Jump to content

Så var det sommerferie for Trudelutt, tidlig i år.

Lars H.

Recommended Posts

Nå koser vi oss i Strömstad sammen med 9 andre båter i indre havn. Solen skinner, det er +14gr. og lite vind i havnen.

Vi forlot Skjærhamn i formiddag, og selv om havnegeneralinnen ikke dukket opp og forlangte betaling før vi fikk festet trossen, betalte vi for natten. Og det er nok ikke lett å unngå å betale! velkommen med et smil!!??!

bilde

Turen over Sekken til Sverige var grei med 1 til 1,5m sjø inn fra SW. Selvfølgelig møtte vi en fraktebåt slik at vi tok en 360 graders rundtur for å slippe den inn.

Her ligger vi trygt og godt i indre havn.

bilde

Nå har jeg ordnet med mobilt bredbånd fra tre.se (ikke installert ennå) og vært og handlet rødt. Og så er gjesteflagget på plass.

bilde

Tømmestasjoner for mannsjit? Jeg tror jeg holder meg langt unna slike etter at vi var innom Fuglevik der Bonus hadde et svare strev med å få tømt. Dårlig sug, og mesteparten kom ut fra stasjonen med lekk belg og ut på bryggen! Havet, over 300 meter fra land, fungerer nok bedre i alle land. Men OK, skulle jeg komme over en tømmestasjon nedover kysten, kan jeg jo nevne det.

Lars H

mitt webcam

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Gleder meg til det blir min tur! Jeg har stort sett alltid lagt hoveddelen av ferien til slutten av juli/begynnelsen av august. Så også i fjor, da jeg var i Sverige siste uka i august og stort sett så tomme båser og stengte butikker...men fredelig og rolig var det.

Bli en ny tur til Sverige i august i år også, denne gangen med døtrene mine om bord. Gleder meg enormt til det!

9,90 for den Biltema 9-volts batteri-lommelykta, Lars.. Er du enig med meg om at det er årets beste kjøp ? Bare kjøpe nytt 9-volts batteri når tomt. Det er jo dyrere enn lykta. Også så liten og hendig ! Jeg digger den ! Min stod på i 2 timer mens jeg byttet vv-bereder i et mørkt skott. Uunnværlig blitt den der :-) Dagens reklame for et Biltema-produkt ;-)

Riktig god ferie !

Redigert av Worry II (see edit history)

Ja, det er årets kjøp! Kjøp to lommelykter for prisen av et batteri! Og den lyser noe sinnsvakt godt. Hvor lenge batteriet varer med full guffe vet jeg ikke, men jeg har kjøpt noen slike til diversebruk.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Da var vi kommet til Fjjalbacka, her er det bare oss og en dansk seilbåt.

bilde

Turen hit har vært helt fin med litt sol og litt skyer og 10 - 12gr.. Vnden har ikke vært over 4m/s. Ut fra Strömstad hadde vi 0,5m sjø i mot, men litt før vi dreide inn Bissenrenden, var det opp mot 1 1/2m. Det samme skjedde for Gule Humpen, så vi gikk inn og gjennom Munkesundet. Men for all del, 1,5m sjø er ikke noe problem.

Her i Fjälbacka synes jeg Dockspot fullstendig har tatt over. Det er ikke mange metrene uten Dockspot markering. Ellers har de lagt ut nye bøyer.

bilde

bilde

bilde

I morgen går vi til Hunnebostrand, da er det meldt nesten ingen vind slik at Humperna burde gå greit.

Lars H.

mitt webcam

Hei igjen.

Nå er det dønn stille her i havnen. Vi har hatt oss en god middag med litt rødt til. Før det, tok jeg en liten rusletur med skipshunden Max. Her noen bilder fra turen.

Nå blomstrer snart kastanjene.

bilde

Hei du ligger på plassen min LarsH...........:)

Lå akkurat der du ligger nå ifjor 30 mai og skrudde på turfølge sin båt, etter han ble reddet av svenske sjøreddningen.

Vi reiser over ifra Langesund i morgen for og feire Pinsen i sverige, men blir nok KUN Koster på oss hvis det er plass og få :)

Ser DMI melder 6-8 sm over og inntil max 1meter bølgehøyde så det burde gå fint.
Hadde håpet og få med meg innspurten på tour de norway i langesund før avreise men reiser nok rett før innspurten:)

God ferie videre LarsH en dag kanskje vi treffes:)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...