MaSa Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Bare 1,7Nm igjen til gjestehabnen i kr.sand! Flott tur i solskinnet ned blindleia? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
MaSa Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
REM Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 La på Verdens Ende og tok morgenkaffen i dag tidlig. Merket at det begynte å buldret i det fjerne som om et jetfly kom inn i lav høyde. Tengte ikke så mye over det, men begynte å lure da støyen bare vedvarte. Kona kom også med kaffekoppen og lurte lurte på hva det rabalderet var for noe. Etter hvert fikk vi svaret da en NW370/390 bakket ut fra båsen en 6-8 plasser utenfor oss. Så ikke ut på oppførselen til mannskapet at de hadde problemer av noen art, og at allt tilsynelatende var som som det skulle være. Støyen tiltok da den vendte akterenden mot oss og ga gass på vei ut av havna og i retning Råssøsundet, fortsatt godt hørbar. Noen med NW som kan forklare dette? Tengte at den gikk uten eksospotter, men dette er vel en drevbåt? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Key Freak Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Hei Hvor gikk de på ? Er på jobb frem til mandag kveld så jeg får bare med meg nyhetene i bygda på nett. larss De gikk på oversiden av rødmerket rett syd av Torsholmen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 (redigert) La på Verdens Ende og tok morgenkaffen i dag tidlig. Merket at det begynte å buldret i det fjerne som om et jetfly kom inn i lav høyde. Tengte ikke så mye over det, men begynte å lure da støyen bare vedvarte. Kona kom også med kaffekoppen og lurte lurte på hva det rabalderet var for noe. Etter hvert fikk vi svaret da en NW370/390 bakket ut fra båsen en 6-8 plasser utenfor oss. Så ikke ut på oppførselen til mannskapet at de hadde problemer av noen art, og at allt tilsynelatende var som som det skulle være. Støyen tiltok da den vendte akterenden mot oss og ga gass på vei ut av havna og i retning Råssøsundet, fortsatt godt hørbar. Noen med NW som kan forklare dette? Tengte at den gikk uten eksospotter, men dette er vel en drevbåt?Alle 390 (unntatt 1 eller 2) har drev og 370 er levert med drev eller IPS, så ingen potter og eksos over vann. Med mindre han har byttet ut med turbinmotorer eller motorromsviftene med typen for vindtunneler, så vil jeg uten å ha hørt lyden holde en knapp på at et drevhavari ikke er langt unna... Redigert 28.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Sequoia Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Kanskje de har Silent Choice? :) Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 (redigert) Alle 390 (unntatt 1 eller 2) har drev og 370 er levert med drev eller IPS, så ingen potter og eksos over vann. Med mindre han har byttet ut med turbinmotorer eller motorromsviftene med typen for vindtunneler, så vil jeg uten å ha hørt lyden holde en knapp på at et drevhavari ikke er langt unna... Hva med lekkasje/hull i eksosbelg? Men det vil kanskje ikke være så merkbart??? Redigert 28.Juni.2015 av Olepo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 De gikk på oversiden av rødmerket rett syd av Torsholmen. Hei, "boda" , Denne grunna må ha kostet forsikringsselskapene utrolig med penger, her er det mange båter som har hatt landkjenning. For en god del år siden gikk det to båter på her på samme dag, en eller annen type baltic og messe/demobåten til Simrad en Birchwood tror jeg det var. Birchwooden hadde godt med navigasjons instrumenter for å si det slik, så hva som var grunnen til landkjenning her vites ikke..., men den lå dypt i vannet når de hang på siden av skøyta inn Høllefjorden. larss Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 -eller at drevet var tilter svært høyt opp, av en eller annen grunn, så har de glemt å ta det ned igjen... Men da blir det også ganske mye mere liv i vannet bak båten... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Hei, "boda" , Denne grunna må ha kostet forsikringsselskapene utrolig med penger, her er det mange båter som har hatt landkjenning. larss Nuvel... Det er jo god plass på sørsiden. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Fandrese Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Skal nedover Sørlandet om ca 3 uker, får håpe det er plasser å få da å:-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 De gikk på oversiden av rødmerket rett syd av Torsholmen. Har også fått med meg endel grunnstøtinger i det området. Synes leia er oversiktelig og rimelig godt merket, så merkelige greier... Men det skal jo bare litt uoppmerksomet eller feiltolkning til, så kan vi sitte på grunn alle mann. Var det den røde saken rett NW for markøren i tracket mitt? Kanskje de hadde ny Hellesund som mål og tok inn for tidlig? Virker for meg et unaturlig sted å dreie inn og bort fra leia. Husker for et par år siden litt lenger vest langs leia hvor en gikk ganske kraftig på. De skjærene ble vel omdøpt til Fairlinefluene av noen her inne mener jeg. Rett N for tracket Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Key Freak Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Helt riktig, SAP, det er det røde merket rett NW av tracket ditt. Jeg så ikke at den gikk på, den sto der da vi kom forbi. Så jeg vet ikke hvor den kom fra. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Nå ligger vi i Lillesand. Første havna hittil hvor det faktisk er en god del båt. Men det er plass til mange flere. Worry II er også her. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
shyggen Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Masa i kr sand gjestehavn? Flere som er her? Jeg å pjokken ligger hær Sitér dette innlegget Link to post
shyggen Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Hadde det ikke vært for regnet på kallæsja så kunne man nytt sting konserten i bakgrunnen her Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Jeg er her :) catano ligger her og førstefender er også her :) Akkurat trasket rundt i regnet nå, og kom akkurat inn i varm og tørr båt. Ser frem til solen kommer i morgen sen formiddag / ettermiddag :) Hvor ligger du shyggen? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
shyggen Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Så Litt kjent ut :) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 28.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Hvis jeg dømmer deg etter bildet ligger du nesten rett akter for meg:) Du ligger ytterst på midterste flytebrygga. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
shyggen Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Kanshe man må ta et lite treff imårra :) blir været bra blir det dyreparken imårra.. Cranchi ytterst på første pir til venstre.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 Ligger på Sandøy godt ankret utenfor hytta til en kompis. Regner litt nå men sola skal komme i morgen tidlig. Dette blir en fin uke. I morgen skal jeg padle på utsiden av øya. Mange flotte uthavn plasser der! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
catano Svart 28.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2015 (redigert) Serman det, der er min båt også med Mvh Catano Redigert 28.Juni.2015 av catano (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Billa Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 God morgen Sørland. Frokost og så en padletur tenker jeg Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Raymond Romsdal Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Oi, langt unna? jordomseiling? på motsatt side av verden? :) siden vannet er opp? :) så knall ut kos dokk max Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 29.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2015 Nei, Sandøya syd for Lyngør. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.