Jump to content

37 fot målrettet vanvidd - Princess 37


Batdilla

Recommended Posts

Kan se ut som jeg bør gå for Finn Eriksen.

 

Hvor mye veier båten din? Han har en kraftig kran på bilen.

Veier rundt 7-8 tonn. Han har kran, men det virket som han ikke kunne laste båten av med bilen tilkoblet hengeren. Han mente han måtte koble fra bilen og stå ved siden av hengeren. Og det er det ikke plass til der båten må lastes av. Konkluderte da med at det er bedre med en egen mobilkran. Men kanskje han kan bruke kranen på bilen når han laster på? Skal høre med ham.

...Når det gjelder telehiven, så er vel ikke de større enn normale fartsdumper ? I såfall bør det gå greit med svanehenger under transport nå ?

Er usikker. Skal nevne det for Finn når jeg snakker med ham, så får vi ta en vurdering da.
Link to post
Share on other sites

Er det om å gjøre, nå da? :nono:  :lol: Kan trøste dere med at det er nok like slunkent i lommeboka mi som hos mange andre. Og det er langt fram til jeg kan sitte og kule meg på Fly'n.

<{POST_SNAPBACK}>

Skal ikke erte jeg Dilla, måtte bare littebitt. Problemet er vel at transporten din blir for diger for å få den til "off the record" hos "en-eller-annen"..

 

Og da koster det flesk, rett og slett....

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde nummeret til en rimelig og veldig flink kar - men har mista det...

 

Jeg fikk det ved å ringe til den båtklubben som ligger øverst i Øyeren, Lillestrøm et eller annet båtklubb....

 

Prøv å ta en telefon, kanskje er du heldig!?

 

Ellers er vel sjansene for billig transport større om du tar deg god tid til å høre rundt - er det feks mulig for deg å starte arbeidet der den ligger mens du ringer rundt og hører?

Link to post
Share on other sites

...Prøv å ta en telefon, kanskje er du heldig!?

Takk for det, men jeg har egentlig slått meg til ro med det Finn forlanger. Det har en del å si at vedkommende har erfaring med transport av nettopp båt. Betaler gjerne noen lapper ekstra for det. Og så er det ikke til å komme fra at det fordrer en del av transportøren som uansett er med og bidrar til prisen. Prisen Finn opererer med er inkludert alt. Kontakte kling og klang (Aká Politiet) og få tillatelse og tidspunkt for transporten, ordne med følgebiler, tiden som går med til transporten kommer man uansett ikke unna, osv.

...Ellers er vel sjansene for billig transport større om du tar deg god tid til å høre rundt - er det feks mulig for deg å starte arbeidet der den ligger mens du ringer rundt og hører?

Jeg har allerede vært i kontakt med ganske mange. Men det er ikke altfor mange på den aktuelle strekningen som har utstyr til såpass lang båt, som samtidig ikke blir for høyt i forhold til ledningstrekk og overganger over veien. Starte arbeidet der den ligger er nok ikke option. Ligger 20 mil fra der jeg holder til...
Link to post
Share on other sites

Er det om å gjøre, nå da? :nono:  :lol: Kan trøste dere med at det er nok like slunkent i lommeboka mi som hos mange andre. Og det er langt fram til jeg kan sitte og kule meg på Fly'n.

<{POST_SNAPBACK}>

 

... men desto herligere blir det når du kan sitte der oppe og skue ned på den vulgære, misunnelige almuen!!! :yesnod::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

T.O. Bull har trekkvogne med store kraner som bør kunne løfte båten uten å koble bilen fra semien. Jeg mener også at de har avdeling på Lillehammer (de kjøpte Roar Mortensen (et stort kranfirma) for noen år siden, R M hadde avdeling i Lillehammer. Du har sikkert sett siden Til T.O Bull, hvis ikke er linken her: http://www.tobull.no/index.html

Rettelse: De har ikke avdeling på Lillehammer, men på Hamar.

