Jump to content

GSM styring av Dieselvarmer.


bergetun

Recommended Posts

  • 4 uker senere...
Gullfisk skrev for 6 timer siden:

Hva skal til for å kunne betjene cmr-1224 fra mobiltelefon? Lokalt i båten brukes vel bare en sender...

 

Du kan som oftest bruke en helt vanlig «Gate Opener». Det er en «releenhet» med simkort. Koster 300-500 kroner på aliexpress eller ebay. Selv bruker jeg et m2m sim abonnement fra Telenor. Men vær obs på at 3G vil fases ut fom neste år. 

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Beklager å dra opp en gammel tråd, men tenkte det var bedre enn å starte en ny.

 

Når man setter 12v på styring (gul ledning), går varmeren da på full spiker helt til den slås av?


Har eber D5 og når ønsket temp er oppnådd «girer den ned». Er dette mulig å oppnå via telldus? 

 

 

Dere som har telldus på 4g-router, hvilke router bruker dere? Bruker Netgear AirCard i dag, men den har ikke Ethernet-kontakter. Telldus klarer vel ikke kjøre på wifi?

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
Førstefender skrev for 17 timer siden:

Takker for tips. Ser bra ut den. Ser den går på en annen frekvens, vil den kunne snakke direkte med telldus?

Stekepanne skrev for 8 timer siden:

Jeg prøvde å bestille den igår, men fikk opp melding om at de ikke sendte til Rogaland. 

Link to post
Share on other sites

Stekepanne skrev for 6 timer siden:


Der var veldig rart. Fra Tyskland er det vel ikke så stor forskjell på Rogaland og Østlandet 

Skulle den sendes med TNT? Opplevde for et års tid siden at en leverandør bestilte henting av pakke som skulle i retur til Tyskland. Det varte og rakk uten at noen plukket den opp. Til slutt fant vi ut at vi måtte sende den med Posten til TNT på østlandet for at de kunne ta imot den der.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Jeg kjøpte også en slik cmr-1224 for en tid tilbake men fikk aldri koblet den opp mot telldus ?

På baksiden er det 2 "hjul" der man kan stille inn en bokstav og ett tall ...f.eks A1.

Er dette en gammel variant jeg ikke kan bruke ?

Evn åssen får man den i programmeringsmodus for å kobles mot telldus ?

 

Vh Christina 3

Link to post
Share on other sites

tilplan skrev for 6 timer siden:

Skulle den sendes med TNT? Opplevde for et års tid siden at en leverandør bestilte henting av pakke som skulle i retur til Tyskland. Det varte og rakk uten at noen plukket den opp. Til slutt fant vi ut at vi måtte sende den med Posten til TNT på østlandet for at de kunne ta imot den der.

Jeg husker ikke hvilken transportør det var. Det var denne meldingen som kom opp.

 

image.png.9b518326a4fabed596a8445cc72e075b.png

 

ser nå at det var den andre varianten av cmr-1224 dette gjaldt. den som er bestilt nå var ikke tilgjengelig for noen dager siden.

image.png.1763d71b6c076c67c1e6bc86f6047b1b.png

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

Fant ut åssen jeg skulle programmere cmr-1224 så det er i orden. Måtte bare en liten rep til først :giggle:

Men noen som vet hvilken ledning på webasto airtop 3500 man skal bruke ?

Ser at det er fin oppskrift på Eber....men ikke sikkert det er gul ledning på webastoen vel ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...