Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Svart (redigert)

 

Båten kom glidende inn i havna i skumringen i går kveld.

Inn mot dieslbrygga mellom A og B piren er det passe trangt for en 50 foter vil de fleste si. 

 

I veldig slow motion ble den den turnet rundt 270 grader med én meters klaring alle veier før den endte opp paralellt med brygga  og kom inn sidelengs så sakte de siste 50 cm at jeg stoppet den siste bevegelsen før fenderene touchet brygga med 2 fingre :thumbsup:

 

Det var noe majestetisk med det hele, og jeg ble stående å nyte synet av en stor vakker båt som ble manøvrert med cm presisjon av en (ex)eier som kjenner båten sin like godt som sin egen bukselomme.

etter at den var fulltanket kjørte han de siste meterne rundt til mellom b og c der 47'en ligger innerst, og igjen ble jeg bare stående å nyte synet og manøvreringen.

 

Han var helt blank i øynene stakkar. Var lett å se at det var tungt at dette var siste kveld med en fantastisk båt han har vært veldig glad i. 

Alle turene, alle timene, alle de trange havnene vi har vært inne i, sa han. Den har aldri tullet med meg, og har oppført seg eksemplarisk hver eneste gang siden han hentet den ny i 2008. Den har gått noen timer også da den har blitt brukt til å kjøre gjester på si.

og en mer strøken båt skal man lete lenge etter, og det på tross av at det har vært mange hundre forskjellige mennesker ombord opp gjennom årene. Ikke et hakk noe sted i høyglanstreet, ikke en skrukk eller flekk i sofaene, ikke en flekk i motorrommet eller en dråpe i kjøsvinet etc.  Årsaken er en pedantisk eier som har elsket båten sin og tatt vare på den hver dag fra dag 1. 

 

Jeg kommer også til å savne denne båten.  Har sittet bak roret på den endel timer de siste årene jeg også.

Ble nesten klokka 1 før vi var ferdig med å prate å gå gjennom det jeg trengte å vite. Var utrolig hyggelig.  Jeg skal ta godt vare på den på veien mot Bergen.  

 

Den nye eieren som på Vestlandet er en heldig mann må jeg si :yesnod:

 

Drar i ettermiddag etter jeg er ferdig med noen plikter. Båten heter Carsima og har klasse B AIS.  Ligger PT på Oksenøya i Bærum. 

 

@Tom Rør med på denne gangen er en god kjenning, men det vet du vel allerede :wink:

 

 

 

IMG_5290.JPG

IMG_5294.JPG

IMG_5296.JPG

IMG_5297.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Skal du ikke snart reise, har en del ærender etterpå, så det greit om du setter i gang nå litt tidlig så vi for fulgt med:lol::lol:. Så forøvrig Svend i NS 47 virket fornøyd på bildene. Lurer på jeg ikke må be han ta med den ut på Koster så jeg for titte litt på den:wink:.  

 

 

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Blir det like flotte bilder på resten av turen som i starten, har vi en super tur i vente.

Akkurat nå er Vestlandet akkurat slik vi liker å vise det frem, sol og frisk bris.

Jeg har ikke sikt ut i havet, men jeg tror nok at vi enn så lenge kan måle bølgehøyden med en meterstokk, og med det lokomotivet du kommer med så er vel ikke bølgehøyden så farlig heller.

God tur, og husk å kose dere!

Nytt ordtak: Når starten er god, så blir enden enda bedre!! :giggle:

 

Link to post
Share on other sites

Det skal vi gjøre @Thorba :smiley:

 

 Er vel 30 knops grense i leia fra torgersøya til Sandø? Innafor om man bruker hue ved brygger og uthanvner?

 

vet vi har stor båt denne gangen, så mulig vi går uttafor eller drar ned.  

 

Planen er å kose oss hele veien samt i en eller annen sørlandsby i kveld, @Zitt

 

Bilder 

IMG_1222.JPG

IMG_1225.JPG

IMG_1227.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...