Redigert av Jensen_fra_Vest (see edit history)

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Er det om å gjøre, nå da? :nono:  :lol: Kan trøste dere med at det er nok like slunkent i lommeboka mi som hos mange andre. Og det er langt fram til jeg kan sitte og kule meg på Fly'n.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ikke spor av den nye vridningen på diskusjonen nå da :wink: Hva skal stoltheten kalles da ? Du må ha et ordentlig høvisk navn nå som kun Skiblaner er større en Princessen på Mjøsa må skjønne. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ikke spor av den nye vridningen på diskusjonen nå da  :wink:  Hva skal stoltheten kalles da ? Du må ha et ordentlig høvisk navn nå som kun Skiblaner er større en Princessen på Mjøsa må skjønne. :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Hadde noen dager oppi i Mjøsa i fjor sommer, og så faktisk flere båter som var større enn 37 fot! Største så jeg på Gjøvik, en gedigen "yacht" av amerikansk fabrikat, tror den var på drøyt 50 fot........(noen som kan bekrefte?) :cool:

Redigert av ynroenn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Beklager sen respons - har hatt nett- og jobbfri en hel uke og har bare sullet med båtsaker.

Jeg går ut ifra at du snakker om Firma Finn Eriksen i Drøbak.

Finn E, har solgt sitt firma, men har beholdt en bil. Er det Finn selv du er i kontakt med?

Jepp - det er Finn selv jeg har satt på saken. Han skulle dra ut og se på stedet der båten ligger i dag, og så gjør vi forhåpentligvis avtale om frakt i morgen.

... men desto herligere blir det når du kan sitte der oppe og skue ned på den vulgære, misunnelige almuen!!!

Å du da :nono: :lol:! Hørte litt av en røverhistorie om en stinn fyr fra Oslo kanten. Største båten, ingen venner og altfor mye penger. Så gikk noen avsted og byttet båt slik at vår venn ikke lengre hadde største båten. - Avsted å bytte båt! Kom tilbake med noe over 60 fot. Kunne selvsagt ikke føre fartøyet selv, så vedkommende ble observert med innleid kaptein som stående på brygga elegant ankret opp skipet et stykke ute ved hjelp av medbrakt fjernstyringsenhet med alle funksjoner noen kunne ønske seg. Ved en senere anledning var vår venn igjen alene i båten og kunne lite annet foreta seg enn å sitte på fly på sin flotte båt og sprøyte champagne over alle som lå rundt ham. Må ha vært litt av et syn. I mitt tilfelle tillater nok ikke økonomien at jeg begunstiger omgivelsene mine med champagne, men noe sølevann av litt mindre edel sort gjør vel nytten det og...

...T.O. Bull har trekkvogne med store kraner som bør kunne løfte båten uten å koble bilen fra semien.

Vi må nok ha mobilkran uansett. Der båten skal hentes ligger den et godt stykke unna veien inne på en plen, så det blir et bra løft å få den over på bilen.

...Hva skal stoltheten kalles da ? Du må ha et ordentlig høvisk navn nå som kun Skiblaner er større en Princessen på Mjøsa må skjønne.

Tankevirksomheten streifer stadig innom dette med navnevalg, men dette synes vanskelig. Hjernen min er ikke best på dette med å tenke ut kreative navn. Kommer bare på de vanlige M/Y AllPaidFor, M/Y IkkeBankenSin, og lignende. Kanskje vi får ta en navnekonkurranse?

...Hadde noen dager oppi i Mjøsa i fjor sommer, og så faktisk flere båter som var større enn 37 fot! Største så jeg på Gjøvik, en gedigen "yacht" av amerikansk fabrikat, tror den var på drøyt 50 fot........

Heh! Sikkert fata morgana, eller noe lignende. Neida - det går nok flere svære skip på elven Mjøsa.

 

Foreløpig hentedato er satt til 3. juni :yesnod:. Finn fikk oppdraget på fredag og skal i dag ut til der båten ligger og se på saken. I morgen kontakter han meg og da spikrer vi forhåpentligvis hentedatoen :yesnod::yesnod:. Da blir det mulighet for båtfrakt på returen, hvis noen skulle ha behov for det. Lillehammer - Drøbak. Gi meg i tilfelle et signal hvis du har en pram på denne strekningen du skulle ha flyttet på.

Link to post
Share on other sites

Med hensyn til navn;

 

Hvorfor ikke kalle den "DEN STYGGE ANDUNGEN", eventuelt bare "ANDUNGEN"?

