Billa Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Sandø utenfor Hvasser på vei til Sandøya utenfor Tvedestrand. Pent norsk sommervær. Hvor anbefaler dere å fylle diesel av riktig kvalitet i området Lyngør - Arendal? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
MaSa Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Ser været er bedre lenger øst ja , Her nede i Lillesand er det bare grått å trist og stort sett yr i luften så langt . Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Key Freak Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Det spørs om det blir så mange flere bilder fra meg i denne tråden. Det er jo grenser for hva man skal bruke tid på. Vi nærmer oss mer og mer steinalder her... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Billa Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Hmmm! Yr påstår det skal være fint der nede! Bør jeg utsette reisen litt? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
MaSa Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Skal bli bedre til kvelden og i morgen så kommer sommeren her nede på mandag /tirsdag:) Slik ser det ut herfra nå Når det gjelder været og meldere så har jeg skrinlagt yr for lenge siden de er så elendige på værmelding at det burde være forbudt! Storm treffer så uendelig mye bedre både på temperatur/vær og spesielt vind! Har fulgt begge disse hver dag siden mars og vil si storm treffer ca 8 av 10 dager mens yr treffer sjeldent mer enn 6 av 10 dager og når det gjelder vind så treffer yr 1 av 10 dager! Tekstvarselet til yr treffer bedre. Ser man på yr melder de alltid sol langt i forveien, for hver dag man nærmer seg legger dem på en liten sky til slutt er det grått ? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Billa Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Kanskje derfor jeg liker yr best Sitér dette innlegget Sushi Link to post
glalaks Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Det spørs om det blir så mange flere bilder fra meg i denne tråden. Det er jo grenser for hva man skal bruke tid på. Vi nærmer oss mer og mer steinalder her... Tror det er derfor screenshot funker. De blir mye mindre da, og under den magiske grensen... Synes igrunn det er ok å ta en kjapp screenshot for å legge ut, men blir så klart mye rot i albumet etter hvert om man ikle sletter hele tiden... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
MaSa Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Flere bilder som er screenshot som er for store også, flere jeg ikke har lagt ut pga samme problem Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Key Freak Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Flere bilder som er screenshot som er for store også, flere jeg ikke har lagt ut pga samme problem Helt riktig! Jeg forsøkte et screenshot av et bilde jeg tok i Mandal (i sol), men det ble også for stort. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Jeg bruker forøvrig appen til pent.no en del. Ikke veldig detaljert, men den viser varslene til både Storm og Yr. Da får man et ganske greit bilde av hva slags vær vi kan vente oss. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
VannTro Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Det spørs om det blir så mange flere bilder fra meg i denne tråden. Det er jo grenser for hva man skal bruke tid på. Det blir til å legge inn bilder med PC, men hvem gidder å dra med PC i båten ? Grått og trist blir det uten enkel bildeopplasting ! Bildene havner på FB.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Key Freak Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 ...Men hvis noe likevel skulle sitte foran PC'en, så skrudde jeg nettopp på mAIS. Vi vises nok snart (Marlin). Ligger rett bak KV Nornen nå. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Marinetraffic er jo på tlf.. :) trenger ikke pc.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Det blir til å legge inn bilder med PC, men hvem gidder å dra med PC i båten ? Jeg, - en 17" Dell og en 10" Asus! Smarttelefon og lignende har jeg ikke, og jeg har ingen planer om å anskaffe. Lars H. pt. hamburgsund. båtens webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Joda... :-) Men nå ble det litt action her. Vi var i ferd med å passere Nornen, og akkurat da kom det opp på sambandet at det sto en båt på grunn rett ved oss. Nornen har satt ut lettbåt og er borte ved havaristen nå. Det ser helt udramatisk ut herfra, men man vet jo aldri. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 ...og ti minutter senere var en ganske stor Sealine trukket av grunn. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
shyggen Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Ankommet Kristiansand, grått å fint.. :) ikke dårlig vær, bare dårlig klær :) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Letter her nå, på Vedderstøholmen i Blindleia. Yr sier sola skal stikke innom. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Det er i hvertfall lysere nå enn da vi forlot Mandal. Vi er nå rett sør av Flekkerøya. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
MaSa Svart 27.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 I nord i blindleia (starten) hestholmbukta ,er det fortsatt yr, har vært yr siden kl 07 iallefall ikke ett eneste sekund med opphold!! Har det løsnet nedover altså worry :) Håper det kommer Hit snart også ! Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Worry II Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Det var nok bare et optimistisk kvarter, yrer igjen her nå. Jeg skal grille, for svingene.. Skal Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Det er skyfritt mellom Stavern og Mjøsa. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
VannTro Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 (redigert) Dobbelpost Redigert 27.Juni.2015 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Billa Svart 27.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2015 Reiser nedover i morgen formiddag. Blir på Hvasser i sola ut dagen. Blåser litt fra sørvest. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.