Jump to content

Nå har Trudelutt startet årets båtferie.


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Så var det klart for årets båtferie. Vi er nå installert ombord i Trudelutt og ligger klar i hjemmehavnen i Son. I morgen tidlig(!) setter vi kurs sydover, først med topping av dieseltankene i Fuglevik, for så å gå enten til Skjærhalden eller direkte til Strömstad. Vi gleder oss, og regner ikke å være hjemme igjen før fellesferien setter inn for fullt en uke ut i juli.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God tur Trudelutt ! Får følge med dere i påvente av at man selv kan få noen velfortjente uker som "Fant".

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Takker, og god 17. mai til alle. Ja dette er den tidligste ferien vår, sist år startet vi 18. mai. Nå har vi fyllt diesel i Fuglevik og er på vei videre, vi kan følges på webkameraet og AIS. Fremdeles skyfritt, 1m/s vind og bølgehøyde 10cm og 10gr.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen. Ja, det ble direkte til Strömstad på utsiden av Hvaler i finværet. Her ligger det bare en håndfull båter. Akkurat nå har jeg bare tull med PC'er og internett. Telia med mulighet til viderekobling til WiFi for å slippe å bruke datakvoten funker ikke, og heller ikke på vanlig måte. Men det er nok jeg som surrer. Så nå kører jeg med ICE og en hastighet på mellom 5 og 15Mbps på den lille 10" maskinen. 17" maskinen driver bare og tuller og kobler seg av og på og av . . .  på nettet.

 

Ut vra værmeldingene blir vi oer en dag her før vi forserer Kosterfjorden og Gule Humpen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi lå i Strömstad forrige søndag-mandag, og hadde også da store problemer med stabiliteten på Telias nett. Det "flagra" opp og ned mellom 4G, 3G og ingen forbindelse i det hele tatt. For meg virket dette som nett-ustabilitet. Hvis dette hangler og går på samme måte fremdeles, så må det jo være noe mer systemmessig 

årsak. 

 

Det høres litt merkelig ut med den "roamingsperren" du nevner Ove T. Dette er jo noe som inngår i vilkårene når man inngår abonnementsavtale med Telia ("Roam like home"), og bør vel sånn sett settes i det avtalen inngås? 

 

Håper du informerer hvis du kontakter Telia og får en løsning, Lars.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...