Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Hyggelig å hilse på MaSa, Worry II og Førstefender.

Vi ligger nå i Høllen i Søgne. Vi gikk først til Åros feriesenter, men der var det fullstendig ubrukelig å ligge med vinden fra vest! Dessuten var det ikke vann på bryggene, noe som muligens skulle fikses i morgen... Vi ble ikke for å vente på det.

Hyggelig å hilse på, folkens ! Vi havna i Lillesand, hvor det som er av jenter skal ta bussen til dyreparken i morgen. Blir alenedag for far og den lille hvite i morgen. Fantastisk vær og start på ferien dette ! Skal bli like bra i morgen ! Hvordan gikk det med Yamahanmar kjøleslangen forresten ? :-)

Link to post
Share on other sites

Hehe jo han fikk ny slange , og byttet den idag.

Men han fikk ikke så høy temp på motor ut hit bare. Vi reiser mot hestholmbukta Lillesand fredag etter frokost. Så da får vi svaret :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Teste med screenshot da:

Her fra toppen av ytre maløyene sett ut mot havet idag!

 

 

 

bilde

 

 

bilde

bilde

 

 

 

 

Jøss, der så det fint ut! Bare for å feie all tvil av banen ift hvor dette er: Kan du kommentere hvor de tre bildene 1, 2 og 3 fra toppen jeg har tatt med her er tatt? Skal nemlig sydover i slutten av juli  :smiley:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Vi ligger forøvrig i Mandal. Godt med plass her også.

 

Nå fikk jeg forøvrig trøbbel med å laste opp bilde. Feilmelding: Filen er for stor, skal være maks 600 kb. Det har gått bra før, siden bilder blir resizet når man laster opp.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Godt å se folk på tur langs det vakre Sørlandet :-)

Takk for flotte bilder :-) ser deilig ut med god plass overalt.

Om en ukes tid setter vi kursen sydover også. Gleder meg stort.

Antagelig blir det Sørlandet i år.

 

Kjenner meg godt igjen på bildene dine MaSa :-) ytre Maløya og Finnøya er flotte plasser, men ofte så stappfullt i fellesferien at vi har måtte gå videre.

Bildet i Nidelva er vel tatt i Vrengen på vei opp. Har kjørt motsatt vei en rekke ganger med Windyer. Litt guffent når det er mye medstrøm ned der etter vårsmeltinga.

Tok dere søndre utløpet videre?

 

Eureka. Jeg husker anbefalingen din om skolebollene fra 2 år siden. Neste gang jeg er i Mandal skal de vitenskapelig testes i 3 eksemplarer på rappen, hehe :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Husker da jeg var 8-10 år gammel, plukka tomflasker på yrkesskolen på vei hjem fra skolen . Gikk til butikken og kjøpte oss skolebrød og gafla det i oss, gjemt inni telefonboksen så mødrene ikke skulle se oss... Og hadde vi noen kronestykker til overs, så prøvde vi oss på kroneautomaten.. Det var tider det.

Det var på den tiden det var to skipsverft i Mandal. Westamarin og Båtservice. Nå er det en svunnen tid og omgjort til boliger.

Link to post
Share on other sites

Godt å se folk på tur langs det vakre Sørlandet :-)

Takk for flotte bilder :-) ser deilig ut med god plass overalt.

Om en ukes tid setter vi kursen sydover også. Gleder meg stort.

Antagelig blir det Sørlandet i år.

 

Kjenner meg godt igjen på bildene dine MaSa :-) ytre Maløya og Finnøya er flotte plasser, men ofte så stappfullt i fellesferien at vi har måtte gå videre.

Bildet i Nidelva er vel tatt i Vrengen på vei opp. Har kjørt motsatt vei en rekke ganger med Windyer. Litt guffent når det er mye medstrøm ned der etter vårsmeltinga.

Tok dere søndre utløpet

Ja alt stemmer der sap?

Vi tok søndre utløpet ja, ifjor begynte vi ferien 11/7 og dro samme vei. Overraskende lite båt, fikk plass både i gjestehavner og uthavner hver gang! Flaks eller ikke deilig var det illefall:)

 

Ser nå at det blir mer og mer båter for hver dag :)

 

Får bare håpe værmeldingene fra tirsdag/onsdag stemmer nå så vi kan få skikkelig varme og badetemp siste halvdel av ferien

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Hmm... er jo bare å kopiere ruta til dere som ferdes på sørlandet nå, så blir jo topp steder på oss også når vi starter båtferien om 3 uker :smiley:

 

Nysgjerrig på Verdens Ende og åpningen av Nasjonalparksenteret imorgen, så her ligger vi ikveld. Dronning Sonja kommer med saksa imorgen for å klippe snor - sannsynligvis sjøveien siden det er en del bryggeplasser som har plastbånd på seg.

 

 

 

bilde

 

bilde

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Da ble det en tur innom Edgars Bakeri i dag, Eureka. Det ble ikke skoleboller, men noe de kaller kaneldrøm. Veeeeldig gode! Vi må kanskje bortom for å ta med oss litt i morgen også, før vi går østover igjen. Vi har bare to ukers ferie i denne omgang, og er dermed halvveis. Så da bruker vi en drøy uke på å komme oss til hjemmehavn i Holmestrand. Null stress.

 

I morgen går vi til Ulvøysund, der vi skal tilbringe kvelden og natten ved en privat brygge.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...