LALUNA II Svart 19.August.2016 Del på Facebook Svart 19.August.2016 Takk for turen ..bare en smule missunnelig Flotte bilder og reportasjer Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
pallemann Svart 19.August.2016 Del på Facebook Svart 19.August.2016 (redigert) Lå du der også? :-) Jada vi lå der da. Hadde ikke fullt med så godt på nettet, så visste ikke dere var i anmarsj. Var ute og gikk tur når dere passerte Kongshavnsundet. Hadde jeg visst dere kom til Bolærne skulle vi nok fått organisert plass til dere. Redigert 19.August.2016 av pallemann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2016 Da er Mon Bijou kommet "hjem" :) Kommer noen fler bilder og en snutt senere Takk for flotte bilder og film sap_2000. Filmen blir vel lagt ut som en verdig avslutning på en utrolig tur :-) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Da er dere vel i mål. Takk for at dere har delt turen med oss i bilder, video og tekst. Det har vært et av sommerens høydepunkter å få ta del i opplevelsene dere har hatt langs vår lange kyst. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
VannTro Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Velkommen "hjem" og takk for flott oppdatering både her og på FB. Har vært en fornøyelse å følge med Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tom Rør Svart 20.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2016 (redigert) Vi ble møtt av en drone ved sjeteen rett før Borgen, og Saap_2000 lagde en særdeles fin video som ble en verdig avslutning på turen. Tusen takk Saap_2000 Redigert 20.August.2016 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Flott filmsnutt ...og igjen takk for du har delt turen med oss det har vært en fornøyelse å følge dere Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 20.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2016 Jeg må få takke alle dere som har fulgt oss, og tipset oss underveis på dette eventyret. Neste år blir det kanskje Tyskland/ Polen hvis alt klaffer, og der kan man jo også sende bilder fra Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Flott video! Skuta gjør seg skikkelig med den blå stripen! Lekker å se på! Så da takker jeg for at vi fikk være med og gleder oss til neste eventyr! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Fantastisk film. Dyktig han derre hellikoflaksterpiloten. Takk for turen Tom. Det har vært en daglig sysselsetting å følge med på hvor du har vært å hva du har sett. Du har virkelig levert. Regner med du kommer til å fortsette med dette et par tre dager ut i jobb og. Er jo ikke så lett å slutte å ta bilder..å bruke MAis så fort.. ??? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
VannTro Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Flott film hvor "skuespilleren" definitivt "er med på notene" som for øvrig var et veldig bra valg. Dire Straits er og blir helt i ypperste klasse! Spot on SAP ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bonus Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Flott ankomst og flott film, SAP . Mener jeg har sett det scriptet brukt før ... "Now two brothers in Arms" Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Pokker ta deg, Tom,.. madammen har fått sansen for P42 og synes huset vårt er for stort. Hva skal jeg gjøre :-( Glad i det huset.. men pokker så mye jobb.. Trenger vinteren her nå.., må tenke litt. Takk for en fantastisk tur ! Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2016 Løp og kjøp ? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 (redigert) Pokker ta deg, Tom,.. madammen har fått sansen for P42 og synes huset vårt er for stort. Hva skal jeg gjøre :-( Glad i det huset.. men pokker så mye jobb.. Trenger vinteren her nå.., må tenke litt. Takk for en fantastisk tur !Hahaha, da er hun ikke alene! Dvs. huset vårt er ikke for stort, men det med P42... Redigert 20.August.2016 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Flid Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 (redigert) Flott video SAP, men det må være feil båt. Båten til Trude og Tom kjører aldri så fort :-)) Redigert 20.August.2016 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Flott video SAP, men det må være feil båt. Båten til Trude og Tom kjører aldri så fort :-)) Hehe..akkurat det tenkte jeg og. Det er nok en annen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 