Jump to content

Ombygging av skilsø 23 til åpen fiskebåt


kenska

Recommended Posts

da Cali skrev for 19 timer siden:

Som regel en kobber skive som tetter mellom anleggsflate på blokka og trykkmåleren.

 

Sjekka med yanmar forhandler i dag som sa at det ikke skulle være noe skive der. 

Fikk beskjed om å bruke gjengeteip. Får gjøre et forsøk i morgen. 

Link to post
Share on other sites

Gunga Din skrev for 19 timer siden:

GRATTIS med sjøsettning o godt utført arbeid

 

spm;  kniven du monterte på propp,akseln vad heter den?

 

Takk så mye, hyggelig å høre. 

Kniven ble kjøpt på maritronic i kristiansand, kosta 600 kroner, billigste jeg fant 

Link to post
Share on other sites

Fishermidas skrev 1 time siden:

Har Maritronic en katalog på nettet...?  Jeg vil gjerne ha en sånn kniv!!  Hvordan er monteringen? Klemt rundt akslingen med 2 skruer?  Hvorfor har du bekymring ang. avstanden til lageret?

 

Usikker på om dem har en katalog. Det kom en annonse på finn.no 

Enkel og montere. To halvmåner som skrus fast med to bolter og medfølgende locktight. En liten setskrue i tilleg som skrus mot akslingen. De anbefaler og borre et liten fordypning i aksling slik at set skruen får tak.  

Angående avstanden til lageret så var jeg bekymret fordi den lokale båtguruen mente at de brukte minnimum 25 mm i gamle dager, mens jeg hadde montert etter sleipners anbefaling som sa 0,5-1 x akslingdiameter. Har ikke hørt noen ulyder så langt så da går det vel greit. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...