Jump to content

37 fot målrettet vanvidd - Princess 37


Batdilla

Recommended Posts

-> Her <- starter føljetongen i forbindelse med mitt prosjekt anskaffet i går.

 

Første utfordring - få den fraktet hjem. Nøkkeltall for transporten: Høyde 4m (Fly og bro er demontert). Bredde 3,9m. Lengde 11,3m. Vekt 8 tonn.

 

Noen som vet hva som gjelder av regler mht til bredde når det skal transporteres etter vei? En på jobben mente bredder over 2,5m krever spesiell dispensasjon. Er det i tilfelle vanskelig å få innfridd? Og da ser jeg for meg kanskje krav om spesielle følgebiler i tillegg.

 

Noen som kan anbefale en transportør på strekningen Nesoddtangen - Lillehammer som har utrustning og erfaring til å ta seg av et slik løft m/tilhørende transport?

 

Vil denne transporten koste skjorta, montro? :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Bredde på over 3 meter krever følgebil.

 

Høyden kan bli en utfordring. Når jeg skulle organisere frakt av Elwaroen over til Bergen greide vi ved hjelp av lav henger og demontering av propell/ror og stemjern å få total høyden ned i 4,16 og det var på grensen av hva som gikk i tunellene over fjellet. Måtte kjøre over Hemsedalsfjellet.

 

På motorveiene er vel tunnelhøyden på 4,50 hvordan det er når en nærmer seg Lillehammer vet jeg ikke. Men jeg tror at noen total høyde over 4,50 er lite ønsklig/lovlig.

 

Mariell.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hej Dilla o Grattis til nye båten!

 

skall du opp i mjösa med den.....stakkars mjösormen!

 

 

 

3,90 i bredd du behöver sikkert följebil både framför o efter, kansje poliseskort!

 

4m höjd, normal väghöjd er 4,50 så det borde gå greit med lågbyggd trailer, kolla med båttransportörer.....

 

vad det koster... det er sikkert ikke så dyrt... 60-70 papp svart ! :wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt(skip) :cheers: Når det gjelder transport av denne så må der være med følgebil og Politi også. På http://www.transportalen.no kan du søke etter spesialtransport og eventuelt legge båten inn på en fraktbørs. Ikke for å være negativ, men dette kommer til å koste en del STORE lapper. :yesnod:

Lykke til med prosjektet :flag:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

vad det koster...  det er sikkert ikke så dyrt... 60-70 papp  svart ! :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Håper inderlig dette kan leses med ironi, ellers foreligger der 2 alternativer :

 

Alt.1 Selg det du har, flytt nedover (sørlandet har billige hus/eiendommer og billige båtplasser)

 

Alt.2 Godsnakk med militære sjefer og kall det for millitærøvelse i helikopterfrakt........ (i disse tider ville de nok sette pris på litt inntekter til kassa....)

 

Veldig OT dette, men dilla har jo utfordret bastard til konkurranse på trådens lengde :lol:

Link to post
Share on other sites

Du må nok påregne følgebil og politieskorte på en sådan transport.

Å kjøre følgebil tror jeg man kan gjøre selv, så det behøver ikke koste noe utover bensinutgiftene.

Kreves muligens at man har godkjent skilt for "bred last" og gult blinklys.

 

Politieksorte tror jeg ikke er nødvendig.

Link to post
Share on other sites

Å kjøre følgebil tror jeg man kan gjøre selv, så det behøver ikke koste noe utover bensinutgiftene.

Kreves muligens at man har godkjent skilt for "bred last" og gult blinklys.

 

Politieksorte tror jeg ikke er nødvendig.

<{POST_SNAPBACK}>

Dette er korrekt, i hvert fall for noen år siden. Hulda ble fraktet på denne måten, med gamle-Jeep'en som følgebil. Skilt og blink på taket. Utstyret utlånt av transportør.

 

Hulda er 4 meter bred og 13 meter lang. Jeg husker ikke høyden, men vi var millimetere fra lysstoffrørene i en eller annen tunnel. Sjåføren var noe av det mest rolige man kan tenke seg. Hulda hadde piggtrådnerver. "Jeg kjører og sjefen betaler bota, sånn er det vi gjør det hos oss. Det går så bra så", sa fyren mens han gikk rundt lasten med en list og meterstokk for å finne høyden. "Jeg tror jammen det går jeg", sa fyren, løftet småungene sine som var med på turen opp i førerhytta og så dro vi. "Ta det litt med ro når vi kommer til hindringer, jeg har luftfjærer slik at slipper bil og henger helt nedpå...."

Link to post
Share on other sites

-> Noen som vet hva som gjelder av regler mht til bredde når det skal transporteres etter vei? En på jobben mente bredder over 2,5m krever spesiell dispensasjon. Er det i tilfelle vanskelig å få innfridd? Og da ser jeg for meg kanskje krav om spesielle følgebiler i tillegg.]

