Jump to content

Lurt/svindlet for alt jeg eier av uærlig selger. hva gjør jeg?


Alternes..

Recommended Posts

Jeg ville tatt saken rett til forliksråd, kostnaden er (var?) NOK 750, pluss egen tid til å skrive klage. Denne kostnaden legges på kravet ovenfor selger. Jeg tror ikke forbrukerrådet vil bidra med annet enn bortkastet tid.

 

Å klage til forliksrådet er en relativt triviell sak som i teorien skal kunne gjøres uten juridisk hjelp. Ventetiden kan være noen måneder, men ikke mer enn det. Selger kan trenere avgjørelse tatt i forliksrådet ved å anke til tingretten. Da løper kostnadene fort.

 

Den største risikoen er at det ikke er noe å hente; dersom selger ikke har noe "hvit" formue eller inntekt og har greid å kvitte seg med pengene så sitter du med skjegget i postkassa selv om saken er soleklar.

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er nesten så jeg blir litt rørt her. At så mange skulle engasjere seg i denn saken hadde jeg ikke trodd og takker for det. Som noen har skrevet burde jeg selvsagt gått bedre igjennom båtens tilstand.. men nå har det seg slik at jeg nok kan være litt impulsiv av meg når det kommer til ny båt som skal kjøpes inn og jeg bruker som regel å stole på folk. Etter min erfaring er som regel båtfolk hyggelige og seriøse folk som regel er ærlige. Og det er som regel det jeg har bassert meg på ved tidligere kjøp. At vedkommende var en eldre kar tilsa vel kanskje for meg en større trygghet også.

 

Når det kommer tll dokumentasjonen fra Takstmannen så skal jeg selvsagt få dette ifølge han. Han har tatt en rekke bilder og skal skrive en rapport som jeg vil få tilsendt. Til deg Nikolaih. Tusen tusen takk for at du ønsker å se på saken min!! :smiley: Det varmer virkelig og jeg begynner kanskje å ane et lite håp i denne nokså deprimerende situasjonen. Jeg skal sende deg alt av papirer så fort jeg får skannet kontrakten og motar dokumentasjonen fra takstmann og øvrige informansjon. Tusen takk :)

 

Ps.. Jeg skal selvsagt oppdatere dere om denne saken underveis :)

Redigert av Alternes.. (see edit history)

KNS medlem

Link to post
Share on other sites

en ting er å ha rett, en annen er om du får rett..

 

det kan være mange skjær i denne sjøen før

du får disse pengene tilbake, om det skjer..

 

Bruker du tid og krefter på og feste kjølen din og

på og fikse opp båten vil det gi garanterte resultater.

 

Jeg ønsker deg lykke til, og oppfordrer både deg og

andre til å undersøke bedre hva de kjøper slik at

man slipper slikt for fremtida..

Redigert av dude (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dess mer ivrige folk er med å true med advokater, dess dårligere sak har de sannsynligvis...

 

 

Vanligvis så er det situasjonen. Det er alltid 2 sider av en sak.

 

Anbefaler deg som noen før her har gjort, kontakte båt advokaten via Skipper Worse. Send han en IM. Er overbevist om at han tar saken om grunnlaget er tilstede. Sågar får alle båtplassen medlemmer gratis vurderinger av Worse inntil 1 time om jeg ikke husker helt feil. :yesnod:

Redigert av CB. (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Jeg sier ikke at selger skal slippe unna, men

det er meget begrenset hva man får belaste motpart med

av saksomkostninger i slike småsaker.

 

dessuten, om gamlingen ikke er søkegod for krav vil man ikke

nødvendigvis få penger selv om man skulle vinne.

 

Tror ikke de mest prosesskåte her på forumet tenker på det..

 

Jeg har nettopp overtatt en bil der kjøper brukte like mye på advokat

som han gav for bilen. vant saken, men selger er konk, så det blir bare

på papiret han fikk rett..

Link to post
Share on other sites

Jeg sier ikke at selger skal slippe unna, men

det er meget begrenset hva man får belaste motpart med

av saksomkostninger i slike småsaker.

 

dessuten, om gamlingen ikke er søkegod for krav vil man ikke

nødvendigvis få penger selv om man skulle vinne.

 

Tror ikke de mest prosesskåte her på forumet tenker på det..

Sant, sant. Også ref mitt innlegg #28 ... kostnaden med å ta saken til forliksråd er NOK 750, det er det helt trivielt å belaste på motpart, men man risikerer altså å tape disse pengene dersom selger ikke er likvid. Dersom han er gammel pensjonist kan det jo hende det haster litt også, ingen mulighet til å forfølge kravet etter at eventuell formue har gått i arv, skulle jeg tro.

Link to post
Share on other sites

Bare det at man får en telefon fra "advokaten" skurrer i mitt hode. Hvis dette var ment som en seriøs henvendelse så burde den minimum ha kommet i mail/brev form.

Advokater som mener de har sitt på det tørre er veldig flinke til å dokumentere egne utsagn så en tlf ville for meg tydet på at han følte seg på gyngende grunn!

Man kan ikke, uansett advokat eller fagmann, slenge ut en påstand om at en skade er normal slitasje... når man ikke engang visuelt har inspisert skaden. Og uansett vil en fagmanns utsagn ha mye større troverdighet enn synsing fra en "advokat".

 

 

Jeg skriver advokat i hermetegn for du har vel bare hans eget ord på at han faktisk er advokat!? ...eller?

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...