Jump to content

Nå har Trudelutt startet årets båtferie.


Lars H.

Recommended Posts

Ja, så du følger med på AIS'n Klas? Jo da her på Resö ligger vi fint, - alene. Det er lunt og fint og 15gr. Planen var å gå til Fjällbacka, men Gule Humpen fristet ikke. Det hadde ikke vært noe problem, men selve båtturen skal være trivelig. Kosterfjorden var grei i lett regn og sjø mellom 0,5 og 1m, men god å omme i havn. Her ligger vi nok over en dag. Nå er Trude på butikken for å handle litt kaffemat.

 

Det er gode forhold for internett her nå når vi igger alene. Hasigheten r rundt 20Mbps både for ICE og Telia. Det er ingen WiFi tilkobling her, så med Telia bruker vi av kvoten. I Strömstad koblet Telia-routeren over til gjestehavnen slik at forbruket ikke ble belastet.

 

Jeg skal ta noen bilder her etter hvert. I mellomtiden får dere se på webkameraet mitt.

 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takker for alle hilsener. Dette er utrolig. Vi startet ferien igår, og nå er det allerede 45 innlegg i tråden og det er 2764 visninger! Jeg lurer på hva tallene blir før vi er hjemm litt ut i juli!

Apropo bp og folk med mye fritid.  :smiley: 

https://baatplassen.no/i/topic/126476-baatplassens-n%C3%B8dhavner/page-3#entry1824498 

 

Håper å få opp en brukerenes bidragsfunksjon etterhvert...

 

God tur videre ! :)

Redigert av TB22 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Når det gjelder Telia og internett, fungerer det greit enn så lenge. Hastighet er bra, som også ICE er, og dekningen ser også grei ut. Men nå har vi jo bare vært ute et par dager.
 
Etter litt lunsj i båten, tuslet jeg meg en kort tur med skipshunden bort mot butikken og tok noen få bilder. Fler kommer nok fra fiskehavnen. Det har gått noen fiskebåter inn og ut i dag.
 
Men det skal bli kostbart med gjestehavner hele tiden, godt Trudelutt bruker lite drivstoff og at vi ikke frekventerer restauranter i tide og utide. Her koster det kr.220,- pluss kr.50,- for strøm for båt under 10m!
 
bilde

 

Lars H.

webcam

 

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

For oss som gjerne vil ligge i gjestehavn på denne tiden uten stress og mas, hjelper nok ikke hverken ditt anker eller det som henger bak på vår båt.

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takker! Nå sitter jeg og hører på NRK radio, DAB! Også norsk TV kommer klart og tydelig inn her, så i kveld blir det å se på dagsrevyen. Vi har ikke noe abonnement på RiksTV, men hadde vi hatt det, hadde vi nok fått inn TV2 og full pakke.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Motoren i Trudelutt, en Yanmar 4JHE 44Hp 1,6 liter og med det turtallet vi går bruker vel litt i overkant av 5 liter pr. time. Så med rundt 100 motortimer i året, blir det jo 500 liter eller rundt regnet 6000 kroner pr. sesong. Da bruker vi båten i nesten alle helger fom. april tom oktober pluss ferietur Son/Göteborg og retur. Dette i motsetning til hva vi på denne 6 - 7 ukers ferien kommer til å bruke i havneavgift, nemlig over 10000!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her på Resö stoler en på båtfolket. Jeg var en tur innom servicebygningen for å se hvordan det var med dusjer, toaletter og vaskemaskiner. Og det var meget bra alt sammen. Men nå kommer jeg til dusjene, Der var det myntpålegg for å dusje, 5 kroner for 2 minutter. Men så var det det med å ha med seg nok 5-kroninger. Ikke noe problem, for der var det en åpen boks med en haug av 5-kroninger dersom en trengte å veksle! Eller, for de uærlige: Bare å forsyne seg og dusje gratis!!! Fy, fy , , ,,

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takker! Nå sitter jeg og hører på NRK radio, DAB! Også norsk TV kommer klart og tydelig inn her, så i kveld blir det å se på dagsrevyen. Vi har ikke noe abonnement på RiksTV, men hadde vi hatt det, hadde vi nok fått inn TV2 og full pakke.

 

Noen bestemt grunn til at dere ikke bare strømmer TV-kanalene over nettet?

Link to post
Share on other sites

Noen bestemt grunn til at dere ikke bare strømmer TV-kanalene over nettet?

 

Ja, hvorfor bruke datakvoten til TV? Dessuten får en ikke tilgang til feks. dagsrevyen direkte via nettet når en er i utlandet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

-godt å se at slike vekslekasser finnes fortsatt. ( havneeier har sikkert irritert på seg mang en selger av avanserte, moderne elektroniske bokser for betaling med både det en og andre betaliningsmiddel)

 

Oppfatter jeg det rett, så har prisene gått opp i havnene siden samme tid i fjor?

-nærmer seg jo Akerbrygge-priser...

 

Du har ikke lyst til å ta turen gjennom Gøta knalen et år? Tror vi er mange som kunne tenke seg å følge den turen også :)

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om havneprisen har gått opp i år (og det gjør den vel hvert år), skal jeg ikke si noe om etter kun å ha vært to steder. Men jeg skal komme med prisene etter hvert. Nå ligger vi over her idag og imorgen. Akkurat nå er det grått med regn, men vi ligger lunt. Planen, - dersom vi har det, er å gå til enten Fjällbacka, Hamburgsund eller mest sannsynlig til Hunnebostrand på søndag.

 

Mitt webcam her.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Ja da var du dessverre for sent ute, det hadde vært trivelig med besøk.

 

Idag har vi forflyttet oss en smule, en halv time til Havstensund. Vi kunne nok tatt Gule Humpen også, men vi har jo en "lystbåt", så da skal det være med lyst. Det var en motorbåt på vår størrelse innom på nordgående, og turen hadde vært grei dersom en MÅTTE gå. Så nå ligger vi her, helt alene på kaien.

 

Når det gjelder internett, er det svakt signal her både for ICE og Telia, rundt 3Mbps for begge. Norsk DAB+ radio er grei dersom en plasserer radioen på rett sted. TV har jeg ikke sjekket.ennå.

 

Vårt webcam her

 

bilde

 

 

Hilsen oss på Trudelutt

Vårt webcam her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...