Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Skal bli bedre til kvelden og i morgen så kommer sommeren her nede på mandag /tirsdag:)

 

Slik ser det ut herfra nå

bilde

Når det gjelder været og meldere så har jeg skrinlagt yr for lenge siden de er så elendige på værmelding at det burde være forbudt!

 

Storm treffer så uendelig mye bedre både på temperatur/vær og spesielt vind!

 

Har fulgt begge disse hver dag siden mars og vil si storm treffer ca 8 av 10 dager mens yr treffer sjeldent mer enn 6 av 10 dager og når det gjelder vind så treffer yr 1 av 10 dager!

Tekstvarselet til yr treffer bedre.

 

Ser man på yr melder de alltid sol langt i forveien, for hver dag man nærmer seg legger dem på en liten sky til slutt er det grått ?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Det spørs om det blir så mange flere bilder fra meg i denne tråden. Det er jo grenser for hva man skal bruke tid på. Vi nærmer oss mer og mer steinalder her...

 

bilde

Tror det er derfor screenshot funker. De blir mye mindre da, og under den magiske grensen...

 

 

Synes igrunn det er ok å ta en kjapp screenshot for å legge ut, men blir så klart mye rot i albumet etter hvert om man ikle sletter hele tiden...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Flere bilder som er screenshot som er for store også, flere jeg ikke har lagt ut pga samme problem

Helt riktig! Jeg forsøkte et screenshot av et bilde jeg tok i Mandal (i sol), men det ble også for stort.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker forøvrig appen til pent.no en del. Ikke veldig detaljert, men den viser varslene til både Storm og Yr. Da får man et ganske greit bilde av hva slags vær vi kan vente oss.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Det spørs om det blir så mange flere bilder fra meg i denne tråden. Det er jo grenser for hva man skal bruke tid på.

Det blir til å legge inn bilder med PC, men hvem gidder å dra med PC i båten ? Grått og trist blir det uten enkel bildeopplasting ! Bildene havner på FB....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det blir til å legge inn bilder med PC, men hvem gidder å dra med PC i båten ?

 

Jeg, - en 17" Dell og en 10" Asus! Smarttelefon og lignende har jeg ikke, og jeg har ingen planer om å anskaffe.

 

Lars H.

pt. hamburgsund.

båtens webcam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Joda... :-)

Men nå ble det litt action her. Vi var i ferd med å passere Nornen, og akkurat da kom det opp på sambandet at det sto en båt på grunn rett ved oss. Nornen har satt ut lettbåt og er borte ved havaristen nå. Det ser helt udramatisk ut herfra, men man vet jo aldri.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

I nord i blindleia (starten) hestholmbukta ,er det fortsatt yr, har vært yr siden kl 07 iallefall ikke ett eneste sekund med opphold!!

 

Har det løsnet nedover altså worry :)

 

Håper det kommer Hit snart også !

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Det er skyfritt mellom Stavern og Mjøsa.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Dobbelpost

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...