Jump to content

Nå har Trudelutt startet årets båtferie.


Lars H.

Recommended Posts

Det er tydeligvis "off season" her i Havstensund! At ikke noe av dusjer, toaletter, butikker er åpent, er en ting, men????

 

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God morgen fra Havstensund.

 

Jo da Salt, det er dust og toalett hos GBM, men der er det kodelås og når det ikke har vært noen her for å ta betaling, har vi ikke koden. Og butikken, som ikke har fått inn matvarer for sesongen ennå, stengte de kl1400 i går og har stengt i dag. Men vi har da do ombord i båten. Jeg sjekket opp drivstoffpumpene her, men det sto ingen pris. Ellers ligger vi vanligvis langt fra pumpene, så det blir ikke mange opplysningene om pris. Vi har nok diesel til Göteborg og hjem igjen.

 

Restauranten er også stengt, di gikk tom for mat sist sesong og åpner til midsommeraften!

 

 

bilde

 

 

 

 

Søppelstativet:

 

bilde

 

 

 

 

 

Dusjer og toaletter i den søndre delen av havnen, temmelig lukket og stengt.

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi nyter tilværelsen i "freden og roden". Og jeg tror jeg har kontroll på været, det ser ut til at vi tusler oss videre imorgen. De lå to store tunge seilbåter her i natt i tillegg til oss, men de gikk tidlig sydover.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er det dønn stille her i Havstenssund og temperaturen har gått noe under 20gr. Vi har sett på dagsrevyen og fruen noe om danske kongelige, alt perfekt mottak fra norsk TV. Et par glass rødt er det også blitt. Imorgen formiddag blir det strake veien til Hunnebostrand.

 

Her har vi ikke fått betalt havneavgift da den skal betales i butikken til GBM som er stengt for helgen. Men et oppslag sier at den er 200 kroner uansett båtstørrelse pluss 40 kroner for strøm. Så da har vi vel spart nok til en ny 3-liters dunk rødt, - he he.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

 

 

Her har vi ikke fått betalt havneavgift da den skal betales i butikken til GBM som er stengt for helgen. Men et oppslag sier at den er 200 kroner uansett båtstørrelse pluss 40 kroner for strøm. Så da har vi vel spart nok til en ny 3-liters dunk rødt, - he he.

Jeg regnet umiddelbart med at du kom til å sende de sparte pengene til Røde Kors eller Frelsesarmeen, men så fant du heldigvis et annet viktig formål å bruke pengene på! :thumbsup::cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Ja, når det finnes en automat er det vel ingen unnskyldning for ikke å betale. Da vi før Havstenssund lå på Resö, var det automat som vi betalte på. Men vi "glemte" å betale for natt nummer to. :sweat::saint::nonod:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi følger med. Mange er nok litt misunnelige, men sånt liv har vi pensjonister fortjent. Særlig vi som ikke har stukket av med halve firmakapitalen i sluttpakke (for det har vel ikke du?).

 

God tur videre!

 

Tilbake fra Systembolaget med ryggsekken full av rødt pluss litt hvitt. ..........

Men ryggsekk i båt . . . ?

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Beklager så mye Klas, det var ikke meningen å ta din plass. men jeg kan godt flytte meg, det er nok av plasser å ta av, :giggle: :giggle: :lol: :lol:

Vi får ta kontakt før vi kommer til Springet, vi må jo treffes og ta en prat.

 

bilde

 

 

Turen fra Havstenssund hit til Hunnebo gikk som en drøm, ingen bølger hverken på Gule Humpen eller Humparna. I området ved Fjällbacka var det imidlertid så tjukk tåke av vi vurderte å stoppe i Hamburgsund, spesielt siden jeg ikke har kommet meg til å sjekke hvorfor den grønne lanternen ikke lyser. Nå skal det sjekkes og fikses.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå er det dønn stille her i Hunnebo. Det har vært opp mot 20gr., men fin kveldstemperatur fremdeles: Det er 2 båter på hver av flytebryggene. Nå er tåken kommet tilbake.

 

bilde

 

 

 

Jeg har også vært samvittighetsfull og betalt havneavgiften, og med 50 kroner pluss 50 kroner for strøm for båter under 10m, er det helt akseptabel avgift.

 

 

bilde

 

 

 

Imorgen går vi videre via gjestehavnen i Kungshamn for å handle før vi går til Springet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jo, noen ganger men ikke ofte. jeg har faktisk tenk litt og sjekket på nettet, men finner ingen løsning fom min båt. hvor litten og lett anenne er det mulig å få tak i for lokalt bruk, antikollisjon? Uansett måtte jeg få meg en targabøyle, det er ikke plass til mer utstyr i "masten". Og sånvar det hvordan jeg skulle få presentet radarbildet. Mitt krav ville være å få det som "overlay" på kartplotteren, men det er ikke mulig på 10" Interphase ploteren jeg har. SÅ Da tror jeg det vil bli ganske så kostbart med både antenne og ny plotter som skal kunne håndter min gamle autopilot og AIS med nmea. jeg tror det er bedre å gå til havn når tåken kommer.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...