Jump to content

Amputert sesong for Bergtatt og Pequod


Pequod

Recommended Posts

Tiden nærmer seg for avstemming til Årets Båtentusiast 2015, og jeg er ikke i tvil om hvem min stemme går til, selv om det også finnes et par andre kandidater jeg godt kunne stemt på.

 

Jeg har bestemt meg allerede. Stå på :thumbsup:

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Det er veldig hyggelig å bli nevnt i en slik sammenheng, men det er vel best at jeg ikke kommenterer akkurat det ytterligere.

 

Det blir nok dessverre ingen båttur denne helgen. Såret etter den lille amputasjonen på mandag krangler, så jeg tar ikke permisjon denne helga likevel, men blir på Bakke og hviler foten.

 

Hvis været tillater det kan det hende jeg tar en liten tur ut med senterets firehjulsscooter og kjører ned til sjøen i det minste!

 

Jeg har faktisk søkt om å få en slik scooter, selv om jeg følte meg 20 år eldre når jeg gjorde det... Den vil nemlig gjøre meg mindre avhengig av venner med bil eller å ta drosje når jeg skal ned til båthavna, spesielt vinterstid. Det er nemlig et stykke å gå fra bussholdeplassen og ned til havna.

 

I tillegg kan det jo hende jeg kan bruke den til butikken av og til... Den går jo uansett i snekkefart! :-) Tenkte jeg skulle kjøpe meg en slik Harley-Davidson motorsykkelhjelm og ta på meg skinnjakka mi. Kanskje søke om medlemskap i den lokale MC-klubben - Hydra MC! Kan så levende forestille meg at jeg ville være litt av et syn der jeg kommer rullende i 10 km i timen på fortauet... :-)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I går ble oppholdet på Bakka avsluttet og jeg dro hjem. Nå starter jobben med å komme tilbake til det normale livet og jobben.

 

Og ikke minst lage maten selv... :-)

 

I dag har jeg tenkt meg ned tiul båten for å sjekke at alt er OK. Samtidig er været bedre enn meldt for noen få dager siden, så det er langt fra umulig at jeg tar meg en liten tur i dag... Jeg vet jo hvordan det er når jeg først har kommet meg om bord...:-)

 

Og i dag fikk jeg også en veldig hyggelig telefon fra kommunen. Den elektriske firehjulsscooteren som jeg har søkt om blir levert i morgen! Da slipper jeg å ta taxi ned til båthavna når jeg skal på båttur! At den skulle komme før jul hadde jeg ikke trodd!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Sitter i båten i båthavna. Har vært om bord for en rutinesjekk. Lenset litt vann - ikke mye - og startet motoren for kontroll. Startet på første forsøk!

 

Ikke fristende å dra ut i dag, selv for meg. Grått, tåkete og regn og ganske mye sjø. Vugger godt, ville garantert ha sovnet fort hvis jeg hadde overnattet her i natt!

 

Meget mulig at det ikke blir flere turer i år, værmeldingen for morgendagen er ikke mye bedre, selv om vinden løyer utpå kvelden, men da er jeg ikke her! Rusler straks opp igjen til scooteren etter å ha hatt en fin, stille stund for meg selv om bord i Bergtatt.

 

Tror også at jeg med dette avslutter denne tråden. Jeg føler det ikke lenger naturlig å fortsette denne, til neste år vil jeg starte opp med nye blanke ark.

 

Tusen takk for følget i 2015, for alle gode ønsker, oppmuntrende ord og tilbud om hjelp. Det har betydd mye for meg, og har vært en ikke helt ubetydelig faktor på veien til å komme tilbake til et så fullverdig liv som mulig etter amputasjonen/e.

 

Jeg håper at mine innlegg i 2016 vil være preget av båtliv og båtlykke!

 

Ha en fortreffelig nyttårsfeiring og velkommen tilbake her på forumet neste år! Håper jeg treffer mange av dere på sjøen i 2016!

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...