Jump to content

Zitt har vært på tur!


Zitt

Recommended Posts

Fruen har ordnet seg slik at hun jobber en helg i måneden, og jeg har inntrykk at de fineste helgene alltid er jobbehelger. Slik også denne vidunderlige helgen, men på tross av det ble det en tur på sjøen i går.

Vi hadde ingen mål for turen, bare kose oss, og ingenting skulle få ødelegge det.

Nå er det jo ikke måte på hva man kan irritere seg over, så som skrikende 10 år gamle jenter som bader(ingenting får decibel-måleren høyere enn de), vannscootere på kryss og tvers i 40knop inne mellom holmer og skjær, 13-14 år gamle gutter i 15knop med joller og gummibåter, en far i 20fot daycruiser uten flytevest(med tre unger ombord) eller han i Windy 33 som tar oss igjen i et trangt sund og senker farten til 15knop da han passerer oss(nei, båten vår veltet ikke).

Men så kan man også gi blaffen i alt det andre finner på, og bare se lyst på livet.

 

Fikk ikke tatt så mange bilder dessverre, men her er noen få;

Her har vi det siste nye i party-båt!

bilde

 

Jeg blir aldri lei av å beundre dette landstedet. Det har tidligere vært lagt ut for salg til 25 millioner, men nå gikk det for 18. Du skulle vært om deg!

bilde

 

Jeg har tidligere gitt uttrykk for at svaner ikke er min favorittfugl, men jeg har respekt for at svanemor driver trafikkopplæring med sine 5 søte små!

bilde

Link to post
Share on other sites

Du er hjertelig velkommen, som alltid!

Lager du hentetråd?

Vi var innom havnen Kolbeinshavn på østsiden av Austevoll på lørdag. Der ble vi liggende bak en båt med det flotte navnet Liberty. Jeg tenkte selvfølgelig på Liberty og Tananger, og regnet med at vi ville ha mye å snakke om. Dessverre var det ikke samme personen, men jeg fortalte ham hele historien og ga ham grei beskjed om at det navnet forplikter. :giggle:

God tur til deg, Bjørn! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Vi hadde egentlig planene klare for helgen, men der ble det noen forandringer. Derfor tok vi en kort tur til Bakkasund fra lørdag til søndag.

bilde

 

Noen gjorde andre valg, f.eks. tur til Danmark.

bilde

 

Selv i fellesferien er det god plass. Det er litt trangt mellom flytebryggene her, så......

bilde

 

.....vi valgte å legge ved bryggen her. Helt innerst er bryggen lavere enn på sidene. Det passer mine dårlige ben perfekt, handicap-parkering kalles det.

bilde

 

Jeg hørte ikke noen som klagde på været.

bilde

 

Nede på kaien har de ferieleiligheter til leie. Virksomheten har fått det internasjonale klingende navnet "Hold i deg Inn".

bilde

 

Leilighetene er sikkert helt topp de, men "altanene" er i minste laget. :giggle:

bilde

 

Like ved ligger denne flotte private fritidseiendommen. En mann har brukt ca 10 år på dette arbeidet.

bilde

Link to post
Share on other sites

Et par ting til som jeg glemte å nevne om Bakkasund;

- Dieselpris kr 9,22

- Havneleie kr 70.-

- Strøm kr 60.-(?)

Så leste jeg Baatsans.no sin vurdering av havnen, og der stod det at Joker-butikken på kaien var en av de virkelige koselige de har besøkt. Og det er jeg helt enig i.

Alt i alt en koselig plass.

 

Ja, SoBo, du blir for stor, så du får holde deg i båten! :giggle:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

En kort rappert fra tur fra onsdag til fredag til Bekkjarvik og Bakkasund.

 

Her ut fra Bekkjarvik. Det var lite båter utpå, men........

bilde

 

.....vi traff på denne. Stusser litt på hvor han fikk vinden fra til å fylle seilene med.

bilde

 

Et sideblikk ut mot den store verden,.og........

bilde

 

.......inn mellom holmer og skjær.

bilde

 

Vel fremme i Bakkasund, og der så det slik ut.

Det var så stille og fint at vi kunne fortøyet med dobbelsidig tape på fenderlisten.

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...