Jump to content

Halco 19, ønsker tips og råd rundt oppussing


TimJ

Recommended Posts

Hehehe, ja, den er solgt til meg:-)

Så nå kan jeg konsentrere meg om å gjøre den andre 100%, så slipper jeg å gå i den tidsklemme fella og gjøre halvveis jobb...

Den nykjøpte blir fikset veldig enkelt, bytte stoler, trekke den om innvendig og kanskje hive på den ett strøk biltemalakk.....

Link to post
Share on other sites

http://www.finn.no/58921517

Vurderer denne som en liten ventepølse.... Smelle i stolene jeg har kjøpt og hydraulisk styring....

Men, funker det med 115hk bakpå denne? Eller blir det litt mye....

 

hva slags 115 var det du hadde?

 

Ali-craft Norgirl er 16 fot, blir nok noe tung i sessen med 115hk bakpå.... det er et temmelig flatbunnet skrog så det trives nok bedre i lavere fart enn en 115hk innbyr til   

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

kommer an på alder, gamle OMC motorer er jo av de letteste 115hk.   Og har den hatt på en 100hk så skal monteringshullene passe.   Så du får prøve =) 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

da er det nok den nyere 1,8 literen som vel veier ca 165 kg.   Modellen før , med 1,6 liters blokk var ca 20 kg lettere om jeg ikke husker helt feil 

 

tror krysningspunktet for boltmønster er rundt 40/50hk...?   

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Såpass forskjell ja:-) Der ser du... Mulig jeg husker feil at den er en 86 men det finner jeg ut:-)

 

Det jeg lurer mer på, jeg finner ikke den båten min når jeg søker på det navnet du la ut her....
Sikker på at det er en Alicraft Norgirl 16?

Finner ikke noe som heter det....

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Noen som har lyst på ett prosjekt?

Halco'en gis bort mot henting.

Er nesten ferdig med akterspeilet. Står igjen litt sparkling og støping.

Rive sv overbygget og lage åpen fiskebåt... Mye muligheter her siden den er helt tom innvendig.

Ta kontakt på IM her eller ring/sms på 95059313.

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...
Skippy80 skrev 1 time siden:

Hei prøver å finne litt info om halco 19, men lite å finne. Har forstått at halco ble laget på Vestlandet i sin tid..? ..og hvor tung utenbordsmotor er halco 19 godkjent for? Har en motor på 177 kg. Burde gå greit det vel?

 

De ble bygget på Askøy...

Halleland plast...

Jeg hadde en slik 19 foter på 70 tallet...

Hadde 85 Johnson på den...

Hvor mye vekt den tåler i hekken aner jeg ikke...

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Ida Marie III skrev On 6.8.2020 at 22.56:

 

De ble bygget på Askøy...

Halleland plast...

Jeg hadde en slik 19 foter på 70 tallet...

Hadde 85 Johnson på den...

Hvor mye vekt den tåler i hekken aner jeg ikke..

Takk for svar 👍 har på en 75 4t mariner. Den funker greit på denne båten. Får endel vann i akterspeilet etter at den har lagt seg i plan, og må tilte helt ut før vannet slutter å bryte inn. Ble disse båtene bygget på 70-tallet? Vet du hvor lenge de var i produksjon?

Link to post
Share on other sites

Skippy80 skrev 1 time siden:

Takk for svar 👍 har på en 75 4t mariner. Den funker greit på denne båten. Får endel vann i akterspeilet etter at den har lagt seg i plan, og må tilte helt ut før vannet slutter å bryte inn. Ble disse båtene bygget på 70-tallet? Vet du hvor lenge de var i produksjon?

 

Ikke sikker, men tror ikke de var i produksjon på 80 tallet  lengre.. 

Da var det vel bare 26 og 29 de laget...tror jeg...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...