Jump to content

Halco 19, ønsker tips og råd rundt oppussing


TimJ

Recommended Posts

Lovte litt bilder og her kommer det:

bilde

 

bilde

 

Har noen luftbobler som jeg skal utbedre, men sier meg stort sett førnøyd nå.

Tror dette blir mer en sterkt nok, så nå er det bare å matte ned, slipe ned boblene og legge på ett lag til med epoxy, så klart til grunning før jeg bygger ferdig balja.

Det som da står igjen før båten kan grunnes og lakkes er:

- Slipe ned fordekk og reparere noen små sår der.

- Tette noen små hull foran der vindskjermen skal stå.

- Sparkle opp akterspeilet utvendig så det blir rett og pent.

 

Så fort det er gjort er det bare å snekre sammen innredning, se over motor og fikse trim/tilt på den, vindskjerm....

Driver å lager tegning på vindskjerm som jeg skal sende til Kreativplast for pris. Noen som har erfaring med de?

 

Så satser på å ha balja på sjøen ila mai, børjan av Juni...

Har fått meg båtplass på Ulvøya i Oslo, så må bare gi gass fremover...

Admiralinnen har begynt å planlegge bikini farger og har kjøpt seg det hun kalte "båthatt", hva nå enn det er... Så her er det ingen kjære mor.....

 

Stay tuned for mer oppdateringer.....

Link to post
Share on other sites

Hmmmm, ingen som leser denne mer?

 

Fikk "dårlige" nyheter fra kreativplast i går... De lager ikke aluprofilene, leverer kun rutene.

Så da er jeg like langt igjen med vindskjerm!

En ting er sikkert, jeg skal aldri kjøpe båt uten vindskjerm igjen....

Pga jobb så er det ikke skjedd stort siden sist, men satser på en saftig oppdatering Ila helgen.

Så følg med videre folkens, kom gjerne med innspill.

Link to post
Share on other sites

Er ny på din tråd, men har lest meg opp. Flott jobb så langt. Angående akterspeilet og det stykket du kuttet ut - var det tørr finer videre ut til hjørnene? Holder på med total renovering av Edga/Clipper 1700, og har litt fukt i akterspeil som jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre med bortsett fra evt tørke og tette med epoxy/polyester. Ikke råttent - treet der er kun vått, men fast når man trykker på det. Hvordan var ditt akterspeil i fht det? Altså vått som jeg så utfra bildene, men hva med råte?

Hva med innvendig dørk? Legger du ny finerplate med teppe der?

Link to post
Share on other sites

Kjenner jeg begynner å bli passe desperat med tanke på vindskjerm.... Hva gjør jeg? Er helt uaktuelt å betale 20-40 båtlapper for en...

Hjelp!??

Synd det ikke ordnet seg hos kreativplast :thumbsdown:

 

Har du undersøkt hos Ertec, NGF eller hos denne karen?

Redigert av okristi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk okristi,

Ertec kunne ikke hjelpe meg, men de to andre der skal jeg sjekke ut:-)

Har sendt en forespørsel til Nenset glassverksted og, så da må det vel begynne å bli litt muligheter her:-)

Skal sjekke de du sendte meg på mandag.

I mens så blir det bånn gass i garasjen i helgen, så jeg blir ferdig snart:-)

Link to post
Share on other sites

Detta greiene med fukt inni skroget..: har laga til "tunneller" mellom rundt inni skroget, laget et hull, og montert ei lita luftpumpe , og tre hull rundt til lufting. Gjorde det for mange år siden. Er kanskje litt stress, men siden det var kryssfiner under glassfiberen i et lag, var jeg nødt å holde det tørt der. År senere ble det skum inni.

 -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Link to post
Share on other sites

Detta greiene med fukt inni skroget..: har laga til "tunneller" mellom rundt inni skroget, laget et hull, og montert ei lita luftpumpe , og tre hull rundt til lufting. Gjorde det for mange år siden. Er kanskje litt stress, men siden det var kryssfiner under glassfiberen i et lag, var jeg nødt å holde det tørt der. År senere ble det skum inni.

 -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått svar fra dem du tipset meg om okristi...

Kunne ikke hjelpe meg de heller???

Hva f... gjør jeg da?? Må jo ha en vindskjerm.... Båten ser heeeelt på trynet ut uten, pluss at å kjøre i noe annet en fem knop i strålende sol blir helt uaktuelt....

Nå kjenner jeg at gode råd er virkelig dyre....

Link to post
Share on other sites

Sitter og lurer litt på det nå... Har en mulighet til som jeg sjekker ut nå...

Blir det negativt der og, så blir jeg nødt til å lage i tre... Og da trenger jeg nok noen som er litt kyndig med trearbeide.... Tydeligvis lettere å lage i tre enn noe annet.

Link to post
Share on other sites

Iom at tiden begynner å bli kritisk, må jeg nesten gå for noe som er raskt og enkelt.

Takk for tips sebba2:-)

Finer er nok det greieste da, Mette den med epoxy, epoxygrunning og par strøk med svartmatt/silkematt.... Så tenker jeg mye er gjort:-)

Hva tror folket??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...