Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Da har vi kommet oss hjem fra helgetur og ser at du alt er på god vei til Bergen. Leste kjapt gjennom tråden fra dere startet i dag og må si dette høres rått ut ! Selv om det er litt vind så er vel det nesten mer moro enn om det hadde vært flatt hav.

Vi hadde en litt spesiell båt utepå oss i natt forresten. Du husker vel han med Princess'n med D12 om bord, i helgen ble det litt kombinasjon mellom arbeid og fritid for han, så da kom det 30 tonn aluminium på utsiden ?

 

God tur videre !20170430_182632.jpg.1ef22dcfbde2bf2fe25e910230256d60.jpg

 

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Kan det være noe galt med web browseren min. Jeg får ikke til å loade alle de fine filmsnuttene som dere legger ut fra denne fine turen.

Jeg har prøvd med en annen browser men det virker ikke der heller. Andre som har samme problemer som meg.

Link to post
Share on other sites

Fikk oss lit mat før rullegardinen gikk ned. 

Spylte ned båten med en skikkelig grov slange på kaia her.  Godt å få av alt saltet før sola kommer. 

Har vært en kjempefin dag hvor vær og føre var noenlunde som meldt og forventet.  

Traff noen karer på brygga nå som kom med en Targa fra Oslo.  De hadde gått utaskjærs hele veien fra Færder og virket slitne etter ørten timer i grøv sjø.  

 

Synes det er mer behagelig å smette inn her og der i visse forhold. Fremfor å banke uttaskjærs i 280 mil i dagens vær.  

Deilig å få seg noen pauser for å ta seg en matren samt at man får sog se mange fine steder på veien. 

 

Her er data og loggen for første etappe. 

 

 

IMG_3890.PNG

IMG_4101.JPG

IMG_4102.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

God morgen, gutter!

Nå er dere på vei inn i trommesonen, og da kan jeg endelig love dere skikkelig vær.

Jeg regner med at dere skal litt innimellom og bakom i dag også, spesielt på Bømlo, og det gleder jeg meg til. Så blir det vel strake veien til "solbyen" Bergen.

Du må huske å vinke til svigerfolket på Sotra, sap!

Jeg regner med at det blir vanskelig å levere fra seg denne båten. Har inntrykk av at den har gjort akkurat som den har fått beskjed om.

Ha en super dag på sjøen!

Link to post
Share on other sites

Det lukter svidd av 45,7 knop i 33 fot ! :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...