Jump to content

GSM styring av Dieselvarmer.

bergetun

Recommended Posts

• 5 måneder senere...
bergetun skrev On 29.9.2016 at 13.59:

Dykker :  Jeg har bestilt meg CMR-1224 for å kunne gjøre dette.   CMR-1224 er som navnet tilsier for 12/24v DC og vil være perfekt til å starte dieselvarmeren fra Tellstick nettverket.

Gleder meg til å kunne starte Dieselvarmeren fra kabinen (Sover aldri med dieselvarmer på)

Hei

CRM 1224 er utgått nå, tror du denne vil fungere?

https://www.eldirekte.no/nexa-wireless-mottaker-dimmer-for/cat-p/c/p7161208

bergetun skrev On 29.9.2016 at 13.59:

Dykker :  Jeg har bestilt meg CMR-1224 for å kunne gjøre dette.   CMR-1224 er som navnet tilsier for 12/24v DC og vil være perfekt til å starte dieselvarmeren fra Tellstick nettverket.

Gleder meg til å kunne starte Dieselvarmeren fra kabinen (Sover aldri med dieselvarmer på)

Hei

CRM 1224 er utgått nå, tror du denne vil fungere?

https://www.eldirekte.no/heatit-transformer-230vac/cat-p/c/p1500025248

• 5 måneder senere...
Pelagia skrev On 18.1.2022 at 14.18:

Jeg ble inspirert av SOL IVs løsning med Shelly 1 som jeg synes virket veldig smart.  Jeg har en Eber med 801 panel og jeg har utvidet denne løsningen for også håndtere manuell betjening av panelet. Jeg ser her at mange har etterlyst denne muligheten, inkl med selv. Jeg utnytter Shellys mulighet til å bli styrt fra en ekstern bryter. Når SW porten på SHelly 1 får -12V vil dette sette Shelly ON. Når spenningen forsvinner settes Shelly OFF. Utfordringen er at On/Off på panel gir +12V på Gul. For å snu polariteten benytter jeg et vanlig 12V relee. Dette fungerer 100% og det spiller ingen rolle om jeg betjener fra app eller panel, om hverandre.  Legger ved tegningen på løsningen min hvis andre vil bli inspirert :Skjermbilde2024-09-30220104.jpg.f96327c63d6216e2f5e520bbb812422a.jpgInstalleres selvfølgelig på eget ansvar. Shelly har en gratis cloud service og du trenger altså kun internet og lokalt WIFI. I tillegg kan Shelly 1 bygges ut med temperatursensor for monitorering eller styring med egen set temperatur. Shelly cloudservice tilbyr også Shedules og timerfunksjonaitet. Jeg anbefaler alikevel å sette lokal timer på 1 time i tilfelle feil.  En ekstremt nedskallert løsningen med utrolig funksjonalitet.

Pelagia skrev On 18.1.2022 at 14.18:

Jeg ble inspirert av SOL IVs løsning med Shelly 1 som jeg synes virket veldig smart.  Jeg har en Eber med 801 panel og jeg har utvidet denne løsningen for også håndtere manuell betjening av panelet. Jeg ser her at mange har etterlyst denne muligheten, inkl med selv. Jeg utnytter Shellys mulighet til å bli styrt fra en ekstern bryter. Når SW porten på SHelly 1 får -12V vil dette sette Shelly ON. Når spenningen forsvinner settes Shelly OFF. Utfordringen er at On/Off på panel gir +12V på Gul. For å snu polariteten benytter jeg et vanlig 12V relee. Dette fungerer 100% og det spiller ingen rolle om jeg betjener fra app eller panel, om hverandre.  Legger ved tegningen på løsningen min hvis andre vil bli inspirert :882219236_Remoteon_offswitchwithShelly1WIFIrelay.png.90cc64ef1ea2b7711cb225f0dc42b682.pngInstalleres selvfølgelig på eget ansvar. Shelly har en gratis cloud service og du trenger altså kun internet og lokalt WIFI. I tillegg kan Shelly 1 bygges ut med temperatursensor for monitorering eller styring med egen set temperatur. Shelly cloudservice tilbyr også Shedules og timerfunksjonaitet. Jeg anbefaler alikevel å sette lokal timer på 1 time i tilfelle feil.  En ekstremt nedskallert løsningen med utrolig funksjonalitet.

Skjermbilde2024-09-30220104.jpg.f96327c63d6216e2f5e520bbb812422a.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...