Jump to content

Amputert sesong for Bergtatt og Pequod


Pequod

Recommended Posts

Hjemme hos kjæresten på helgeperm. Tok båten til Halden der den nå ligger, Så tar jeg den tilbake til Bakke på søndag kveld.

 

Perfekt helg -både besøk hos kjæresten og to båtturer!

 

Samtidig er det klart at jeg har fått utvidet oppholdet på Bakke til 26.november. Trenger mer tid til opptrening.

 

Litt usikker på hva jeg skal gjøre når det gjelder båten, har lyst å ha den på Bakke så lenge som mulig!

Link to post
Share on other sites

I går var jeg utpå Iddefjorden hele to ganger! Først en tur på et par timer etter jeg var ferdig med første treningsøkt og før lunsjen, og derretter en drøy times tur etter middag sammen med en medpasient som hadde så lyst på en tur.

 

Ingen sak å ha båt når høstværet er som dette!

bilde

 

bilde

 

Og til helgen har jeg bestemt meg for at det endelig blir den Sverigeturen som jeg har snakket så mye om!

Opprinnelig skulle jeg hjem på permisjon, men det blir det av forskjellige grunner ikke noe av, og siden rederinnen er bortreist, så passer det å ta et par dager i Sverige istedenfor!

 

Planen er å dra fra Bakke fredag kveld og inn til Halden for å tanke opp og overnatte der. Lødag morgen fortsetter jeg deretter til Strömstad og shopper inn litt før jeg fortsetter. Opprinnelig tenkte jeg å stikke ut til Koster og ta overnatting der, men jeg leker litt med tanken på å bare fortsetter litt lenger nedover Kosterfjorden istedenfor, kanskje ta overnattingen et sted jeg ikke har vært før?

 

Vi får se hva det blir til, jeg må jo komme meg tilbalke også, helst innen søndag kveld, men jeg kan ta en sleepover til mandag også hvis jeg må. Det er jo avhengig av været og slikt. Og dagsformen min! Slik det ser ut nå så er i alle fall vinden som er meldt overkommelig. Om sola stikker fram og det er skyer eller litt regn affiserer meg ikke det minste, for å si det slik!

 

Planlegger uansett en liten svipp ut på fjorden i morgen også. Jeg begynner nå styggfort å nærme meg et totalantall på 200 turer, vil etter planen ta tur nummer 200 på lørdag, og hittil i oktober har jeg vært utpå med båten 11 ganger. Det skyldes selvsagt at jeg har båten liggende her på Bakke!

Link to post
Share on other sites

Ramsö rekommenderas om Du inte varit där förut. Inte så lång syd för koster men värt ett besök.

Skulle vinden friska i är det inte långt över till Råssö där du kan ta inre vägen mot Strömstad som också är värt en tur.

God tur till Sverige.

Takk for tips, Svensk! :-)

Link to post
Share on other sites

Takk igjen, Svensk! Vi får se hvor langt jeg rekker! Tror nok Råssö kanskje er det mest oppnåelige nest etter Koster. Alt er avhengig av når jeg kommer meg avgårde om morgenen....Må vel regne med maks rundt ni timer med dagslys, skal kunne rekke å komme meg avgårde ganske langt på det. Så får vi se an hvor vinden kommer fra og hv or mye mot/medstrøm jeg får...

 

Ut på tur skal jeg nå uansett! :-)

Link to post
Share on other sites

Da har jeg startet første etappe! Som vanlig litt forsinket, så det blir nok mørkt før jeg er inne i Halden denne gangen også! Fyller tanken der og overnatter før etappe to i morgen.

 

Var på kontroll på Ahus i dag, og begge sårene mine ser bra ut og gror som de skal,. så nå banker j

jeg i bordet og krysser i taket og gudenevethva for at det fortsetter slik.

 

Ser på webkameraet at det har ligget et snekke ved drivstoffbruygga i flere timer. Er det lov å fortøye der? Grunnen til at jeg spør er at det er enklest og tryggest for meg å fortøye lomgside slik situasjonen min er nå. Å fortøye sidelengs langs kaia ved strtandpromenaden blir for vanskelig for meg, mye klatring og styr for å komme meg ut av og oppp i båten, så longside langs en flytebrygge er det absolutt beste.

