Jump to content

Da er forbud mot tømming av do i sjø langs Sørlandet m.v vedtatt


Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Det er litt rart at bare ett område er blitt regulert som nasjonalpark, så skal ikne naturen lengere tåle noen kubikk septik over en periode på ca 2 måneder.

 

Jeg tømmer naturligvis kun ute i åpen sjø og mye mer enn 300 m fra nærmeste skjær.

 

Idag brøt jeg nok de nye reglene ved å tømme mellom Færder og Svenner, ca i leia der Strømstadferjene går.

 

Samtidig satt jeg å nistirret på vannskorpen etter svømmere på hele turen fra Bolærene til Svenner,de har jo som kjent like stor rett til å være på/i sjøen som alle andre.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

nomen skrev for 6 timer siden:

...............Samtidig satt jeg å nistirret på vannskorpen etter svømmere på hele turen fra Bolærene til Svenner,de har jo som kjent like stor rett til å være på/i sjøen som alle andre.

 

Ja, bare de husker å tømme blæra på land før de legger på svøm og kniper godt igjen underveis.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
nomen skrev for 7 timer siden:

 

 

Samtidig satt jeg å nistirret på vannskorpen etter svømmere på hele turen fra Bolærene til Svenner,de har jo som kjent like stor rett til å være på/i sjøen som alle andre.

 

Så du holdt utkikk hele turen? Ja det kan være krevende men en går ikke glipp av feks selen som stakk opp hue og titta lenge på oss. 

 

Det fine var att hele familien klarte å se den til tross for motsol og skumring. 

 

Men så så vi også mange teine - og garnbøyer som vi styrte unna lenge før vi så selen. 

... 

Ville nok tatt en synstest eller pussa brillene hvis jeg måtte nistirre midt på dagen for å kunne se en svømmer i sjøen, eller satt ned farten hvis det er grunnen til at ting fyker forbi uten at en ser de. Hvorfor sånn hast? 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...