Bay_liner Svart 11.Juli.2017 Del på Facebook Svart 11.Juli.2017 Hvis det går en slange til vannpumpa og du kommer til kan du klemme den av med en slik tang. Fås bla på Clas Ohlsson. 80 kr eller så. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Du kan løsne slangene der de går inn på manifoldene for å sjekke om det kommer noe særlig vann. Det hender det sitter igjen en bit av en impeller som blokkerer et sted. Tett vanninntak forekommer også. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 12.Juli.2017 Del på Facebook Svart 12.Juli.2017 Inntaksslangen kan du løfte over vannspeilet, så går det greit å bytte impeller på vann. Vær bare sikker på at slangen er lang nok til at den kommer over vannspeilet. Har du sjekket at du får kjølevann gjennom riserne, slik at vannet ikke bare står og stanger i manifolden og ikke kommer ut i riktig mengde fra riserne? Har ikke lest hele tråden din, så vet ikke om du renset eller byttet riserne når du overhalte motor? Fort gjort at det gror igjen i de, spesielt er den saltvannskjølt. Ville starte med forslaget til DieselDahl før du evt bytter impeller. Tar du av gummihylsen på eksosen mellom riser og bend, så vil du se der om det renner samme mengde med vann som kommer inn til manifold. Du får litt eksos i motorrom, men skal jo bare kjøre en kort tid for å se om det kommer vann ut. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ch765 Svart 30.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2017 Hei, beklager noe sent svar. Riser og manifold er nye, så jeg satser foreløbig på at det ikke er noe tett der. Satser på å kjøre ferdig sesongen før jeg bytter impeller, og heller følger ekstra med temp-måleren. Fikk brukte en temperaturmåler idag, og fikk disse resultatene. Det var selvsagt temperaturforskjeller på forskjellige steder der jeg målte, men har her skrevet maks.-resultatene: Høyre riser: 77 Høyre eksosbend: 72 Venstre riser: 67 Venstre eksosbend: 60 "Tykk" slange fra blokk til termostathus: 55 Termostathus (den varmeste delen hvor tykk slange er koblet på) 65 Slanger fra termostat hus til eksosmanif. ca 25 på begge sider.. Er dette innafor? Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post Share on other sites More sharing options...
Napoli Svart 31.August.2017 Del på Facebook Svart 31.August.2017 Ville ikke bekymret meg for de temperaturforskjellene der. Men - når du skriver venstre - mener du da babord (dvs venstre sett bakfra) eller styrbord (dvs venstre sett forfra). Generelt skal babord være varmere enn styrbord - da styrbord får kaldere vann enn babord. Slangen mellom blokka og termostathuset skal bli så varm at du akkurat kan ta på den uten å brenne deg, men varmere enn at du kan holde på den. Så 65 grader høres fornuftig ut (har aldri målt). Så lenge maskinen ellers holder varmen jevnt nå ville ikke jeg bekymret meg noe mer for temperaturene du har satt opp her. Mine risere blir såpass varme at jeg bare såvidt kan komme borti før jeg brenner meg. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post Share on other sites More sharing options...
ch765 Svart 28.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2017 OK, da slår jeg meg til ro med det. Med venstre mener jeg babord sett bakfra ja. Sitér dette innlegget Chaparral SS 2335 - Volvo Penta 5.7GSI (5.7GSIPLKD) Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.