Jump to content

Zitt har vært på tur!


Zitt

Recommended Posts

Gleder meg allerede. Og langtidsplanen er selvfølgelig en lang båtferie på vestlandet for å oppleve dette flotte farvannet fra egen båt. :-)

Det er fort gjort å komme seg dit. Satser på 2016 selv, da turen fra Molde ga meg lyst til å se vår eget land "på ordentlig" i sommerferien. Bare dra så langt tid og føre tillater.

Link to post
Share on other sites

Fin tanke, det! Har faktisk vurdert å få tak i en havneplass på vestlandet for en sesong, og bruke båten der så lenge som mulig. Har visse muligheter for å få til det, tror jeg.

Beklager avsporing av tråden din, Zitt!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Fin tanke, det! Har faktisk vurdert å få tak i en havneplass på vestlandet for en sesong, og bruke båten der så lenge som mulig. Har visse muligheter for å få til det, tror jeg.

Beklager avsporing av tråden din, Zitt!

Ikke tenk på det, det er helt ok, Key Freak! Faktisk er det veldig interessante forslag både du og Tom Rør kommer med, spesielt for oss som tutler rundt i 6-7 knop.

Hva om vi ville gjøre f.eks. sørlandet en sommer, og da hadde mulighet til å bytte hjemmehavn med en i Arendal. Ha den havnen som base og dra litt hit og dit på dagsturer. Helt ideelt, spør du meg.

Nå er vi såpass ferske som båteiere at vi fremdeles har mye å ta av her vi er, men jeg tror nok det kunne vært aktuelt for mange.

Link to post
Share on other sites

Som tidligere nevnt så hadde jeg noe jeg måtte utforske. Kartet her viser seks forskjellige muligheter vi har for å komme oss ut i verden, og som vi ofte bruker.

Spor 1. Bruker vi når vi skal til Tysnes, Os, Samnanger, Fusa, Sunnhordland og Hardanger.

Spor 2. Til Fitjar og Stord.

Spor 3, 4, 5. Til Austevoll.

Spor 6. Til Sotra, Askøy og Bergen.

Men så var det denne muligheten(Kvalsundet) mellom 1 og 2, som jeg måtte sjekke opp.

 

bilde

 

Her har vi spor 2,.......

bilde

 

.....og dette er inn til Kvalsundet.

bilde

 

Hyttefolket har reist hjem, så nå er dette blitt en uthavn! :giggle:

bilde

 

Det er bare å velge og vrake!

bilde

 

For dere som ikke liker å vasse uti finnes der alternativer.

bilde

 

Idyllen kommer dessverre ikke helt til sin rett.

bilde

 

Her kan du gjerne snu bildet på hodet, blir bra da også.

bilde

 

Og så er det siste etappe før vi kommer ut i fjorden igjen.

bilde

 

På vei inn forbi Halhjem fergekai. Er det en tysker med bobil vi ser, som ikke har kommet seg hjem enda?
bilde

 

Koselig her også.

bilde

 

Huset der og båten her nede, kan det bli bedre?

bilde

 

Jeg må igjen få beklage kvaliteten på bildene, men jeg antar dere kan fornemme stemningen.

bilde

 

Jeg hang meg på han der, på siste biten hjem. Han hadde vært ute i fjorden og fisket og sa han kunne fylt båten med småsei(pale).

Jeg er såååå glad for at båten ikke står på land!!! :yesnod:

bilde

Link to post
Share on other sites

KAn dere snart gå i dvale!!:) blir ikke fristet i det hfele tatt neiiiiiii

Dvale er for bjørner og østlendinger! Her vestpå holder vi koken året rundt og tar kun båtene opp når laget med groe blir for voldsomt;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Flotte bilder :yesnod:

Takk, Tom Rør! Er vi heldig, så kan det bli mange bilder ennå. Du har jo bedt om det! :wink:

 

 

Savner sommer når jeg ser turene dine Zitt, lengter etter å ut i sjøen igjen :)

Ja, tenk om man kunne satt vekkerklokken på 1. mai nå! :pray:

 

 

Ah, kjenner jeg godt kunne kost meg på sjøen i en snekke på denne årstiden. Dog med en Wallas.

Den stillheten bildene her formidler må jo være bedre enn spa for skjela.

Nei, det er ikke mange gradene ute, men inne har vi t-skjortevær takket være dieselvarmeren(4kw Ardic).

 

 

Dvale er for bjørner og østlendinger! Her vestpå holder vi koken året rundt og tar kun båtene opp når laget med groe blir for voldsomt;-)

Ja, er ikke vi heldige, index, skulle gjerne delt litt med de som ikke har det så bra! :yesnod:

 

 

:-) Bruker båten året rundt jeg også............ på østlandet. :-)

 

 

 

www.naledi.no

Gleder meg å høre, Dykker!

Link to post
Share on other sites

Takker så mye for hyggelige tilbakemeldinger, navid!

Vi flyttet fra Bergen til Os for ca 30år siden, og de første 15 årene hadde vi ikke båt, til alle osingers forundring. Så de neste 10 årene hadde vi en åpen liten landstedsbåt med påhenger, og mente at det var det vi trengte. Strengt tatt er det jo det når vi ser på kartet, men du verden hvor kjekt det er å ha toalett, kokemuligheter og dieselvarmer. "Nyebåten" vår har nå gått i 30 timer i vår eie, og det har jamen dieselvarmeren også. 5 grader ute og 22 grader inne er helt perfekt på denne tiden av året.

Vi kan risikere at det fryser til helt inne i viken der vi holder til, men vi håper på mange flere fine turer i vinter vi! :pray:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...