Jump to content

Nå har Trudelutt startet årets båtferie.


Lars H.

Recommended Posts

Tullet med 17" Dell maskinen har jeg løst med en ekstern WiFi dongle, gidder ikke å rote med det nok en gang. Det er nok et problem med det innebyggede WiFi kortet. Om jeg tar kontakt med Telia, så blir det ikke i dag. Kanskje jeg venter og ser om det er det samme problemet i andre havner lenger sydover.

 

Nå koser vi oss i hvert fall og er nettopp ferdig med middagen, spekemat med eggerøre og annet. Det er jo 17. mai!

 

Slik værmeldinger er, blir vi over en dag her. Så imorgen blir det vel en tur med stor ryggsekk til Systembolaget. Medbragt rødt går mot slutten.

 

Lars H.

båtens webcam

Link to post
Share on other sites

Særlig trangt om plassen er det ikke her i gjestehavnen i Strömstad der vi og 9 andre båter ligger.

 

 

bilde

 

 

 

 

Ellers er Pråmmen på plass etter sikkerhetsoppdatering i Norge. Nå er det rehabilitering av interiør og maling ute som står igjen før spetakkelet kan starte.

 

bilde

 

 

bilde

 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Tidligere i dag da vi akkurat hadde passert Moss, oppdaget jeg en lang rad av hvite blåser ut fra land som ble avsluttet med en større rød bøye. Dette svingte jeg selvfølgelig godt utenfor. Men hva i all verden er dette? jeg mener noen har nevnt det her på forumet før, men husker ikke hva det var. Noen som vet? I mørket hadde det ikke vært lett å se.

Link to post
Share on other sites

Tidligere i dag da vi akkurat hadde passert Moss, oppdaget jeg en lang rad av hvite blåser ut fra land som ble avsluttet med en større rød bøye. Dette svingte jeg selvfølgelig godt utenfor. Men hva i all verden er dette? jeg mener noen har nevnt det her på forumet før, men husker ikke hva det var. Noen som vet? I mørket hadde det ikke vært lett å se.

 

 

Kan kanskje være dette?

Link to post
Share on other sites

Välkommen till Sverige Lars.

Vi ser dig ner över kusten. Du tar väl  det så sakta o pent neröver och är i Springet om en vecka eller så?

Din plats är ledig med ström och vatten som vanligt. Hör bara av dig en eller två dagar före du kommer så löser vi detta.

God tur.

Link to post
Share on other sites

Takker for det Klas. Vi drar vel til Grebbestad eller Fjällbacka imorgen torsdag formiddag. Så blir vi sikkert liggende over en dag da det er meldt regnvær på fredag før vi nok går innom Hunnebostrand før det blir en stopp på Springet. Og ja, jeg skal høre av meg før det.

 

Nå er det 16 gr. her i Strömstad, solen titter innom inn i mellom og vi er 5 båter i gjestehavnen. Trude er en tur på butikken for å handle middag og øl til meg. Senere blir det min tur til Systembolaget for litt rødt.

Link to post
Share on other sites

Tilbake fra Systembolaget med ryggsekken full av rødt pluss litt hvitt. Det er en egen stemning her i byen nå, helt utenom turistsesongen. På polet var det flere av betjeningen enn kunder. Fiskebåtene kommer og går, og i gatene er det fler biler med svenske skilt enn med norske skilt. Internett funker bra både med ICE og Telia. Med Telia kobler routeren over på lokal WiFi lik at datakvoten ikke belastes. Nå er det overskyet og 6 - 8M/s vind men rundt 16gr.

 

Hilsen Lars H.

mitt webcam

Link to post
Share on other sites

Jeg pensjonerte meg for 10 år siden da jeg var 62 år, og har ikke angret en dag.

 

 

Nå har jeg hatt en liten tur bort til fiskebåtene, og det er fint å se at havnen fremdeles er aktiv.

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

Om det ikke er mange gjestebåter her i havnen idag, varierer i hvert fall størrelsen fra vår Saga 27 til en Princess 65!!

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

Link to post
Share on other sites

Får håpe været blir bedre enn det var i fjor, så dere får dratt så langt dere ønsker  :yesnod:

 

Været er ikke så viktig, bare det ikke blir for mye vind og bølger. Men da ligger vi bare i ro. Som pensjonist har vi det ikke travelt, bare vi er hjemme før isen legger seg. Men vi har et ønske om å komme nedover til Björkö og Källö Knipla før vi vender baugen hjemover.

 

Ønsker dere en flott tur!  Dere holder vel dere både tørre og varme under kalesjen ? 

 

Ingen problemer med det. Her surrer vifteovnen og går, kunne nesten sette opp alt av "vinduer og dører" med ovnen på full guffe for å få litt igjen for de 40 kronene det koster for strøm her i Strömstad. Havneavgiften for vår båt er forresten 200 kroner her. Ellers er kalesjen 100% tett, men vi har fremdeles "Hansentoppen" på. Da får vi et ekstra luftlag som betyr mye for temperaturen inne i båten.

Link to post
Share on other sites

Har funnet frem popcornet for lengst, og følger med popcorn.gif

 

Var i Strømstad senest på fredag (har en "stuga" i Tanum, og bor der det meste av sommeren nå), da lå det tre slike Princess'er der, og gjestehavna var ganske godt befolket til å være så tidlig på året. Det er nok roligere midt i uken.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...