Jump to content

GSM styring av Dieselvarmer.


bergetun

Recommended Posts

  • 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Just now, Kjellg said:

Husk bare på om dere nå skal kjøpe RTU eller annen mobilmottaker, så er 3G på veg ut. 5G modeller kommer vel i løpet av året, så nå bør man kjøpe 4G/LTE. 

Er ikke alle disse rtu enhetene fra ebay 2G? Trodde der var standard for sånne ting med lite datamengde

Link to post
Share on other sites

Vesterskog skrev 16 minutter siden:

Er ikke alle disse rtu enhetene fra ebay 2G? Trodde der var standard for sånne ting med lite datamengde

 

Nope. Finens både for 2G, 3G og 4G. Har ikke lest meg opp på hva telenor eller telia blir å bruke for «bakoverkompalitet. Mulig det er 2G men det kan også være enda dårligere. Om man ikke trenger akkurat i dag så kan det være greit å vente til 5G kommer. 5G har mye bedre støtte i protokollene for IoT, som allerede kommer for fullt. Med IoT kan man gjære så myyye mere med boksene. 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har veldig lyst og koble opp en slik cmr 1224 modul som det linket til tidligere i tråden.egentlig kun for og slippe og stå opp og slå på varmerene.

slik jeg har forstått det,så er det jeg trenger en cmr 1224 og en nexa fjernkontroll.Klarer ikke og finne en 12/24 v cms modul på clhas olson sine sider,noen som vet om dette er ue av sortimentet deres,evt om de har tilsvarende inne?

Link to post
Share on other sites

OddArild skrev for 21 timer siden:

@Philonica III har koblingsskjema nå tror jeg. Viss ikke må jeg en tur i båten for jeg husker ikke ?

Eber har en gul ledning,  der en kan slå av og på brenneren. På kinavarmeren min(med lcd-display) er det tre ledninger. Jeg håper jeg bare kan koble meg inn på en av dem..  noen som vet?

Link to post
Share on other sites

Jeg har 2 stk mikuni som jeg har på hver sin CMR 1224 slik at jeg kan starte/stoppe de individuelt. Men det er ingen problem å koble begge til 1 stk CMR 1224, det er bare en styrestrøm med lavt strømtrekk. Skal ikke uttale meg om eber eller andre merker men vil tro det samme gjelder disse også :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
dobbaen skrev 26 minutter siden:

Kan jeg bruke CMR-1224 på dette panelet.

 

 

Vanligvis så bruker man det ikke med, men parallelt med panelene. Derfor man opplever at lysene på panelene ikke lyser som normalt når man bruker en slik tredjepart enhet. Finner du riktig ledning så burde det ikke være noe problem. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...