 

Ikke fordi den er stygg, men det var jo den som ifølge HC Andersen vokste opp til en stor, vakker hvit svane - og da er jo arverekkefølgen på Mjøsa klar :wink:

 

Lykke til med prosjektet!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

dette er ingen enkel transport da det med 4 m høyde også trengs spesiell nedbygd henger for transporten. Men du klarer deg vel om du tar den fra Eidvoll til Oslo - dersom den kan seile selv fra Lillehammer til Minnesund, og samme fra Oslo til Nesodden.-

Anbefaler ring til Spesialtransport / Oslo 22070300 eller LRN / Gjøvik 61130600

Lykke til

Tore B Ramton

Link to post
Share on other sites

...Hvorfor ikke kalle den "DEN STYGGE ANDUNGEN", eventuelt bare "ANDUNGEN"? Ikke fordi den er stygg, men det var jo den som ifølge HC Andersen vokste opp til en stor, vakker hvit svane   -  og da er jo arverekkefølgen på Mjøsa klar

Kreativt forslag, men ordet 'stygg' skurrer litt, selv om det henspeiler på noe annet enn utseendet. Jeg er faktisk opp over ørene forelsket i linjene på båten, så jeg tror det må bli noe annet enn stygg. Det spørs hvor mange som kobler kun 'ANDUNGEN'.

...Med tanke på Skibladner som går i området der, kunne jo f.eks M/Y Skitblander vere eit alternativ..?

He, he... Kreativt forslag som de fleste burde kunne koble. Men så var det dette med ordet 'skit' da. Synes båten fortjener et navn som verken inneholder 'stygg' eller 'skit'.

...Du har vel navnet i overskriften din :wink:  M/Y Vanvidd eller M/Y Dilla

Dette er faktisk ting jeg har fundert over selv!

Jeg ville ventet med navn på slagsipet til det var klart for sjøsetting. Det blir sikkert mange morsomme opplevelser underveis før båten er ferdig, og disse opplevelsene vil sikkert kunne gi inspirasjon til navnesetting.

Kloke ord. Båten vil stjele brorparten av den tiden jeg ikke tilbringer på jobb eller i senga neste to år. Mye vil sikkert skje som vil kunne gjenspeiles i et navn. Det vil da også bli et navn som er knyttet til historien. Høres fornuftig ut, Lasse.

dette er ingen enkel transport da det med 4 m høyde også trengs spesiell nedbygd henger for transporten. Men du klarer deg vel om du tar den fra Eidvoll til Oslo - dersom den kan seile selv fra Lillehammer til Minnesund, og samme fra Oslo til Nesodden.-

Takk for det, men Finn Eriksen er som nevnt satt på saken. Og så er det andre veien båten skal - Nesodden til Lillehammer.

...Trudde transporten var fiksa no, eg..?

Jepp. Blir det ikke Finn Eriksen av en eller annen merkelig grunn, blir det T.O. Bull. Innen de neste 24t regner jeg med å høre fra Finn og da vet jeg også om hentedato blir 3. juni som foreslått. Regner med at Finn kontakter politi o.l. i dag for å avklare om den 3. går greit.

 

Opplagsplassen er nå så og si ferdig. Drev med dette i forrige uke. 0,7 mål med skog er tatt ned og kjørt vekk. En masse røtter er fjernet og masse er kjørt på og planert utover. Mangler å vatre opp underlag til båten så den blir stående mest mulig i vater. Selger skal ta noen mål for meg så jeg vet eksakt hvor støttene til båten havner hen. Under disse tenkte jeg å ha noen jernbanesviller/noe grovt trykkimpregnert som jeg legger litt ned i grunnen og vatrer opp. Måtte også drive som veientrepenør. Syntes innkjøringen inn til oss virket i det snaueste laget, så der har jeg drevet og lagt ned flere rør i ei stikkrenne og fylt på med masse. Mye rart denne båtinteressen avstedkommer av aktiviteter... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Måtte også drive som veientrepenør. Syntes innkjøringen inn til oss virket i det snaueste laget, så der har jeg drevet og lagt ned flere rør i ei stikkrenne og fylt på med masse. Mye rart denne båtinteressen avstedkommer av aktiviteter... :rolleyes:

bilder av den nye motorveien ?

Link to post
Share on other sites

Pkt 1.

All den tid båten vil være på vannet ganske lenge, under restaureringen, ville det kanskje være klokt å legge et areale under båten med presenning, grunnmursknottepapp eller lignende. Dette for å slippe oppvekst av ugress (du sier selv det er skogbunn) til båten, eller for mye fukt ?

 

Pkt 2.

Du etterspør returlast, dersom dette er sterkt ønskelig, går det an å ta kontakt med større transportselskaper om dette. De pleier for såvidt å ha liggende oppdrag på lur. Er det ikke avgjørende med returlast, ser du bort fra dette avsnitt....

 

Pkt 3.

Lasse anbefaler utsatt navnevalg, noe jeg føler kan være klokt. Et naturlig navn vil dukke opp når du minst venter det i løpet av restaureringsfasen allikevel. (men om du allikevel skulle tenke navner, så kan du gjøre som bitteliten (som ikke akkurat har så liten jolle) og kalle den for bittebittelien :rolleyes: )

 

Pkt 4.

