5nacks Svart 31.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2023 30 minutes ago, nomane said: Takk for link. Tror kanskje dette er en Weber Kina kopi. Ja, det der er en kopi av Webasto. Du ser det bla på koblingene som ikke er vanntette. Selges vel blant flere under navnet "JP heater". Sitér dette innlegget Link to post
larsenigarasjen Svart 1.November.2023 Link til dette innlegget Svart 1.November.2023 Noen som har erfaring med å få til lik løsning på Airtronic luftvarmere fra 2009 og nyere? Den jeg har i båten styres med Easystart select TP7. Jeg har prøvd å laske mellom rød og gul, men da startet den bare i ventilasjon mode, ikke varme mode. Sitér dette innlegget Link to post
nomane Svart 7.November.2023 Link til dette innlegget Svart 7.November.2023 5nacks skrev On 31.10.2023 at 22.15: Ja, det der er en kopi av Webasto. Du ser det bla på koblingene som ikke er vanntette. Selges vel blant flere under navnet "JP heater". Ok, takk for oppklaring. Men noen som vet hvordan jeg kan koble inn et Shelly 1 Wifi rele til å fjernstyre denne (JP heater)? Sitér dette innlegget Link to post
Leif T. Røbekk Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 bergetun skrev On 29.9.2016 at 13.59: Dykker : Jeg har bestilt meg CMR-1224 for å kunne gjøre dette. CMR-1224 er som navnet tilsier for 12/24v DC og vil være perfekt til å starte dieselvarmeren fra Tellstick nettverket. Gleder meg til å kunne starte Dieselvarmeren fra kabinen (Sover aldri med dieselvarmer på) Hei CRM 1224 er utgått nå, tror du denne vil fungere? https://www.eldirekte.no/nexa-wireless-mottaker-dimmer-for/cat-p/c/p7161208 Sitér dette innlegget Link to post
Leif T. Røbekk Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 bergetun skrev On 29.9.2016 at 13.59: Dykker : Jeg har bestilt meg CMR-1224 for å kunne gjøre dette. CMR-1224 er som navnet tilsier for 12/24v DC og vil være perfekt til å starte dieselvarmeren fra Tellstick nettverket. Gleder meg til å kunne starte Dieselvarmeren fra kabinen (Sover aldri med dieselvarmer på) Hei CRM 1224 er utgått nå, tror du denne vil fungere? https://www.eldirekte.no/heatit-transformer-230vac/cat-p/c/p1500025248 Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Er ikke den for 220v tilkobling ? Sitér dette innlegget Link to post
Leif T. Røbekk Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Christina 3 skrev 29 minutter siden: Er ikke den for 220v tilkobling ? feil link, denne: https://www.eldirekte.no/heatit-transformer-230vac/cat-p/c/p1500025248 Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 23.April.2024 Link til dette innlegget Svart 23.April.2024 Er vel fortsatt 220v inn ? Sitér dette innlegget Link to post
Pelagia Svart 30.September.2024 Link til dette innlegget Svart 30.September.2024 Pelagia skrev On 18.1.2022 at 14.18: Jeg ble inspirert av SOL IVs løsning med Shelly 1 som jeg synes virket veldig smart. Jeg har en Eber med 801 panel og jeg har utvidet denne løsningen for også håndtere manuell betjening av panelet. Jeg ser her at mange har etterlyst denne muligheten, inkl med selv. Jeg utnytter Shellys mulighet til å bli styrt fra en ekstern bryter. Når SW porten på SHelly 1 får -12V vil dette sette Shelly ON. Når spenningen forsvinner settes Shelly OFF. Utfordringen er at On/Off på panel gir +12V på Gul. For å snu polariteten benytter jeg et vanlig 12V relee. Dette fungerer 100% og det spiller ingen rolle om jeg betjener fra app eller panel, om hverandre. Legger ved tegningen på løsningen min hvis andre vil bli inspirert :Installeres selvfølgelig på eget ansvar. Shelly har en gratis cloud service og du trenger altså kun internet og lokalt WIFI. I tillegg kan Shelly 1 bygges ut med temperatursensor for monitorering eller styring med egen set temperatur. Shelly cloudservice tilbyr også Shedules og timerfunksjonaitet. Jeg anbefaler alikevel å sette lokal timer på 1 time i tilfelle feil. En ekstremt nedskallert løsningen med utrolig funksjonalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Pelagia Svart 30.September.2024 Link til dette innlegget Svart 30.September.2024 Pelagia skrev On 18.1.2022 at 14.18: Jeg ble inspirert av SOL IVs løsning med Shelly 1 som jeg synes virket veldig smart. Jeg har en Eber med 801 panel og jeg har utvidet denne løsningen for også håndtere manuell betjening av panelet. Jeg ser her at mange har etterlyst denne muligheten, inkl med selv. Jeg utnytter Shellys mulighet til å bli styrt fra en ekstern bryter. Når SW porten på SHelly 1 får -12V vil dette sette Shelly ON. Når spenningen forsvinner settes Shelly OFF. Utfordringen er at On/Off på panel gir +12V på Gul. For å snu polariteten benytter jeg et vanlig 12V relee. Dette fungerer 100% og det spiller ingen rolle om jeg betjener fra app eller panel, om hverandre. Legger ved tegningen på løsningen min hvis andre vil bli inspirert :Installeres selvfølgelig på eget ansvar. Shelly har en gratis cloud service og du trenger altså kun internet og lokalt WIFI. I tillegg kan Shelly 1 bygges ut med temperatursensor for monitorering eller styring med egen set temperatur. Shelly cloudservice tilbyr også Shedules og timerfunksjonaitet. Jeg anbefaler alikevel å sette lokal timer på 1 time i tilfelle feil. En ekstremt nedskallert løsningen med utrolig funksjonalitet. Sitér dette innlegget Link to post
sjagen Svart 2.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2024 Pelagia skrev On 30.9.2024 at 23.32: I rele listen: Betyr fargene noe eller er det bare din dokumentasjon på installasjonen? Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.