Her står det noe om krav til dette (tror dette bør gjelde for ditt tilfelle):

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-20041207-1873-003.html

Link to post
Share on other sites

Alt.1 Selg det du har, flytt nedover (sørlandet har billige hus/eiendommer og billige båtplasser)

 

Alt.2 Godsnakk med militære sjefer og kall det for millitærøvelse i helikopterfrakt........ (i disse tider ville de nok sette pris på litt inntekter til kassa....)

 

<{POST_SNAPBACK}>

Han kan vel bo ombord? Hva skal han med hus/eiendom?

 

Den godeste Andreas har allerede utlukket den muligheten. Maks. last er 3,5 tonn.

<{POST_SNAPBACK}>

Og det var bare løftekapasitet, fraktkapasitet var lavere.

 

Men på den andre siden: det var det sivile Helitrans; de militære har kanskje større kapasitet.

 

Legger til: dersom det blir helikopterfrakt spanderer jeg et stort flagg med baatplassen.no-logoen som kan vaier und turen :lol:

Link to post
Share on other sites

Neimen ble det fly til slutt da dilla :-)))) Graturerer såå utrolig mye, detta va gøy. :cheers:

Få høre alt om båten da... Nå med en gang,,

Sjekket selv om biltransport med stålbåten fra Bergen,, høyden var det største problemet, men det gikk, husker ikke hvor høy den var, og det ble billigere med båtfrakt. men faktisk ikke så mye., lurer på om det var rundt 27000 de skulle ha for det jeg, var billigere en hva jeg trodde. Ser det er en del reklame for landtransport i båtmagasinet eller noe sånt,. mener det var der jeg fant det,

Lykke til med frakt og la oss høre "Alt" fort... Ehhh leste litt fort jeg. Fant linken "mitt prosjekt",,,,,,

 

Mvh

 

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Da jeg i 2001 kjøpte Hannah II (Windy 32 - 9,67m lang, 3,25m bred men ingen flybridge) vurderte jeg biltransport Bergen - Oslo. Det kom aldri så langt, men slike båter fraktes regelemssig på bil. Krevde dengang ingen politieskorte, men måtte selv være med i egen bil som eskorte, iflg. sjåføren jeg snakket med (som fraktet for Windy).

 

Våren 2004 var jeg på besøk hos Windy, som da leverte en W32 til en trønder. Den ble prøvekjørt der og da av kunden/forhandleren, og så satt på bil og kjørt til Trondheim. Ved neste besøk observerte jeg en Windy 37 (11,14 x 3,50m) bli trillet ut av produksjonshallen og satt på bil for å faktes syd i Europa.

 

Så dette er egentlig en kurant transport også med dine mål (men mulig høydeproblemer noe sted?). Men det koster nok en del, ja - 20.000??

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Hei Dilla...

Hva med å starte i ditt "nærmiljø." Grønnerød transport på Gjøvik (lagret som båtbil, Trond, på min mobil) har 91791467 som sitt telefon nr. Han vet helt sikkert hva som skal til for å få transpotert din nye kjære til Lillehammer. Har hen det ikke selv så vet han i allefall hva som kreves for å få den hjem. (Han får foresten en flette ny båtbil nå i løpet av Mai mnd.).

 

Hebbe... som gleder seg til å se din nye båt...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

...Slettevold transport i Fredrikstad driver en del med båttransport og at de har s.k. svanehalshengere.

Slettevold er notert. Takk!

Jeg jobber i Transportsentralen i Oslo. De har en egen bil for båttransport (svanehals-henger). Han har drevet med dette en 20 års tid. Nr. til sentralen er: 23182400, spør etter Arve Svee.

Transportsentralen er notert. Takk!

...Men jeg tror at noen total høyde over 4,50 er lite ønsklig/lovlig.

Da kan det virke som svanehalshenger er eneste alternativ.

... På http://www.transportalen.no  kan du søke etter spesialtransport og eventuelt legge båten inn på en fraktbørs.

Notert. Takk!

Her står det noe om krav til dette (tror dette bør gjelde for ditt tilfelle):

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-20041207-1873-003.html

Yepp! Synes denne oppklarer en del spørsmål rundt selve transporten. Overlates oppdraget til en proff, går jeg ut fra at denne tar seg av prosessen videre mht dispensasjon o.l.

...Jeg brukte Freddy Roås 909 21 745

 

...Hvorfor ikke til Minnesund og ta resten av turen på egen kjøl?

Freddy Roås er notert. Tur på egen kjøl er dessverre utelukket. Ikke operativ rent teknisk pga demontering for utbedring etter brannskadene, samt også en god del demontering ifbm oppussing som ble påbegynt før brannen.

...Grønnerød transport på Gjøvik (lagret som båtbil, Trond, på min mobil) har 91791467 som sitt telefon nr.

Grønnerød transport er notert. Takk!

 

Når det gjelder bilder av Princess'en, må dere smøre dere med litt tålmodighet. Det er over 20 mil fra meg til der båten står. Jeg hadde med kamera da jeg så på den, men batteriet flatet ut innen 1 minutt var omme. Men henting og transport vil bli behørig dokumentert, så dette blir de første bildene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...