Bilder for søren, bilder !!!! Det er jo en stund siden alt ble avklart, du har vel besøkt dama i løpet av perioden fra kjøp til nå ?????

 

Pkt 5.

Jeg antar du stiller med webcam og ipadresse slik at vi andre kan følge med på den glade galskap under transport :lol:

Link to post
Share on other sites

bilder av den nye motorveien ?

Selv om det var en del arbeide, er nå ikke innkjørselen så mye å se da. Tenkte heller å komme sterkere tilbake til helgen med bilder av opplagsplassen når svillene og alt er på plass.

...All den tid båten vil være på vannet ganske lenge, under restaureringen, ville det kanskje være klokt å legge et areale under båten med presenning, grunnmursknottepapp eller lignende. Dette for å slippe oppvekst av ugress (du sier selv det er skogbunn) til båten, eller for mye fukt ?

Vil være på vannet ganske lenge? En feilskrivelse her, vel? :rolleyes: Tanken er god den. Har vært inne på tanken selv om jeg skulle legge under ei glassfiberlignende matte vi kjøpte til et badebasseng prosjekt for et par år siden. Den matta gjorde jobben sin den og kvelte absolutt alt underlag.

...Du etterspør returlast, dersom dette er sterkt ønskelig, går det an å ta kontakt med større transportselskaper om dette. De pleier for såvidt å ha liggende oppdrag på lur.

Takker for tipset. Men tanken min var bare å evt. hjelpe noen i tilsvarende situasjon med båttransport på returstrekningen, når vi først har dratt en såpass bra transportbil opp til Lillehammer.

...Lasse anbefaler utsatt navnevalg, noe jeg føler kan være klokt. Et naturlig navn vil dukke opp når du minst venter det i løpet av restaureringsfasen allikevel. (men om du allikevel skulle tenke navner, så kan du gjøre som bitteliten (som ikke akkurat har så liten jolle) og kalle den for bittebittelien

He, he. Junior? Småen? Jolla? Nei, gjør nok som dere anbefaler og ser det ann litt. Haster igrunnen ikke før det naturlig melder seg av seg selv.

...Bilder for søren, bilder !!!! Det er jo en stund siden alt ble avklart, du har vel besøkt dama i løpet av perioden fra kjøp til nå

Men for !@xz! :lol: Jeg har ikke bilder før jeg får båten opp til meg! Tiden tillater ikke egne luksusturer "bare" for å se på båten. I egenskap av kun å være båt- og motorsykkelfører, er jeg avhengig av andre for å ta en tur til båten og da blir 20 mil for langt "kun" for noen bilder. Ha tålmodighet et par uker til, så skal det nok bli bilder. :yesnod:

...Jeg antar du stiller med webcam og ipadresse slik at vi andre kan følge med på den glade galskap under transport

Web cam og IP adresse mens vi er underveis? Ser ikke helt for meg en enkel løsning på denne utfordringen. Får heller filme underveis og komme med en fyldig rapport etter at vi er fremme. Kan ikke annet enn se fram til/grue meg til å ligge bak en transport som er 4m bred. Dillerinnen er skrekkslagen med tanken på den dagen vi skal hente...
Link to post
Share on other sites

Vil være på vannet ganske lenge? En feilskrivelse her, vel? :rolleyes:

 

Web cam og IP adresse mens vi er underveis? Ser ikke helt for meg en enkel løsning på denne utfordringen. Får heller filme underveis og komme med en fyldig rapport etter at vi er fremme. Kan ikke annet enn se fram til/grue meg til å ligge bak en transport som er 4m bred. Dillerinnen er skrekkslagen med tanken på den dagen vi skal hente...

<{POST_SNAPBACK}>

Huff, går litt fort i svingene over tastaturet her ja, beklager....

 

Hallooooooo MANN ! Med de utfordringer du legger for dagen med dine prosjekter, må jo ovenfornevnte utfordring være peanuts å regne for deg :eek::eek:

 

Den duken synes jeg abslolutt prioritere å legge, du oppnår to fordeler : Nemlig de fordeler jeg nevnte i innlegg ovenfor, og det andre med tanke på besøkende og deres viten om at den duken egentlig er til svømmebasseng, og sitt stille kan humre fremover at joda, nå har dilla tatt fyr oppi hue, tenk å lage basseng i hagen til DEN skuta :lol::lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...