Lars H. Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 (redigert) Nå koser vi oss i Strömstad sammen med 9 andre båter i indre havn. Solen skinner, det er +14gr. og lite vind i havnen. Vi forlot Skjærhamn i formiddag, og selv om havnegeneralinnen ikke dukket opp og forlangte betaling før vi fikk festet trossen, betalte vi for natten. Og det er nok ikke lett å unngå å betale! velkommen med et smil!!??! Turen over Sekken til Sverige var grei med 1 til 1,5m sjø inn fra SW. Selvfølgelig møtte vi en fraktebåt slik at vi tok en 360 graders rundtur for å slippe den inn. Her ligger vi trygt og godt i indre havn. Nå har jeg ordnet med mobilt bredbånd fra tre.se (ikke installert ennå) og vært og handlet rødt. Og så er gjesteflagget på plass. Tømmestasjoner for mannsjit? Jeg tror jeg holder meg langt unna slike etter at vi var innom Fuglevik der Bonus hadde et svare strev med å få tømt. Dårlig sug, og mesteparten kom ut fra stasjonen med lekk belg og ut på bryggen! Havet, over 300 meter fra land, fungerer nok bedre i alle land. Men OK, skulle jeg komme over en tømmestasjon nedover kysten, kan jeg jo nevne det. Lars H mitt webcam Redigert 19.Mai.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Gleder meg til det blir min tur! Jeg har stort sett alltid lagt hoveddelen av ferien til slutten av juli/begynnelsen av august. Så også i fjor, da jeg var i Sverige siste uka i august og stort sett så tomme båser og stengte butikker...men fredelig og rolig var det. Bli en ny tur til Sverige i august i år også, denne gangen med døtrene mine om bord. Gleder meg enormt til det! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Key Freak Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Hva betalte du for SIM-kort og datakvote? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 149 kroner for kortet og 1 uke fri bruk. Deretter 199 kroner for en måned og 5GB. Ligger nå på 10 - 10Mbps. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Bra, da fungerer det. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Nå har "freden og roden" senket seg over Strömstad. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 (redigert) 9,90 for den Biltema 9-volts batteri-lommelykta, Lars.. Er du enig med meg om at det er årets beste kjøp ? Bare kjøpe nytt 9-volts batteri når tomt. Det er jo dyrere enn lykta. Også så liten og hendig ! Jeg digger den ! Min stod på i 2 timer mens jeg byttet vv-bereder i et mørkt skott. Uunnværlig blitt den der :-) Dagens reklame for et Biltema-produkt ;-) Riktig god ferie ! Redigert 19.Mai.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 God ferie og kos dere Langtidsvarslet for ditt nåværende område er brukbart men varmen lar vente på seg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Ja, det er årets kjøp! Kjøp to lommelykter for prisen av et batteri! Og den lyser noe sinnsvakt godt. Hvor lenge batteriet varer med full guffe vet jeg ikke, men jeg har kjøpt noen slike til diversebruk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 God tur alle tre! Ser også fram til bilder fra turen. . Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Marida Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 (redigert) Slapp du unna i Skjærhalden??? Hu ekke god. Redigert 20.Mai.2015 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 God tur:) Ser frem til bilder fra Vestkusten, da vi skal dra nedover senere i sommer. Første gang syd for Koster for vår del. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
vidared Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Riktig god tur og jeg gleder meg til å følge dine flotte berettninger etter hvert som ferden skrider frem : Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Du har en tømmestasjon til venstre rett før den ytre havna. testet den i høstferien og da fungerte denne greit. Der var det vannslange og greier. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Hvilken havn mener du Marida? Nå er vi forresten ankommet Fjälbacka, mer rapport kommer etter litt kaffe og kaker. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Hei. Da var vi kommet til Fjjalbacka, her er det bare oss og en dansk seilbåt. Turen hit har vært helt fin med litt sol og litt skyer og 10 - 12gr.. Vnden har ikke vært over 4m/s. Ut fra Strömstad hadde vi 0,5m sjø i mot, men litt før vi dreide inn Bissenrenden, var det opp mot 1 1/2m. Det samme skjedde for Gule Humpen, så vi gikk inn og gjennom Munkesundet. Men for all del, 1,5m sjø er ikke noe problem. Her i Fjälbacka synes jeg Dockspot fullstendig har tatt over. Det er ikke mange metrene uten Dockspot markering. Ellers har de lagt ut nye bøyer. I morgen går vi til Hunnebostrand, da er det meldt nesten ingen vind slik at Humperna burde gå greit. Lars H. mitt webcam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 God tur videre :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Hei igjen. Nå er det dønn stille her i havnen. Vi har hatt oss en god middag med litt rødt til. Før det, tok jeg en liten rusletur med skipshunden Max. Her noen bilder fra turen. Nå blomstrer snart kastanjene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flammingokid Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Flotte bilder og god oppvarming for oss som skal ned senere.... Når alt er fullstappa..... Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Fine bilder Lars. Vi er vel der i slutten av juli. God tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Flott med inspirasjon til sommeren og båtliv! Morsomt med denne typen reisebrev :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Nå er solen gått ned, men like før, fikk jeg tatt disse to bildene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ydalir Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Flott post LarsH - koselige stemningsrapporter fra kjente havner nesten tomme for båter og folk. God tur Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 20.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2015 Hei du ligger på plassen min LarsH...........:)Lå akkurat der du ligger nå ifjor 30 mai og skrudde på turfølge sin båt, etter han ble reddet av svenske sjøreddningen.Vi reiser over ifra Langesund i morgen for og feire Pinsen i sverige, men blir nok KUN Koster på oss hvis det er plass og få :)Ser DMI melder 6-8 sm over og inntil max 1meter bølgehøyde så det burde gå fint.Hadde håpet og få med meg innspurten på tour de norway i langesund før avreise men reiser nok rett før innspurten:)God ferie videre LarsH en dag kanskje vi treffes:) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Svensk Svart 21.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2015 I morgen går vi til Hunnebostrand, da er det meldt nesten ingen vind slik at Humperna burde gå greit. Lars H. mitt webcam Får vi besök några dagar i Springet med start på fredag då ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.