LALUNA II Svart 3.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2017 (redigert) Ser ut som en flott båt ja ...ble ikke lange pausen skal nok følge med deg igjen ;-) Trenger du mannskap så hopper jeg gjerne med fra sør Bare å ringe Redigert 4.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sjøbliss Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
sap_2000 Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 (redigert) Båten kom glidende inn i havna i skumringen i går kveld. Inn mot dieslbrygga mellom A og B piren er det passe trangt for en 50 foter vil de fleste si. I veldig slow motion ble den den turnet rundt 270 grader med én meters klaring alle veier før den endte opp paralellt med brygga og kom inn sidelengs så sakte de siste 50 cm at jeg stoppet den siste bevegelsen før fenderene touchet brygga med 2 fingre Det var noe majestetisk med det hele, og jeg ble stående å nyte synet av en stor vakker båt som ble manøvrert med cm presisjon av en (ex)eier som kjenner båten sin like godt som sin egen bukselomme. etter at den var fulltanket kjørte han de siste meterne rundt til mellom b og c der 47'en ligger innerst, og igjen ble jeg bare stående å nyte synet og manøvreringen. Han var helt blank i øynene stakkar. Var lett å se at det var tungt at dette var siste kveld med en fantastisk båt han har vært veldig glad i. Alle turene, alle timene, alle de trange havnene vi har vært inne i, sa han. Den har aldri tullet med meg, og har oppført seg eksemplarisk hver eneste gang siden han hentet den ny i 2008. Den har gått noen timer også da den har blitt brukt til å kjøre gjester på si. og en mer strøken båt skal man lete lenge etter, og det på tross av at det har vært mange hundre forskjellige mennesker ombord opp gjennom årene. Ikke et hakk noe sted i høyglanstreet, ikke en skrukk eller flekk i sofaene, ikke en flekk i motorrommet eller en dråpe i kjøsvinet etc. Årsaken er en pedantisk eier som har elsket båten sin og tatt vare på den hver dag fra dag 1. Jeg kommer også til å savne denne båten. Har sittet bak roret på den endel timer de siste årene jeg også. Ble nesten klokka 1 før vi var ferdig med å prate å gå gjennom det jeg trengte å vite. Var utrolig hyggelig. Jeg skal ta godt vare på den på veien mot Bergen. Den nye eieren som på Vestlandet er en heldig mann må jeg si Drar i ettermiddag etter jeg er ferdig med noen plikter. Båten heter Carsima og har klasse B AIS. Ligger PT på Oksenøya i Bærum. @Tom Rør med på denne gangen er en god kjenning, men det vet du vel allerede Redigert 4.Juli.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Key Freak Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Flere bilder og spesifikasjoner her: https://www.finn.no/98548964 Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Zitt Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Ja, den båten vil utvilsomt løfte kvaliteten på båtparken her på Vestlandet noen hakk! Ønsker deg god tur her fra solsteiken på morgenkvisten! Ps. Heter ikke båten Carisma? Link to post
sap_2000 Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 30 minutes ago, Zitt said: Ps. Heter ikke båten Carisma? Så riktig, så riktig Zitt Må ha vært dyslektikeren i meg som slo til for å heve enhver tvil.... Mvh. SAP Link to post
baatsman Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Skal du ikke snart reise, har en del ærender etterpå, så det greit om du setter i gang nå litt tidlig så vi for fulgt med. Så forøvrig Svend i NS 47 virket fornøyd på bildene. Lurer på jeg ikke må be han ta med den ut på Koster så jeg for titte litt på den. Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Jeg kommer til å savne at den ligger på plassen sin. Den lå der og solte seg i glansen hver gang jeg dro forbi. Dette må være den fineste båten Sealine har laget. Lekre linjer?? Link to post
Zitt Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 sap_2000 skrev 1 time siden: Så riktig, så riktig Zitt Må ha vært dyslektikeren i meg som slo til for å heve enhver tvil.... Du har så mye gå på, SAP, så et par riper i bunnstoffet det tåles! Link to post
Key Freak Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Tom Rør skrev for 2 timer siden: Dette må være den fineste båten Sealine har laget. Lekre linjer?? Helt enig! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Hektisk dag, men nå er jeg og @EIRINA snart klare. Setter vi kursen sydover innen en halvtimes tid. Målet er et sted mellom Stavern og Kristiansand i kveld ? Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 (redigert) Se der ja ? Da har vi kastet tampene. Ble en følelsesladet avskjed for gamle eieren, men det blir nok bedre når neste båt kommer i havna om et par uker Går nok inn ved Bolærne og ut ved krukkhavn, innafor Svenner etc 162 nm til Kr s. Redigert 4.Juli.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 (redigert) God tur nedover KAn være jeg tar deg imot hvis det blir kr.sand i kveld ;-) Redigert 4.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 God tur, nok en gang! Link to post
sap_2000 Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 (redigert) Tusen takk. I koser oss allerede glugg ihjel her på FBen i solsteika i 25 knop ut oslofjorden og gumler svenske köttbullar. Hardt liv... ? Redigert 4.Juli.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Ikke slit dere ut på Kjøttbullarna hehe flott vær flott båt verden kan ikke bli så mye bedre da ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 (redigert) Passerer Borgen nå. Color Magic måtte som Blücher gi tapt ved Askhomene Redigert 4.Juli.2017 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Mvh. SAP Link to post
Thorba Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Hei, du er helt rå på henting av båter. Hyggelig å treffe deg på Østfoldtreffet. Kjør pent gjennom Nøtterøy og Tjøme skjærgården. Skal nok følge med... Link to post
Zitt Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Blir det like flotte bilder på resten av turen som i starten, har vi en super tur i vente. Akkurat nå er Vestlandet akkurat slik vi liker å vise det frem, sol og frisk bris. Jeg har ikke sikt ut i havet, men jeg tror nok at vi enn så lenge kan måle bølgehøyden med en meterstokk, og med det lokomotivet du kommer med så er vel ikke bølgehøyden så farlig heller. God tur, og husk å kose dere! Nytt ordtak: Når starten er god, så blir enden enda bedre!! Link to post
sap_2000 Svart 4.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Det skal vi gjøre @Thorba Er vel 30 knops grense i leia fra torgersøya til Sandø? Innafor om man bruker hue ved brygger og uthanvner? vet vi har stor båt denne gangen, så mulig vi går uttafor eller drar ned. Planen er å kose oss hele veien samt i en eller annen sørlandsby i kveld, @Zitt Bilder Mvh. SAP Link to post
Key Freak Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Den båten kledde du, Halvard! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Zitt Svart 4.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2017 Key Freak skrev 5 minutes ago: Den båten kledde du, Halvard! Jeg vil påstå at den hadde kledd både deg og meg også, Key Freak! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn