Jump to content

Amputert sesong for Bergtatt og Pequod


Pequod

Recommended Posts

Dagens båtblogginnlegg inneholder en selfie av reder og rederinne - for de som er nysgjerrige..

OBS: Advarsel: Inneholder endel romantisk kliss - beklager, jeg er forelsket... :-).

 

http://pequod.nesodd1.no/?p=7193

 

Bildet er forøvrig tatt på gamlemåten med vanlig kamera på stativ med selvutløser...

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sitter i Son gjestehavn og er snart klar til avgang på etappe to til Bakke utenfor Halden. Frokost er inntatt og kaffe kokt på plate i Nidelvens "bysse". Skikkelig kokekaffe på kjele fra 60-tallet... Skyet og grått, men blikkstille, så dette blir en fin tur, selv om det er laaangt inn både Ringdalsfjorden og Iddefjorden...

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Passerer Hankøsundet nå i fantastisk vær. Måtte stoppe for å ta av meg genseren for nå er skyene boirte og sola skinner og det er t-skjortevær!

 

Tviler på at jeg rekker helt inn til Bakke før det blir for mørkt, kanskje jeg velger å overnatte I Halden. vi får se.,laster opp et par bilder via iPaden,håper de kommer rikktig vei!

 

bilde

 

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser du er i Singlefjorden nå. Du rekker nok ikke til Bakke før mørket kommer.

Gode overnattingsplasser i umiddelbar nærhet er OF-bøye i Røsnæskilen, svai for eget anker i Korterødkilen, longsidefortøyning i Sponvika.

Takk for tips! Men så ikke denne før nå . Valgte å gå inn til Halden og ligger i gjestehavna der nå. Har spist en kebabmiddag og tenker å bysselalle nå. Siste etappe tas i morgen!

 

Legger Singlefjorden bak meg her...

 

bilde

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men hvor lenge var Adam i paradis?

I dag blir jeg sendt tilbake til Ahus etter at jeg har fått problemer med en ny tå. Heldigvis ikke ikke i forbindelse med noen form for overbelastning rerlatert til båtturen, men antakelig en forglemmelse hos Ahus...

 

Håper at jeg er tilbake her før helga, men det blir nbok i alle fall et par døgn på Ahus igjen. Får bare krysse fingra og håpe på det beste, men erfaringen tilsier at hva som helst kan skje....

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal det da aldri bli slutt paa problemene for deg.  At du i det hele tatt klarer aa komme deg paa sjoeen er jo en bragd.  Staa paa, dette gaar bra.  Du slutter aldri aa imponere med ditt paagangsmot.  Jeg synst at et par av dinne baatforum venner skulle tatt seg den tiden det tar med aa faa tatt opp baaten din og spylt av den det verste.  Hadde jeg bodd litt naermere skulle jeg jaggu ha hjulpet til.

 

Hva med det folkens ?

Link to post
Share on other sites

Men hvor lenge var Adam i paradis?

I dag blir jeg sendt tilbake til Ahus etter at jeg har fått problemer med en ny tå. Heldigvis ikke ikke i forbindelse med noen form for overbelastning rerlatert til båtturen, men antakelig en forglemmelse hos Ahus...

 

Håper at jeg er tilbake her før helga, men det blir nbok i alle fall et par døgn på Ahus igjen. Får bare krysse fingra og håpe på det beste, men erfaringen tilsier at hva som helst kan skje....

 

Si i fra hvis du vil jeg skal sjekke båten på noe tidspunkt. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Takk for gode ord og tilbud om hjelp! Heldigvis gode nyheter i dag - jeg blir sendt tilbake til Bakke.

 

Tåa er bedre og også amputadjonssåret ser bedre ut, så de fjernet den pumpa jeg hadde på og erstattet med vanlig bandasje.

 

Da får jeg sjekket båten selv i kveld! Når krana i hjemmehavna fungerer igjen får jeg heist båten opp og spylt vekk groe slik den er klar til vinterbruk.

 

Kjente at jeg trengte litt positive nyheter nå, så nå er jeg bare glad! :-)

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var godt å høre. Da ble vi også glade. :smiley:

  

Gode nyheter for deg, er gode nyheter for oss som foelger med paa dine tokt  :-)

Takk for det! Ble litt rørt nå...

 

Før kveldsmaten i dag (fra 18) lånte jeg en av firehjulsscooterne til Bakke og dro ned til brygga for å sjekke at alt stod bra til med båten - og det gjorde det! Men lurer litt på om jeg skal flytte den til en annen bås, for jeg så to ledige båser som hadde bryggefendere på innsiden av utriggerne, noe det ikke er der Bergtatt ligger nå. Er jo godt fendret nå, men det vil jo gi litt økt sikkerhet.

 

Skal vurdere å gjøre dette neste gang det kommer litt ålreit båtvær her innerst i Iddefjorden! :-)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Litt lenge siden jeg har oppdatert denne tråden!

 

Er fortsatt på Bakke og det går framover i litt rykk og napp. Amputasjonssåret ser glimrende ut og ny hud har dannet seg, men jeg har fått litt problemer med tåa ved siden av...Det skal alltid være noe! Er likevel fortsatt betinget optimist!

 

Høyrebeinet hvor jeg har hovedamputasjonen (under kneet) går det imidlertid veldig bra med, i alle fall nesten. Jeg fikk en ny type protese for en uke siden - den er mye mer lettvint å ta på og av, og jeg går enda bedre med den enn den forrige, men samtidig har jeg fått litt muskelstrekk i låret, noe som ikke alltid er behagelig...

 

Som dere vel har fått med dere tok jeg altså båten min ned til Bakke da jeg skulle begynne oppholdet der. Det var en flott tur nedover, og mens jeg har har båten liggende her har jeg fått tatt flere småturer her innerst i Iddefjorden og fått utforsket den. Mye fint å se her også, i nydelig høstvær! Til helgen skal jeg på perm til kjæresten, så da blir det ingen båtturer, men om halvannen uke skal jeg antakelig dra hjem (det er mulig jeg får en eller to uker til, det får vi se på til uka) og da har jeg tenkt å ta meg god tid!

 

Skal innom både Strömstad og Koster på vei hjemover, og jeg lurer også på å krysse Oslofjorden og få med meg Bolærne og deretter ta returen på vestsiden, har jo ikke vært lenger sørover på den siden enn Horten. Første del skal jeg garantert få gjennomført, så får vi se hvordan det går med de andre planene...

 

Helt innerst i Iddefjorden ligger det et par grensevarder. Rakk å ta en titt på dem på en ettermiddagstur i går.

bilde

 

Høstsol og blikkstille vann er en uslåelig kombinasjon!

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...