røyskatt Startet 25.Juli.2016 Del på Facebook Startet 25.Juli.2016 Er noen med;Nei til aggregat i uthavn!!lage vimpel? ? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Hva med å si ifra til de et gjelder? Noe generelt forbud mot aggregat i uthavn er jeg ikke for, brukt riktig bør være greit. Brukte aggregat selv i ferien, bar det da langt vekk fra alle, og kjørte det mens det regnet og folk satt i båtene sine. Min båt var nærmest, og regnet overdøvet den svake duringen fra Kiporen. Så snart det sluttet å regne,ble det stoppet. På dager som f.eks. igår kunne det aldri falle meg inn å starte noe aggregat. Vi faller dessverre igjen tilbake til det faktum at noen ikke greier/gidder å bruke hode, eller tenke på andre enn seg selv. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Eller at noen ikke klarer å la være å irritere seg over at det faktisk finnes andre båter på de mest populære stedene midt i ferien I choose to be happy Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Helt enig med nomen. Har ikke aggregat selv,men vurderer å skaffe meg et.Kommer aldri til å bli brukt på en sånn måte at det blir til sjenanse for andre. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Er konkret forbud i svenske nasjonalparker som feks Koster og forbud mot støy i de norske. Så spørs det hvor dette var da. Uansett en uting i uthavn med mindre man er alene der syns jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Det er nettopp for uthavn jeg har kjøpt aggregat. Et Honda EU 20 som er rimelig stille. Vi prøver å bruke det så lite som mulig dersom det er andre i nærheten. Beklager, jeg drar ikke på ferie for å leve et slags moralsk høyverdig asketisk liv. Jeg vil ha det koselig, jeg vil at kona skal ha det koselig og jeg vil at ungen skal ha det bra. Vi vil ha varm mat, kaffe og greier. Jeg skjønner at dere nå vil argumentere masse for gas og blah blah blah som er så mye bedre. Phø, det er bare bedre siden det er det du har. Senk skuldrene litt, slapp av. Kos deg når du ser andre som koser seg. Sitter selv å ser på to stykker som leker seg med vannskuter akkurat nå, det ser ut som om de storkoser seg. Kunne ikke falle meg inn å la meg irritere meg over dem, enda de bråker mer en aggregatet mitt. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 (redigert) Har selv et lite Honda aggregat men kunne nå aldri tenke meg å starte det opp på steder der det er andre til båter. Tenk om alle skulle ligge å kjøre aggregat da hadde det ikke blitt mye koselig å ligge der. Redigert 25.Juli.2016 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Jeg kjører aggregatet når vi lager middag. Da koker jeg samtidig opp vann så vi har til tre termoser og lader samtidig batteriene. Blir som regel rundt en times kjøring. Vi bruker mye strøm når vi er på tur. To eller tre PC-er og et nettbrett er gjerne i bruk, telefoner og lys når det er mørkt. Vi hadde spritbrenner tidligere, men jeg er ikke glad i å brenne ting i samme rom som jeg oppholder meg. Neste båt ser ut til å ha gas, så da blir det vel enklere å lage mat uten å bruke strøm. Starter noen andre opp aggregat eller motor kjører jeg gjerne aggregatet da. Jeg kjører ikke aggregatet på kveldstid. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Jeg starter av og til motoren for å lade en times tid midt på dagen når jeg ligger i uthavn. Det er nesten ingen lyd fra den på tomgang, og garantert mindre lyd enn fra et bensinaggregat på land. Og garantert mindre enn fra joller med påhengere som vanligvis farer omkring. Selvfølgelig gjør jeg ikke dette uten å spørre når jeg ligger nær andre båter. Har aldri fått noen klager på det. Når jeg spør sier de fleste at de ikke har hørt noesomhelst. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Worry II Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Ja, heller motorlyd enn bærbart aggregat, synes jeg. Ofte blir naboene med på å kjøre en time også. Selv har jeg fastmontert Mase 2,6Kw, men liker bedre lyden og frekvensområdet på Yanmaren. Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Hva fader skal du med aggregat hvis du ikke kan bruke det i utehavn? Hallo! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Fulgte med båten da jeg kjøpte den. Bruker det når jeg støvsuger og steker vafler i havn. Har mer enn nok batterier, tenkte ikke gni det inn Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Fulgte med båten da jeg kjøpte den. Bruker det når jeg støvsuger og steker vafler i havn. Har mer enn nok batterier, tenkte ikke gni det inn Vafler rettferdiggjør aggregatkjøring når som helst og hvor som helst. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Vafler rettferdiggjør aggregatkjøring når som helst og hvor som helst. Hehe, ja sant, så lenge man lager til naboen også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Går da utmerket å steke vafler på gasskomfyren Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Hmm, nå kom den følelsen igjen, lysten på noe som jeg for en liten stund ikke en gang hadde tenkt på at jeg ville ha. Jeg trenger vaffeljern i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Dobbelt Åviken vaffeljern er tingen ! Sitér dette innlegget Link to post
røyskatt Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Et eksempel fra i kveld; et aggregat ble startet ca 1900 gikk til 2245.Et annet ble startet 2305;ble sagt i fra.Ble stille,natta. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 Det var bra. Får være grenser for vaffelspising. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 Hva skal man med aggregat når det finnes metanol brennere som passer seg selv? Noen aggregat støyer veldig. Måtte si fra til en i sommer som startert aggregatet sent på kvelden etter at jollemafiaen hadde gitt seg. Jeg lå ca 40 m unna eksos utslippet. Det var som å høre en motorsag på søndags morgen. Jeg trodde ikke det var mulig at de kunne bråke så veldig. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Krimart Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 Hvorfor ligge i uthavn hvis man ikke er ute etter natur, ro og fred? Er det en menneskerett å kunne plage naboen med støy? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 Hvorfor ligge i uthavn hvis man ikke er ute etter natur, ro og fred? Er det en menneskerett å kunne plage naboen med støy? Prioriteringer og mulighet til å få i pose og sekk. Er det greit å stjele stillheten fra alle nabobåtene for å kunne dra i gang isbitmaskin og kaffetrakter? For noen veldig få er det det. Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 Hvis man ikke klarer seg noe primitivt i uthavn. Bør man vurdere gjeste havn med strøm. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
HansO Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 Den årlige diskusjonen om aggregat i uthavn er like forutsigbar som at sommerværet er uforutsigbart. Fanatikere kan ikke overtales. Verken de som; - iigger i uthavn for å nyte frihet og stillhet og vil ikke la seg forstyrre av at andre - ligger i uthavn for å nyte naturen og stillheten men aksepterer at man kan generere litt støy i perioder for å øke komforten. Selv har jeg med en Honda som jeg bruker minst mulig, men lar gjerne ungene ha det gøy med motor på jolla frem til ca kl. 20. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 men lar gjerne ungene ha det gøy med motor på jolla frem til ca kl. 20. Ikke hvis det feks er blankstille fra 1800 tenker jeg.. Men om det er litt vind og "støy" så ok.. Om det er plass nok til at det ikke forstyrrer :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.