Jump to content

Draco 2400 Styling, nok ett prosjekt


TimJ

Recommended Posts

Komodo skrev for 16 timer siden:

Har du noen bilder av hvordan du gjorde avslutningen under skjørtet?

Hei, skal ta litt mere bilder, den er litt kålete å snu selv for å si det sånn....

 

Geir: Det kjøpte jeg hos Diab, husker ikke priser i hodet.

Link to post
Share on other sites

Gew77 skrev for 10 timer siden:

Hei Tim? hvor kjøpte du divinycell og hva ligger det på i pris nå? Mvh Geir Emil

 

Hvis du leter litt i Draco-tråden i signaturen min så har jeg oppgitt priser der. Kjøpte også på Diab. Gratulerer med ny stor båt forresten :smiley:

Link to post
Share on other sites

2 hours ago, Komodo said:

 

Hvis du leter litt i Draco-tråden i signaturen min så har jeg oppgitt priser der. Kjøpte også på Diab. Gratulerer med ny stor båt forresten :smiley:

Da skal jeg sjekke? Takk for det, ble mye større enn planlagt, men fikk et tilbud vi ikke kunne kanskje gå fra oss?

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Fortego skrev On 4.5.2017 at 21.48:

Heisann! Gikk det greit med duken?

Jepp, det gikk kjempe bra! Var veldig grei å jobbe med den????

 

Da er forøvrig plattformen lakkert! Endelig???

kommer flere bilder i morgen, skal prøve å få montert den på båten da?IMG_0025.JPG.f91c4628c5e01a34ecdeb1904e3b3e10.JPG

IMG_0026.JPG.1c684612b0e90621cd9659d3829b6f94.JPG

IMG_0027.JPG.88f4a712e8a5aaafa8825dc611214ccb.JPG

Link to post
Share on other sites

IMG_0032.JPG.75f413a4f5f211d9d9bd0fa1a71afea4.JPG

Da er plattformen montert!!

Endelig????

Tok tjukkastesten og den rikker seg ikke en mm!! Helt stabil uten fleks i det hele tatt!

bare litt fuging og sånt igjen samt lime teakteppe på.

 

så er frågan, fenderlist?? Burde jeg ha det? Hvilken type burde jeg i såfall velge?

Tips mottas med stor takk.

 

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Da kan jeg endelig si at noe er ferdig??????

Dassen er nå klar! Har montert el toa fra TMC, nye slanger og ny tømmepumpe.

har og limt nytt belegg på gulvet og skiftet den ene platen da den var full av gammel morro....

bare resten igjen nå så er vi klare for bøljan blå??

 

IMG_0044.JPG.a2323d742d8a6b7ea5d7f14444994d19.JPG

IMG_0046.JPG.df1088dd493236b34aa076106c94bfef.JPG

Redigert av TimJ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

TimJ skrev On 8.5.2017 at 20.41:

Da er plattformen montert!!

Endelig????

Tok tjukkastesten og den rikker seg ikke en mm!! Helt stabil uten fleks i det hele tatt!

Gratulerer med vel utført dåd :thumbsup:  den ble jo helt blostrøken! Dropp fenderlist spør du meg.

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 6 timer siden:

Gratulerer med vel utført dåd :thumbsup:  den ble jo helt blostrøken! Dropp fenderlist spør du meg.

Hehe, takk for det Komodo???? Deilig å være ferdig med den kjenner jeg.

er veldig i tenkeboksen vedr fenderlist ja.... må tygge litt på det noen dager kjenner jeg....

Link to post
Share on other sites

Du har jo plass til hele familien på den den plattformen. Ser bra ut ! Solide saker. Med slike kunnskaper om det å jobbe med glassfiber og gelcoat, ville jeg ha droppet fenderlista.

Men om du skulle gått for noe, så burde den kanskje se så lik ut som den andre ? 

 

Blir aldri umoderne disse 2400 Stylingene. Kjempefin båt som helt klart er verdt å oppgradere, synes jeg også. Lykke til videre, TimJ !

Link to post
Share on other sites

Imponert dette blei veldig bra angående fenderlist ville vel jeg som en over her ha valgt en lik fenderlist som det er på båten for det ville vært surt om du kommer fra et godt måltid på land også er det en som har klinka til den flotte kanten din med en badestige eller noe som stikker ut en cm men det ville vært mitt valg. Pent er det i hvertfall.

Nå kommer sommeren?

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev On 12.5.2017 at 10.10:

Du har jo plass til hele familien på den den plattformen. Ser bra ut ! Solide saker. Med slike kunnskaper om det å jobbe med glassfiber og gelcoat, ville jeg ha droppet fenderlista.

Men om du skulle gått for noe, så burde den kanskje se så lik ut som den andre ? 

 

Blir aldri umoderne disse 2400 Stylingene. Kjempefin båt som helt klart er verdt å oppgradere, synes jeg også. Lykke til videre, TimJ !

Takk for hyggelige ord???Er helt enig ang det med Stylingen, tidløst design??

Vrod skrev On 12.5.2017 at 10.33:

Imponert dette blei veldig bra angående fenderlist ville vel jeg som en over her ha valgt en lik fenderlist som det er på båten for det ville vært surt om du kommer fra et godt måltid på land også er det en som har klinka til den flotte kanten din med en badestige eller noe som stikker ut en cm men det ville vært mitt valg. Pent er det i hvertfall.

Takk for det!??? Lik fender list blir vanskelig, vurderer å droppe det helt....

SøndreSvaberg skrev On 12.5.2017 at 18.51:

LOL. Tjukkastesten den må du forklare nærmere :D

 

Jeg heier på deg - dette blir knakende bra! Får du sjø under kjølen før juni???

Tjukkastesten er rett og slett når en med min vekt (135) står ytterst på plattformen og den ikke rikker seg????

planen er at båten skal på vannet den 23 mai... 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Hei, har ikke det dessverre. Men det jeg gjorde var å skjære ut en bit av kanten som går rundt, akkurat der stigen står. Stigen er montert på undersiden i to finerbiter som jeg støpte inn i plattformen. Satt som bare det og ikke noe problem å bruke stigen. 

Eneste jeg ser skulle vært gjort er å montere noe å ta tak i når man skal opp av vannet. Unga slet litt i starten,  men gikk bedre etter noen forsøk.

 

Rikki Tikki skrev On 2.9.2017 at 10.38:

Virkelig smukk badeplattform ??

Har du noen bilder av hvordan du løste det med badestige? 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hej,

Mycket intressant tråd Tim! Nyfiken på hur det gick för dig med vattenläckaget i stickkabinen, då jag har samma problem i min draco 2400. Förra veckan så lossade jag fenderlisten, skrapade bort all gammal fog och la på sikaflex. Man kunde se att det hade runnit vatten längs fenderlisten och att den gamla fogen hade släppt, så det syntes var det läckt in. Hur har det gått för dig?

 

Jag skall även klä om stickkabinen, har du några bilder på det arbetet? :D

Link to post
Share on other sites

TimJ skrev On 14.5.2017 at 23.07:

Tjukkastesten er rett og slett når en med min vekt (135) står ytterst på plattformen og den ikke rikker seg????

planen er at båten skal på vannet den 23 mai... 

 

Hverken dyktighet, hjelpsomhet eller trivelighet måles i kilo :thumbsup: :thumbsup: ikke glem det...

 

Dette blir vellldig bra, skikkelig morro å følge :clap: 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...