Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Targa`n ble parkert gitt....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk dessverre ikke med meg finalen, men jeg vil takke for en underholdende, innholdsrik og variert tur. Den største variasjonen lå kanskje i bølgehøyden, og det er tydelig at du ble en tanke avhengig av utfordringen med bølger. Han i Targaen har sikkert et snev av samme lidelse.

Vi i snekke blir glad når det er helt flatt hav.

Det har sikkert ikke skjedd hver gang, men været i Bergen pleier å stramme seg opp når kong Harald og en æresborger av Bergen kommer på besøk. Kom oftere, sap, du er hjertelig velkommen!

Håper du kommer med en sluttrapport, med utskrift av loggen, når du har fått slikket "sårene".

Takker igjen for en flott tur med fantastiske bilder!

Link to post
Share on other sites

Takk for følget :smiley:

Noen flere bilder fra det siste strekket inn til Bergen. 

Det er har vært en herlig tur med fantastisk kjøremaskin av en båt.  Spesielt flott i dag når Zitt hadde trommet frem det aller ypperste været som kan leveres :thumbsup:

 

Skilte lag med Targaen etter askøybrua. De skulle videre nordover.

Vasket over innvendig med medbrakt utstyr og samlet pikk-pakket mitt før eieren kom.  Hadde greit med tid før flyet mitt går, så ble en times gjennomgang av båt og utstyr før han dro avgårde med et stort glis om kjeften :flag_bp:

 

 

 

 

IMG_9750.JPG

IMG_9751.JPG

IMG_9755.JPG

IMG_9757.JPG

IMG_9761.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takker for "turen" og alle flotte bilder. Nå håper jeg du får deg en vindusplass på flyet hjem i det fine været !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
2 hours ago, Zitt said:

 

Håper du kommer med en sluttrapport, med utskrift av loggen, når du har fått slikket "sårene".

Takker igjen for en flott tur med fantastiske bilder!

 

Det skal jeg gjøre Zitt :yesnod: Er på vei over fjellet nå i ca 420 knop. Klarvær hele veien :cool:

 

1 hour ago, VannTro said:

Takker for "turen" og alle flotte bilder. Nå håper jeg du får deg en vindusplass på flyet hjem i det fine været !

 

Takk for det VannTro :smiley: Vindusplass er det eneste riktige i så fint vær 

 

 

 

IMG_9771.JPG

IMG_9778.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takk for inspirerende bilder! Mye fine trange sund en kan gå gjennom. Valget om mest mulig innaskjærs er jeg helt enig i, både i praksis og som leser av tråden.

 

Det jeg ikke fatter er at ny eier ikke benytter muligheten og blir med på henteturer. Forstår at folk har lite tid, men når de bruker så mye penger på båt bør de ha interessen for denne typen naturopplevelse også.

Link to post
Share on other sites

Ja, mange tak for turen skønt den var alt for hurtigt overstået. Og igen tak til SAP for at dele fotos og erfaringer. 

 

Selv har jeg fået min et år gamle, mindre båd i vandet, men våren har været kold og blæsende, så jeg håber, at det snart vender. Jeg håber også, at jeg får bugt med en begyndende trefodssyge som har sneget sig ind... jeg har jo indset, at jeg ikke kommer hverken til Norge eller Bästkusten med min nuværende. Det var heller ikke planen, men det må kunne være muligt at finde en mellemting mellem min nuværende og Nord Westen...

 

vi må se. Men en så potent fætter som den, du lige har afleveret, bliver det ikke :-)

Link to post
Share on other sites

Den kan jeg svar på Key Freak. Den som er testet i Båtens Verden har 2 x 300 hk. SAP "sin" hadde 2 x 400 hk :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det var det kanskje, bare bet meg merke i at de var mindre. Så SAP logget 45,7 og det var sikkert mer å gå på ved fin-trimming.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Spøker for langtur med egen båt i sommer.  Har jo vært hjemme i snart ett døgn nå etter turen fra Stockholm, så på tide å lette på liket igjen :giggle:

 

Har en venn som bytter båt om dagen. Gamlebåten er nå solgt og skal til Bergensområdet. Nye eieren hadde ikke tid til å hente den før ferien, så tilbød meg å levere den.

 

Båten kjenner jeg meget godt fra før. Har vel kjørt den 150 timer de siste par årene. Er heldig da dette er en virkelig flott båt.

 

Båten er en 2008 modell Sealine T50 flybridge med 2 VP D9 575 på V-gir og strake aksler.  

Han som kjøper denne er virkelig heldig, for mer pedantisk holdt båt skal man lete lenge for å finne. Også teknisk.   Eieren er et petimeter av dimensjoner og er en dyktig båtmann med duppeditt-dilla.

 

bla er den oppgradert med de største 250 mm 24v elektriske thusterene til Sleipner med 2 + 2 optima batterier. Båten kan gå sidelengs i 20 m sek vind.   

Videre sitter det 4 stk 12/14" plottere, radar, autopilot, AIS, kameraer samt FLIR nattkamera.

 

båten kommer hit til Oksenøya nå i kveld. Skal tanke den opp, og så fikk jeg lov til å legge den ved siden av Nord Star 47'en i natt så jeg kan flytte over det jeg trenger.  

 

Planlagt avgang er i morgen ettermiddag og tusle litt nedover på kvelden, og så gå videre til Bergen neste dag.

 

IMG_4462.JPG

IMG_4605.JPG

IMG_4596.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...