Jump to content

Lurt/svindlet for alt jeg eier av uærlig selger. hva gjør jeg?


Alternes..

Recommended Posts

Bra Mouche, en nyttig avklaring. Satt vel langt inne hos båtmegleren tipper jeg. Tviler på om det kommer noen slik reformulering.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Og på mitt oppfølgingsspørsmål har megler nå svart;

 

Du har rett i at kjøper ikke har en plikt til å undersøke. Det er snarere en anbefaling fra oss. Vi bør sikkert reformulere dette. I fall det blir aktuelt med et kjøp kan vi jo gå igjennom dette ifm kontrakt.

 

Så da har vi avklart den?

 

Godt jobbet. Den formuleringen i Aker Yachts' annonser er "livsfarlig" for kjøper, fordi den kan etablere en PLIKT via avtale, som ikke eksisterer etter loven. At slike ting brukes i annonser tjener til å understreke graden av /mangelen på seriøsitet hos annonsøren.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

systemtrøbbel i Strømstad-området? Er det polkø du mener?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Hei. Ja nå har jeg vært lenge borte. Mange har sikkert lurt på hvordan denne saken har endt, beklager ventetiden men jeg ble desverre bare totalt oppgitt over alt og har vel mer eller mindre bare trenert alt rundt dette siden. Etter prat med advokat og forskjellige instanser kom det vel mer eller mindre frem at det var en sak der jeg neppe ville sittet igjen med de store beløpene til slutt. Jeg hadde etter alt og dømme vunnet saken, etter årevis i rettsappartet, frem og tilbake med masse hodebry advokatutgifter og gremmelse. så jeg valgte og svelge denne kamelen og båtvraket ble solgt til spottpris som repp objekt for den fingernemme. derimot var jeg så heldig og få et ikke så rent lite beløp på forksudd på arv så da ble det ny seilbåt alikevel og der har jeg som planlagt bodd siden :smiley:  nå gleder en seg til sommeren og jeg er ferdig med denne saken! Det blir rett og slett bare for mye følelser og gremmelse runt dette så jeg ser det best for egen del og bare trenere dette videre og ta det som en lærepenge. God vår og sommer til alle :smiley:

KNS medlem

Link to post
Share on other sites

Men hva gjør du med vraket? Du sitter i praksis igjen med et avfallsproblem. Det er ikke helt gratis å bli kvitt en hel båt.

 

Jeg regner med at båten står på land. Undersøk mulighetene for å selge så mye av delene som mulig. Motor er nevnt, hva med mast/seil/stående rigg? Fendere, fortøyningstau, pullerter osv osv kan også ha en liten verdi (eventuelt bruker du dette i din nye båt) Poenget er å ribbe båten for ALT av verdi. Får du ikke solgt det eller får brukt det selv, får du gi det bort eller kaste det.

 

Deretter finner du ut hvor selger bor, og dumper vraket i oppkjørselen hans! Men da er det viktig at han ikke får noe han kan selge.

Redigert av Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Hei. Ja nå har jeg vært lenge borte. Mange har sikkert lurt på hvordan denne saken har endt, beklager ventetiden men jeg ble desverre bare totalt oppgitt over alt og har vel mer eller mindre bare trenert alt rundt dette siden. Etter prat med advokat og forskjellige instanser kom det vel mer eller mindre frem at det var en sak der jeg neppe ville sittet igjen med de store beløpene til slutt. Jeg hadde etter alt og dømme vunnet saken, etter årevis i rettsappartet, frem og tilbake med masse hodebry advokatutgifter og gremmelse. så jeg valgte og svelge denne kamelen og båtvraket ble solgt til spottpris som repp objekt for den fingernemme. derimot var jeg så heldig og få et ikke så rent lite beløp på forksudd på arv så da ble det ny seilbåt alikevel og der har jeg som planlagt bodd siden :smiley:  nå gleder en seg til sommeren og jeg er ferdig med denne saken! Det blir rett og slett bare for mye følelser og gremmelse runt dette så jeg ser det best for egen del og bare trenere dette videre og ta det som en lærepenge. God vår og sommer til alle :smiley:

Kjedelig og komme oppi slike saker.

 

Når man tenker seg om, er det ikke rart enkelte tar "loven i egne hender". Godt å høre at du har fått fulgt drømmen din!:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...