20.August.2016 Del på Facebook Svart 20.August.2016 Jeg må få henge meg på horden av beundrere av denne turen dere har hatt! Bildene og beskrivelse av Norges flotte skjærgård står til terningskast SEKS+! En gammel sjømann i familien sa en gang til meg: - Det er to ting alle sjømenn må få med seg, og det er innseilingen til Rio de Janeiro og til Bergen! Jeg er, og har alltid vært en superpatriotisk bergenser og synes Bergen er fineste plassen på jord, men etter å ha sett alle de fine plassene som finnes rundt kysten vår er jeg ikke så sikker lenger! Tusen takk for turen! ps. Liker ideen om Polen til neste år. Har vært i Polen noen ganger, flotte byer og hyggelige folk! Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 21.August.2016 Del på Facebook Svart 21.August.2016 Takk for turen! Har vært en fornøyelse. Ser fram til neste tur. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 21.August.2016 Del på Facebook Svart 21.August.2016 Takk for turen - veldig hyggelig at dere tar dere tid til å dele opplevelser og bilder underveis! Det settes pris på Nyt siste rest av sommeren! Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 21.August.2016 Del på Facebook Svart 21.August.2016 Takk for flotte bilder og tekst fra turen. Den turen lever dere lenge på, minner for livet. Flott at båten fungerte så fint. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.August.2016 Del på Facebook Svart 22.August.2016 (redigert) Flott film hvor "skuespilleren" definitivt "er med på notene" som for øvrig var et veldig bra valg. Dire Straits er og blir helt i ypperste klasse! Spot on SAP ! Takker :-) Tom og co skjønte fort tegningen og hoppet inn i rollen når det hang en Phantom og ventet i porten ved Storsand. Synes det er gøy med dronebilder/ film og båt. Får et helt annet perspektiv på motivet. Må si jeg synes P42'en går fantastisk flott i vannet. Majestetisk der den slipper hekkbølgen og går opp i plan. Litt motvind gjorde at Phantomen slet litt med å ta igjen Mon Bijou, derfor litt hakking i panoreringen ved flyging sideveis. Topphastigheten er bare ca 14 m/sek, så skal ikke mye vind til før man sliter med å holde følge med en planende båt. Får ønske meg en Inspire 1 Pro til jul ? Flott ankomst og flott film, SAP . Mener jeg har sett det scriptet brukt før ... "Now two brothers in Arms"Takker. Det er noe med Dire Straits, og spesielt brothers in arms og båt. Passer sammen som hånd i hanske. Vi får gjøre alvor av planene om en litt mer ordentlig oppfølger med Bonus i hovedrollen. Rakk jo ikke så mye sist gang.. Har allerede tenkt litt på manuskriptet. Stikkord er 30 knop, S-sving og nordre åpningen i jeteen ;-) Flott video SAP, men det må være feil båt. Båten til Trude og Tom kjører aldri så fort :-))Hehe. Ble overrasket selv. Nesten så jeg datt ned fra krakken der vi satt på søndre Kaholmen Hørte at noen hadde problemer med å se videoen via Tom sin YouTube kanal, spes fra Facebook. Har også lastet den opp på kanalen min, så slenger inn en link derifra også... Har ikke fått noen beskjed om at det er noen copyright issues med musikken, og den virker så langt jeg kan se. [url=https://youtu.be/yAhFUPNt9Ng]https://youtu.be/yAhFUPNt9Ng[/ul] Redigert 22.August.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 22.August.2016 Del på Facebook Svart 22.August.2016 (redigert) ... Vi får gjøre alvor av planene om en litt mer ordentlig oppfølger med Bonus i hovedrollen. Rakk jo ikke så mye sist gang.. Har allerede tenkt litt på manuskriptet. Stikkord er 30 knop, S-sving og nordre åpningen i jeteen ;-) Det hadde vært gøy, sap_2000. Er jo mange helger igjen av sesongen. Ikke umulig at vi kommer en tur til Borgen allerede på Torsdag denne uken. Nettopp ferdig med en lang barnebarnevakt, så båtabstinensen er kraftig om dagen ... Redigert 22.August.2016 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 22.August.2016 Del på Facebook Svart 22.August.2016 (redigert) Flott film og flott tråd! Takk for at vi fikk følge deg på ferden både her og på FB, Tom Rør! Redigert 22.August.2016 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Odne N23 Svart 23.August.2016 Del på Facebook Svart 23.August.2016 (redigert) Takk for ein fantastisk tråd med flotte bileter og mange gode "tur-tips"! Redigert 23.August.2016 av Odne N23 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.