Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Om noen ser på AIS tracket så i vi ikke på en snurr her ombord, med det er/ var tjukk tåke og vi måtte justere headingen på radar samt Google oss til dealer meny på piloten som også var 20-30 grader feil.  Passert Drøbak nå og sikten er nå 200 meter ca som er en stor forbedring fra ca 20 i sted. 

Håper de løsner helt snart 

 

 

 

 

IMG_9435.JPG

IMG_9436.JPG

IMG_9437.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

God morgen til dere morgenfugler!

Tror jeg må zoome godt ut på MT i dag, så dere ikke forvinner ut av bilde så altfor kjapt. Ser at dere allerede er oppe i en matsjfart som "normale" folk bare kan drømme om.

Jeg håper og tror dette kan bli en god dag.

Lykke til og god tur!

Link to post
Share on other sites

Versjon 1 av Garmins retningssensor for autopiloten, har en kjent feil som forårsaker avviket du opplevde. Korrigeres med "å angi nord" i menyen. Trenger ikke gå via dealer menyen. Via kartplotterens meny ordnes det enkelt:

Innstillinger -> Innstillinger/oppsett for autopilot -> kompassoppsett -> angi nord.

Har samme feilen hos meg, og opplever spesielt ved større kursendringer at nord må angis på nytt.

Garmin kommer forøvrig med versjon 2 av retningssensoren (antatt i løpet av mai), og denne skal ikke ha samme feil. Jeg venter på å få tilsendt denne for testing.

 

Link to post
Share on other sites

26 minutes ago, Bjørn Løvjomås said:

Hadde ventet meg en telefon når du dro i gang jeg.. ? vekke sørlenningen

 

Hadde tenkt til å vekke deg personlig :giggle:

 

passerer Svenner på utsia for en gangs skyld. 0,3 m kvaps men vil holder rundt 33 kn uten slamring :cool: 

dette er redskap som er som skapt for leveringsturer med dårlig tid. Kompis går på jobb i morgen tidlig, men tror det går med god margin. 

 

Er du på båten bjørn ? 

ETA WP ved torungen er 1:31 time i denne farten. 

 

 

IMG_9447.JPG

IMG_9448.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
4 minutes ago, Zitt said:

Nå har han tatt igjen to helikoptere, ett småfly og delfinene slapp taket for en halv time siden, Bjørn!

Du kan sikkert begynne å varme kakaoen!

 

Då må love å slå ned kulingen rundt tuppen etterpå Zitt så skylder jeg deg en :drink: 

 

Og du Bjørn; du skal ikke ta nattoget hjem fra Stavanger i kveld da? Just thinkin' :rolleyes:

IMG_9450.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jo..jeg skulle gjerne det.. Men har min yngste datter hos meg.. Så jeg får være hjemme denne gangen.. grønn av misunnelse.. du får ta meg ei bittelite runde på fjorden.. Så jeg ser hva jeg går glipp av.. ?

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Skjønner det bjørn.

Dette er helt rått.  Passerer Risør nå litt over 3 timer etter at vi dro.  Med tanke på at vi hadde endel tåke og tidvisredusert fart den første timen er det ikke så hakkanes gale. Tommel opp for Sargo :thumbsup:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 12 minutes ago:

 

Dette er helt rått.  Passerer Risør nå litt over 3 timer etter at vi dro.  Med tanke på at vi hadde endel tåke og tidvisredusert fart den første timen er det ikke så hakkanes gale. Tommel opp for Sargo :thumbsup:

 

Da er dere heldige som slipper unna tåka. Den ligger som et teppe over Borgen og Håøya foreløpig. God tur videre.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sjekket været nå videre på ruta. Holder seg stabil.  10 ms ved Torungen. 12 ved Lindesnes. 16ms  I kasta. 

10 ms øst på lista. 12 i kasta.

Obrestad har bare 7ms. Øst. Ta deg en tur inn langs land og hils på herr sjøllru 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

ser humpete ut på Lindesnes annbefaler å gå tett på land ta Spangreid kanalen og ut med Farsund tror jeg er lurt  i dag

  • Sjøtemperatur: 8 °C
  • Lufttemperatur: 7,1 °C
  • Bølgehøyde: 1-1,5 meter, svak/noe sjø.
  • Barometertrykk: 1021 hPa svakt stigende.
  • Sol opp 05:39 og sol ned 21:19
  • Vindretning: Øst/Nordøst.
  • Vindstyrke: 12 m/sek, liten kuling

 

 

aaaa-2017-may-1-003.jpg.1a8149a05271fb61fed286218bb5bf94.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...