Jump to content

Her er et bilde av båten min:


Worry II

Recommended Posts

bilde


35 khamsin 09 modell, hentet til Lyngdal av steinar monsen.

Knallfornøyd med båten, riktignok et par misforståelser med Nautic sailing om service som ikke har blitt utført og en nokså dårlig jobb med foliering av dashboardet.

Ville ha et personlig preg på den, så fikk foliert en stripe på den for å skille seg litt ut fra andre khamsiner ?
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

 

bilde

35 khamsin 09 modell, hentet til Lyngdal av steinar monsen.

 

Knallfornøyd med båten, riktignok et par misforståelser med Nautic sailing om service som ikke har blitt utført og en nokså dårlig jobb med foliering av dashboardet.

 

Ville ha et personlig preg på den, så fikk foliert en stripe på den for å skille seg litt ut fra andre khamsiner

 

Det var skikkelig lekkert med den folierte stripen! :-)

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Grimme Elling: "Har selv en Viksund 27 Columbi med den minste seilriggen, og den er helt grei som motorbåt, selv om den ruller fælt ved sjø fra siden med den lange kjølen. Men som seilbåt er den ikke noe særlig, "

 

Øi, feilbruk! :-) Hadde selv ei seilsnekke som rulla som besatt med sidesjø. Det er da du skal heise ett eller begge seila. Pleide selv å kun hive opp fokka om jeg skulle gå strekk med rullesjø. Fungerer helt topp som stabilisator. Ruller fortsatt men med langt mer behagelig og saktere bevegelser. 

 

Litt vanskelig å komme seg på fordekk i mye sjø så jeg pleide å legge fokka klar med bagasjestropper rundt som jeg hadde bøyd ut krokene en del på slik at de slapp om jeg dro hardt nok i fallet. Da kunne jeg heise fokka fra cockpit. Kan ha stramme skjøter og sentrere fokka om du skal gå for motor og det ikke blåser noe særlig. 

Link to post
Share on other sites

Takker for tipset Pinkvin :)

Jeg har liksom litt vanskelig for å kombinere seil og motor, det er en psykologisk sperre der. Hvis det blåser så skal det seiles (selv om det går aldri så trått), og hvis seilet er oppe, så skal det være stille, liksom.

Må se om jeg kan komme meg over det, og forsket litt mer på kombi-bruk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...