Lars H. Startet 16.Mai.2016 Del på Facebook Startet 16.Mai.2016 Hei. Så var det klart for årets båtferie. Vi er nå installert ombord i Trudelutt og ligger klar i hjemmehavnen i Son. I morgen tidlig(!) setter vi kurs sydover, først med topping av dieseltankene i Fuglevik, for så å gå enten til Skjærhalden eller direkte til Strömstad. Vi gleder oss, og regner ikke å være hjemme igjen før fellesferien setter inn for fullt en uke ut i juli. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gew77 Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 God tur! Ser frem til årets reisebrev? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
boble65 Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 God tur? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 Gleder meg til å følge dere! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
nomen Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 God tur, håper vi alle får en varmere sommer enn i fjor, og hittil. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Popeye70 Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 God tur, Trudelutt! Satser på gode reisebrev i år som i tidligere år! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
bergie Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 God tur. Alltid hyggelig og lærerikt å følge turene deres Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 God tur Trudelutt. Gleder meg til reisebrev og bildet :-)Deilig tid å reise avgårde på :-) Håper dere får mye bra vær og lite vind. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
kjeros Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 God tur! Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Hakkannen Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 God tur Herlig å kunne starte båtferien såpass tidlig! Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 16.Mai.2016 Del på Facebook Svart 16.Mai.2016 Buenos Aires, ser frem til "reisebrev" Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 God tur Trudelutt ! Får følge med dere i påvente av at man selv kan få noen velfortjente uker som "Fant". Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Frissy Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 God tur. Ser frem til fine bilder fra deg på veien. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Så var vi igang i solskinn og blikkstille. Mitt webcam fra båten Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 God tur! Også jeg er kunde til breve og billeder så jeg kan drømme mig væk! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Gratulerer med dagen og god tur! Er det rekordtidlig avreise på en langtur dette? Håper dere får en problemfri ferie, med flott vær, god mat og drikke og godt humør! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Ha en flott tur, Trudelutt med besetning! Gleder meg til reisebrevene! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Takker, og god 17. mai til alle. Ja dette er den tidligste ferien vår, sist år startet vi 18. mai. Nå har vi fyllt diesel i Fuglevik og er på vei videre, vi kan følges på webkameraet og AIS. Fremdeles skyfritt, 1m/s vind og bølgehøyde 10cm og 10gr. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Riktig god tur, Lars H. Tror dere står an av i dette været Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 God ferie, og blir gøy å følge reisebrevene igjen Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Da bli det vel endelig oppdateringer på tråden for status på svenskekysten. Den har vært død siden 6. mai: https://baatplassen.no/i/topic/31686-status-p%C3%A5-svenskekysten/ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mai.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Hei igjen. Ja, det ble direkte til Strömstad på utsiden av Hvaler i finværet. Her ligger det bare en håndfull båter. Akkurat nå har jeg bare tull med PC'er og internett. Telia med mulighet til viderekobling til WiFi for å slippe å bruke datakvoten funker ikke, og heller ikke på vanlig måte. Men det er nok jeg som surrer. Så nå kører jeg med ICE og en hastighet på mellom 5 og 15Mbps på den lille 10" maskinen. 17" maskinen driver bare og tuller og kobler seg av og på og av . . . på nettet. Ut vra værmeldingene blir vi oer en dag her før vi forserer Kosterfjorden og Gule Humpen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ove T Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Hej Lars Tag kontakt med Telia, det är någon roamingspärr som skall tas bort och som görs av supporten. Vi var ute för samma på Kristi Himmelsfärds helgen på Laesö men det löste sig efter kontakt med supporten. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 17.Mai.2016 Del på Facebook Svart 17.Mai.2016 Vi lå i Strömstad forrige søndag-mandag, og hadde også da store problemer med stabiliteten på Telias nett. Det "flagra" opp og ned mellom 4G, 3G og ingen forbindelse i det hele tatt. For meg virket dette som nett-ustabilitet. Hvis dette hangler og går på samme måte fremdeles, så må det jo være noe mer systemmessig årsak. Det høres litt merkelig ut med den "roamingsperren" du nevner Ove T. Dette er jo noe som inngår i vilkårene når man inngår abonnementsavtale med Telia ("Roam like home"), og bør vel sånn sett settes i det avtalen inngås? Håper du informerer hvis du kontakter Telia og får en løsning, Lars. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.