 

Men jeg har tenkt at det kanskje ikke er lov på grunn av brannfare og slikt?

Link to post
Share on other sites

Brannvernsregler har jeg ikke peil på, men tror ikke det er farlig mue trafikk på drivstoff brygga nå. Alternativt er det på flytebrygga 20m lengre inn sånne uteliggere mann kan trå på, brede og fine. Bra toalett og dusjfasiliteter i servicehuset.

Er fortsatt litt ustabil på bena og må bruke krykke, noe som ikke er helt trygt på en slik utrigger. La meg til på den brygga du nevner forrige helg og det gikk jo bra, men føler meg tryggere når jeg kan legge til longside.

Link to post
Share on other sites

Tok sjansen og la meg til her jeg, ganske langt ut, men fortsatt innen rekkevidde for dieselpumpa. Skal jo uansett tanke i morgen tidlig, og drar straks det er blitt lyst.

Betaling før tankinga er oppe på hovedbrygga, sånn betalingsautomat med pumpevelger. (Hvis du ikke visste det fra før)

Link to post
Share on other sites

Vel fortøyd i gjestehavna i Strömstad!

 

Håper jeg. Ser ut som om alle plassene er opptatt av båter i vinteropplag, så jeg la meg til slutt på en plass reservert for vinteropplag, men uten båt. Får satse på at vedkommende ikke kommer hit i dag for å legge båten det, i så fall får jeg bare flytte på meg!

 

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Herlige bilder. Strömstad, ja. Deilig. Begynner å bli en stund siden vi har kommet oss ut av Oslofjorden, det er ikke lett med saktegående båt, familie, skole, jobb, etc. Nå har vi bestilt flybilletter nordover til jula, så da har vi neppe anledning til å "følge etter" før vinterferien. Ergrer meg litt over dét :-)

 

Meldt mildt hele neste uke også, fwiw. Deilig å slippe å bekymre seg om frossen kjølevæske, vannsystemer, etc, enda en stund til.

 

Har du sånn handicapskilt som du henger opp på båten? Det kan jo føre til at man ikke blir så veldig uglesett når man legger seg longside på brygger for korttidsopphold i lengre tid ;-)

Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at du koser deg nå!

Storm melder kanonvær i morgen, så det er tydelig at du har valgt rette helgen. At tempen ikke faller under 10 grader i natt er vel heller ikke noe minus.

Ha en superduper helg!

Fint her ja og rolig inntil videre... Men det skal være Halloweenparty på utestedet nærmest nordre hamn (husker ikke i farta hva det heter) der havnekontoret ligger. Så vi får de etterhvert.

 

Tenker jeg drar avgårde litt tidlig i morgen, hvis det går, så kanskje jeg får sett litt mer av den svenske skjærgården før returen...

Link to post
Share on other sites

Har du sånn handicapskilt som du henger opp på båten? Det kan jo føre til at man ikke blir så veldig uglesett når man legger seg longside på brygger for korttidsopphold i lengre tid ;-)

Har vært inne på tanken! Har jo søkt om et slikt skilt, så hvorfor ikke bruke det i båten også? :-)

 

Forøvrig honnør til Son gjestehavn - som har egen handicap-brygge! Vet ikke om det er vanlig å ha?

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

På vei tilbake til Bakke nå, opp gjennom Sekken. Ikke ille, dønninger som kommer akterfra. Fint opphold i Strömstad, men fant ut at det var nok med det. Fikk bunkret opp med Pepsi-Max og noe annet snadder...

 

Halloween-feiring i Strömstad førte til litt urolig nattesøvn, men jeg lå i det minste lengst fra stedet hvor bråket kom fra. Kom meg likevel ikke avgårde før nærmere 11 etter å ha spist varm frokost om bord! Neste helg blir det også en langtur, skal til konsert på Sætre søndag og deretter tilbake til Bakke igjen!

 

bilde

Fikk ligge i fred påvinteropplagsplassen. Like greit, fikk ikke bestilt og betalt plass uansett ettrsom det ikke ser ut som onlinebookingen til gjestehavna fungerer fra iPad.

 

bilde

Stekt falukorv og nykokt kaffe til frokost.

 

bilde

Sola kom fram på vei ut fra Strömstad.

 

bilde

Ut til Sekken via Ledsundholmen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...