fingern. Den i bergen er fremdeles aktuell, men transport-ankervinsj-pysevisp og bygge innredning blir fort 100 000. Har egentlig ikke tid til ett prosjekt så den jeg linker til her er mye mere aktuell. Men da blåser jeg hele budsjettet. Tanker om motor og annet? Setter pris på alle innspill!

Link to post
Share on other sites

Noe høyere i pris enn hva som du kan se på høsten på tilsvarende båter. Jeg har generelt ett inntrykk av at kurante båter som blir lagt ut for salg på våren går ganske fort.

 

Motor er jo ikke ny. Men Perkins har vel ett godt rykte, naboBaltic båten i fjor hadde en som var gått 4000timer. Men forutsatt godt vedlikeholdt selvsagt.

 

Har 85-mod Baltic selv. Jeg ville totalt sett sagt at båten ser ok ut men ikke noe kjempekjøp. Men verdt kanskje å se og prøve. Det spørs hvor mye hast du har-om du skal ha båt til sommerferien? Det potensielt absolutt beste prismessig tidspunkt å kjøpe på med mest utvalg og ok priser er etter sommerferien.

Link to post
Share on other sites

Har hatt båtpenger i over ett år. Er litt beslutnings vegring jeg sliter med. Finns ikke motor kyndig. Er ikke lysten på mindre/enklere båt. Må ikke gjøre ett super godt kjøp heller. Men så """trygt""" som mulig er vel det jeg ser etter. Mye vil ha mer osv. Kjøpe en til 300,- , spare og ha til reparasjon/motor bytte, eller gå for en som er allerede fikset. Fryktelig vanskelig og bestemme seg, og vips så enda en sesong uten skute.. Skal ha baltic med 2 stikk køyer og pantry ute. Den jeg liker best. Evt viking crusader men drev er dyrt så derfor jeg slo den fra meg.

Redigert av stian83 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fordelen med å ha en båt med litt eldre maskin er jo nettopp at du blir motor kyndig ;p 

Men det er klart at det er mer behagelig å ha en nyere motor, selv om jeg har en følelse av at det er litt falsk trygghet. Nye motorer er heller ikke problemfri.

Det du linket til har vel strengt tatt ikke spesielt ny motor heller. Maskinen er jo 17 år gammel, selv om den er overhalt i 2011 ( som er fire år siden). Om den er verdt prisforlangede er det markedet som bestemmer, den så jo ganske pen ut og godt holdt.

Link to post
Share on other sites

Balticen overfor ser veldig fin ut den og denne Perkinsmotoren tror jeg faktisk er å anbefale. 4000 timer er ingenting for en slik. Det er vedlikehold, hva slags bruk og alder som betyr noe. Overhaling kan være bra det. Potensielt kan du slippe å ta den utgiften, som for kan bli 100 000,-. Men en overhalt motor er ikke bra dersom dette er gjort slurvete og dårlig. Hvem har gjort overhalingen? Da jeg kjøpte min båt for 11 år siden, så kjøpte jeg båt med overhalt motor. Dette var gjort av fagfolk på verksted, og i mitt tilfelle har jeg vært heldig. 

 

Men denne balticen overfor er vel f eks ikke billigere enn en jeg så i fjor i Arendal-Grimstad omtådet. Denne fikk helt ny Yanmar 290 for ca 5 år siden, men denne ble vel solgt kanskje? 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...